47 - 49 - 51....
51 mm Icon_e_surprised

Tror det ville se ret fjollet ud på mine tøsehåndled

Jeg holder mig også til lillebror på 43mm
İmage
Med venlig hilsen
Jesper

I kassen pt.:
Breitling SuperOcean A17360
Breitling Avenger Seawolf titanium E17370
Rolex GMT Master II 16710
Omega Planet Ocean 2200.50.00
Maurice Lacroix Pontos PT6048
Junghans Automatic cal. 651.10 (1969)
Svar
For mig må sporten i at lave ure, der går dybt, fortrinsvis ligge i konstruktionen og hvor "genial" den er lavet. Her gælder det om at lave et ur, der rent faktisk kan bruges i det daglige og er komfortabelt på armen, i kombination med at kunne klare en stor dybde. Bare at klaske en ubrugelig og ukomfortabelt 50x25 mm stålkasse sammen med et 10 mm glas, kan de fleste formå. Lidt som alle kan lave en skudsikker vest, hvis man bare klasker stålplader nok sammen Icon_e_confused MEN det gør jo ikke resultatet bruger- og bærevenligt.

Derfor skal disse deep divers lige vurderes om de rent faktisk er klogt/smart konstrueret, med en konstruktion med en række løsninger der presser materialer og design/konstruktion til det yderste på en smart måde, eller om der bare hovedløst har smidt materiale på til uret kunne klare et givet tryk. Mit indtryk er desværre, at det sidste ofte er tilfældet Icon_rolleyes

/Mads
İmage
Nyheder fra urverden via Facebook: http://www.facebook.com/timetowatch.dk
Svar
TimeToWatch.dk Skrev:For mig må sporten i at lave ure, der går dybt, fortrinsvis ligge i konstruktionen og hvor "genial" den er lavet. Her gælder det om at lave et ur, der rent faktisk kan bruges i det daglige og er komfortabelt på armen, i kombination med at kunne klare en stor dybde. Bare at klaske en ubrugelig og ukomfortabelt 50x25 mm stålkasse sammen med et 10 mm glas, kan de fleste formå. Lidt som alle kan lave en skudsikker vest, hvis man bare klasker stålplader nok sammen Icon_e_confused MEN det gør jo ikke resultatet bruger- og bærevenligt.

Derfor skal disse deep divers lige vurderes om de rent faktisk er klogt/smart konstrueret, med en konstruktion med en række løsninger der presser materialer og design/konstruktion til det yderste på en smart måde, eller om der bare hovedløst har smidt materiale på til uret kunne klare et givet tryk. Mit indtryk er desværre, at det sidste ofte er tilfældet Icon_rolleyes

/Mads

Nu har jeg jo ikke fået det store Oris på 51 mm på armen endu, men jeg har haft et Oris i Col Moschin udgaven på 49 mm. Og det sad perfekt på armen.

Hvad er dit indtryk mht Oris og om hvordan de slipper afsted med store diver's?
Svar
Jeg skal ikke kloge mig på konstruktioner, men komforten på de Oris jeg har haft på armen har været fin. Især den med dybdemåler står helt i top af min ønskeseddel mht. dykkere.

Der er et par billeder fra da jeg prøvede dem her [url]"http://itstime.dk/nyheder/147-oris-arrangement-hos-jan-ehlers-i-hillerod" onclick="window.open(this.href);return false;">http://itstime.dk/nyheder/147-oris-arra ... i-hillerod[/url]
Svar
KimT Skrev:Jeg skal ikke kloge mig på konstruktioner, men komforten på de Oris jeg har haft på armen har været fin. Især den med dybdemåler står helt i top af min ønskeseddel mht. dykkere.

Der er et par billeder fra da jeg prøvede dem her [url]"http://itstime.dk/nyheder/147-oris-arrangement-hos-jan-ehlers-i-hillerod" onclick="window.open(this.href);return false;">http://itstime.dk/nyheder/147-oris-arra ... i-hillerod[/url]

Hyggeligt arrangement. Fedt at kunne prøve diverse ure på den måde
Svar
Det er nemlig super hyggeligt Icon_e_smile
Man får både prøvet en masse fede ure og mødt en masse interessante mennesker.
Svar
runzuk Skrev:
TimeToWatch.dk Skrev:For mig må sporten i at lave ure, der går dybt, fortrinsvis ligge i konstruktionen og hvor "genial" den er lavet. Her gælder det om at lave et ur, der rent faktisk kan bruges i det daglige og er komfortabelt på armen, i kombination med at kunne klare en stor dybde. Bare at klaske en ubrugelig og ukomfortabelt 50x25 mm stålkasse sammen med et 10 mm glas, kan de fleste formå. Lidt som alle kan lave en skudsikker vest, hvis man bare klasker stålplader nok sammen Icon_e_confused MEN det gør jo ikke resultatet bruger- og bærevenligt.

/Mads

Nu har jeg jo ikke fået det store Oris på 51 mm på armen endu, men jeg har haft et Oris i Col Moschin udgaven på 49 mm. Og det sad perfekt på armen.

Tillykke med Oris diveren. Hvad med Kobolden, er den indgået i bytte?
Mvh Henrik A

Min YouTube channel, subscribe hvis du syntes: https://www.youtube.com/watch?v=CQ67JCUpNRw&t=7s
Svar
Henrik A Skrev:
runzuk Skrev:

/Mads

Tillykke med Oris diveren. Hvad med Kobolden, er den indgået i bytte?

Ja, Kobold'en er sendt afsted til Claus. Desværre har jeg ikke råd til to dyre ure. Oris diveren er simpelthen for spændende, så jeg kunne ikke lade være. Men jeg kommer nok til at savne Kobold'en. FEDT ur!
Svar
Det fortryder du ikke. Fedt men endnu en med jordens fedeste diver, som er lavet til formålet.

Sent from my iPhone using Tapatalk
Svar
runzuk Skrev:

/Mads

Vil først godt lige fjerne enhver tvivl om at det jeg skrev var myntet på Oris. Det er det IKKE men bare en generel betragtning. Jeg har ikke haft Oris store divers mellem fingrene, så det vil jeg ikke vurdere på. Desuden skal man lige huske at vi har forskellige størrelser håndled og form, så noget der føles perfekt på ét håndled føles måske forkert på et andet. Men klart at et 49 mm ur alt andet lige kræver et seriøst håndled samt lidt tilvending for at føles behageligt.

Jeg har gået med et 36 mm Rolex i weekenden og skiftet til et 44 mm stål Panerai i dag. Sorry to say, men det sidder af lort på armen de første timer ind til man lige har vendet sig til forskellen. Er man derimod vant til de store ure sætter man jo sine preferencer derud fra og så kan selv meget store ure føles fint, idet ens referencegrundlag kun er store ure. At man så kun har smag for de store ure er såmænd ok. Ens valg er jo ikke altid de mest komfortable. Så ville vi jo alle gå rundt i crocs og camping-habit Icon_e_wink

/Mads
İmage
Nyheder fra urverden via Facebook: http://www.facebook.com/timetowatch.dk
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)