Nyt ur til Max 6000,-
#21
Begge lækre ure, men lækker finish og værk. Tror de er meget lige hvad det angår, så det er jo mest en smagssag hvilket ur man så synes er pænest.
Svar
#22
Har prøvet rigtig meget forskelligt i det pris segment, da jeg satte mig selv ud på en lille ur rejse.

Af alle dem jeg prøvede matchede ingen Seiko Shogun, den oprindelige model (uden X på skiven) som er gået kult er over dit budget, men hvis du vil give disposition på at det skal være nyt er den nye model (med X PÅ skiven) til at finde indenfor, der er bla. Et på DBA pt. (Kender ikke sælger)

https://youtu.be/S2tvyau_jrE

Uden at forklein dem du allerede har kigget på er der her tale om et ur som ligger et step over.

Ure fra 0 - 10k taber generelt en del når de handles brugt derfor er der mulighed for at lave en handel hvor der virkelig er ure for pengene.

Men ellers enig med de andre dem du kigger på er fint kvalitet og valget går reelt på hvilke givet dig mest Eye candy.

Her et pic af min søns generation 1 Shogun
Har været igennem mange, men det er bare et klasse ur, som matcher mange langt dyrere. İmage

Sendt fra min ANE-LX1 med Tapatalk
Yoshikazu Akahane. 28/+50.
Svar
#23
Jeg ville se nærmere på et Certina DS Action Diver i 38mm.
Der er flere varianter at vælge imellem og støttelsen er efter mon mening perfekt.
/
Kristen
Svar
#24
Det står lige pt. imellem de her 2  Icon_e_biggrin1

Seiko Prospex Divers SRPE35K1

İmage

Seiko Prospex SRPE03K1

İmage

Hvad havde i taget?
Svar
#25
Jeg har har haft det første med hvid skive. Blev hurtigt træt af formen på kassen og uret var næsten umuligt at sælge igen. Kostede en del penge.

Så jeg havde valgt det nederste af dem du viser, men stadig hellere købt et af de nye Seiko Sumo.

Og er ikke fan af de små guld detaljer de smider om sig på deres seneste ure….
Svar
#26
(21-02-2022, 04:52 PM)Appleboy Skrev: Jeg har har haft det første med hvid skive. Blev hurtigt træt af formen på kassen og uret var næsten umuligt at sælge igen. Kostede en del penge.

Så jeg havde valgt det nederste af dem du viser, men stadig hellere købt et af de nye Seiko Sumo.

Og er ikke fan af de små guld detaljer de smider om sig på deres seneste ure….

Sumo koster så også lige lidt mere end SRPE03K1. Syntes os kronen er lidt for stor på Sumo - Hvor den er mere integreret på SRPE03K1


Seiko Prospex SRPE03K1

İmage

Seiko Prospex SPB101J1

İmage
Svar
#27
Dit valg - Sumo er langt mere strømlignet i designet, hvilket tiltaler mig. Dette er ikke tilfældet ved de nye Seikoer..... Synes også det gamle turtle som der det sidste du viser, var flottere før den vaflede skive og guld detaljerne. Til gengæld har det fået Safir, hvilket er et plus.

Alternativt han du købe den gamle model og få eftermonteret et safirglas og strapcode lænke:

İmage

İmage
Svar
#28
Spændt på at se hvad du beslutter dig for.
Kom endelig med billeder når du har handlet


Sent from my iPhone using Tapatalk
Jacob
İmage
Svar
#29
Enig
Kan ikke se at der er andet for end at huske på,
Hvis du ikke kan se ambulancen, så køb bamsen.

Sendt fra min ANE-LX1 med Tapatalk
Yoshikazu Akahane. 28/+50.
Svar
#30
Hvis det forholder sig som præsten prædiker - så skulle jeg gerne kunne hente et Seiko Prospex SRPE03K1 ved den lokale Ur pusher i løbet af næste uge  Icon_drool

İmage
[-]
  • JJG, MichaelA
Svar




Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)