Indkommende ("incoming på jysk")
Tillykke Peter!  Icon_Up

Endnu en fed Seiko til samlingen - og så vintage - det er lige mig du ved!  Icon_cool Icon_cool
-------------------------------------
Ure? - Lidt af hvert vel....
[-]
  • pbr
Svar
Tusind tak ! Det ved jeg - den vil gøre sig rigtig godt ved siden af 7002-700A !!  Icon_party
/Peter

"The darkest places in Hell are reserved for those who maintain their neutrality in times of moral crisis" - Dante Alighieri, "Divine Comedy"
[-]
  • gmt-geek
Svar
Så er den hjembragt - det er bare helt vildt, hvor mange boxe det ur tikker i min urtosse-verden !!  Icon_hjerte Icon_hjerte

İmage

Har flyttet den over på denne Erica’s Originals, indtil posten kommer med en Tropic gummirem fra Uncle Seiko  Icon_cool

İmage
/Peter

"The darkest places in Hell are reserved for those who maintain their neutrality in times of moral crisis" - Dante Alighieri, "Divine Comedy"
[-]
  • cfnissen, MichaelA
Svar
İmage

Jeg havde slet ikke fattet at du allerede havde købt det!

Kæmpe tillykke!
[-]
  • onkeldunkel, pbr
Svar
He he he  Icon_party  Icon_party  Icon_party

Tak skal du have, Peter !  Icon_Up
/Peter

Svar
İmage
Mvh Kim 
[-]
  • cfnissen, longbear, pbr
Svar
Så fik jeg lige mulighed for at lave en kort foto-session med 62mas her til morgen fra mit hjemmekontor  Icon_smil

Der vil dog komme flere billeder i løbet af den nærmeste tid (hvis nogen skulle være i tvivl)  Icon_e_biggrin1

İmage

İmage

Det er sådan et elegant og smukt ur - det er vintage, når det er allerbedst i mine øjne !! Uret er alene 38mm, men selv til mit 20cm håndled, så synes jeg størrelsen er lige i skabet til det ur. Når jeg har det på armen, så forstår jeg slet ikke trangen til at ure skal være større !!  Icon_smil

Jeg har ur på, når jeg sover og det har været en sand fornøjelse, at kunne lægge hovedet på armen og lytte til værkets stille og beroligende tikken med 18.000 bph !!

Det har ikke været muligt for mig, at finde oplysninger om værkets lift angle, men med en standard lift angle værdi på 52, har det vist rigtig fornuftige værdier på TimeGrapheren - en amplitude på mellem 210-229 og en præcision på mellem -6 til + 10-15 stykker !! Det er i min bog rigtig fine værdier for et brugs-ur fra 1967 !!!
/Peter

Svar
Hvor er det dejligt at fornemme din glæde :-) Endnu en gang tillykke.
[-]
  • pbr
Svar
Super flot ur i noget der ligner vanvittig god stand og som altid fantastiske billeder! Icon_Up

Hvis andre skulle have lyst, så er der lige kommet den nyere udgave SLA017 til salg på C24 til 31K for et fuldt sæt fra Tyskland. Det er en ganske god pris.

https://www.chrono24.com/seiko/marinemas...827190.htm

Jeg vil tro den er væk senest i morgen :-)
[-]
  • pbr
Svar
Tusind tak allesammen - jeg vil iøvrigt godt lige dele en advarsel !!! Det er forbundet med en vis risiko at købe homage modeller af attraktive vintageure .............. man risikerer at ende op som mig !  Icon_e_biggrin1

Jeg havde jo først købt en San Martin "62mas" med fuld lume på bezel - den er jeg rigtig glad for, men fortrød lidt det med fuld lume. Så jeg bestilte en kun med lume i perlen kl. 12 på bezel, som så er ankommet med posten i dag.

Men efter at jeg havde gjort det, så bød muligheden sig så helt uventet for at erhverve den ægte vare !!! Så nu står jeg med en dejlig ægte Seiko 6217-8001 + 2 homages, hvoraf den ene nu er til salg på DBA  Icon_blink

This is Peter......... don´t be like Peter !!  Icon_lol  Icon_lol  Icon_head

İmage
/Peter

Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)