Svar: 269
Tråde: 2
Modtaget Likes: 531 i 156 svar
Givet Likes: 204
Mit kan man godt se er blevet brugt, men det har så osse været i aktiv tjeneste. Og ud fra den mængde få “ar” er min egen ikke videnskabelige konklusion at de er RET hårdføre.
Omvendt har jeg set 6 måneder gamle Rolex ure, der er blevet mere baldret af en gymnasiepige på natklubben :-)
https://www.instagram.com/rlx_dk
Sent from my iPhone using Tapatalk
•
Svar: 305
Tråde: 18
Modtaget Likes: 432 i 119 svar
Givet Likes: 237
Fedt ur i alle udgaver
Jeg har stemt automatisk og stål. Jeg tror du vil komme til at savne et automatisk værk og jeg syntes, som du også er inde på, at stål er det bedste all-round når det skal bruges hver dag.
•
Svar: 4,452
Tråde: 282
Modtaget Likes: 3,252 i 1,129 svar
Givet Likes: 2,344
Her er så bare beviset for at ting en gang imellem kan gå stærkt .............. RIGTIG stærkt !!
Jeg har i dag sat en hel del ure til salg, herunder King Seiko, Citizen Leopard, Seiko Lord Matic, de to Citizen dykkere, Orange Monster og en masse russere !! :-D Mit Turtle har jeg i første omgang holdt tilbage, idet det jo kunne være fedt, hvis jeg kunne undgå at skulle skille mig af med det !
Og allerede nu, er alle urene bortset fra Orange Monster og russerne solgt ............. så derfor har jeg også nu følt, at jeg kunne afgive min stemme i min egen afstemning ! Iøvrigt så ender det jo nok med, at jeg beholder Monsteret, hvilket jeg har det fint med, idet det er købt fra nyt på Sheppard Airforce Base i Texas !
Jeg har stemt Sort SBS i Quartz og det allerfedeste er, at der nu er en sådan på vej til mig fra CWC (Silvermans) i England !!!
Jeg har brugt de sidste dage på at overveje sort/stål, Quartz/mekanisk og Luminova/Tritium og har bestemt mig for at gå 100% autentisk (som flere i tråden har skrevet, så er dette ur sjovest, hvis det er autentisk). Hvis jeg skal være ærlig, så var jeg voldsomt fristet til at vælge stål og mekanisk, da jeg synes at dette ur er sindssygt flot - men da det nu har vist sig, at jeg kommer til at beholde mit Turtle, så er jeg jo "dækket ind" på den front, så at sige
Det næste dilemma var så om det skulle være klassisk Tritium eller Luminova, som er blevet anvendt af CWC siden starten af 2000 - man kan stadig finde Tritium modeller på Ebay, men nogle af dem handles til tåbelige priser, idet man begrunder det med, at de har været udleveret til aktiv tjeneste !
Det særlige ved denne påstand er, at dette kun kan siges med sikkerhed, hvis sælger kan dokumentere en fuld proveniens, f.eks. med navn og/eller specifik enhed på den pågældende, der har haft uret udleveret i aktiv tjeneste.
At der under NATO typekoden og "pheon" (pilen) er graveret et "issue" nummer efterfulgt af et årstal, giver ikke nogen sikkerhed for at uret er blevet anvendt i aktiv tjeneste eller har været udleveret til en tjenestegørende person. Dette stempel angiver alene at uret det pågældende år er opført i en militær lagerbeholdning og er altså alene en lagerkode - masser af disse ure er aldrig blevet udleveret til aktivt tjenestegørende personel, men er i stedet frigivet fra det militære lager og solgt videre til forskellige overskudslagre, forhandlere osv. - f.eks. Silvermans, der i dag ejer CWC !
Et lille kuriosum er, at hvis der foran lagerkoden er graveret et "C" (hvilket næsten altid er med en anden font eller tydeligt graveret efterfølgende), så betyder det at uret er udleveret (udskrevet af lageret) til en civilperson, oftest tilhørende de militære styrker - paradoksalt nok, så er dette større garanti for at uret er blevet udleveret indenfor det militære system, end hvis der "blot" er påført et "issue" nummer.
Derfor har jeg valgt at undlade at jage et såkaldt "issued" ur på eBay eller andre salgssites, idet jeg ikke mener at man for alvor kan påstå at uret har været i aktiv tjeneste uden yderligere dokumentation / "proveniens" og hvis den foreligger vil urenes pris ligge LANGT over, hvad et nyt ur kan købes for.
Og når det så skal være, så kan man ligeså godt få et ur, hvor lumen rent faktisk vil noget og hvor der stadig er garanti !
Derfor har jeg valgt som jeg har gjort - jeg siger ikke, at andres valg er forkert eller mit valg er bedre ............. det er blot sådan jeg har ræsonneret
Og hold da HELT fast hvor jeg glæder mig til at kunne spænde det om håndleddet - det er da en OK "fars dags gave" til mig selv
/Peter
"The darkest places in Hell are reserved for those who maintain their neutrality in times of moral crisis" - Dante Alighieri, "Divine Comedy"
Svar: 2,629
Tråde: 33
Modtaget Likes: 5,080 i 1,567 svar
Givet Likes: 1,221
Fedt fedt fedt.
Glæder mig til et lækkert wristshot
Svar: 235
Tråde: 10
Modtaget Likes: 213 i 90 svar
Givet Likes: 763
Gå efter den rigtige Peter
Sort , quartz
Alt andet vil føles forkert , meen stål/stål er også et flot ur. :-)) ja livet er ikke let
Jeg er selv i en periode hvor de mekaniske ure er sendt på ferie. Føler intet forkert i quartz contra mekanisk.
Sendt fra min SM-G930F med Tapatalk
(05-06-2018, 09:17 PM)Smilla Skrev: Gå efter den rigtige Peter
Sort , quartz
Alt andet vil føles forkert , meen stål/stål er også et flot ur. :-)) ja livet er ikke let
Jeg er selv i en periode hvor de mekaniske ure er sendt på ferie. Føler intet forkert i quartz contra mekanisk.
UPS... skrev på samme tid som dit valg kom.....
Svar: 7,820
Tråde: 362
Modtaget Likes: 2,354 i 1,335 svar
Givet Likes: 1,826
Stort tillykke med et fedt ur Peter
Det eneste der tæller er at du har valgt den kombo der er rigtig for dig
Jeg har netop siddet med nogle lignende til/fra valg på mit næste ur,
Og det handler ikke om at det andre gør/vælger er mere rigtig/forkert,
Men om at sætte tingene sammen så man selv er tilfreds.
Yoshikazu Akahane. 28/+50.
(05-06-2018, 09:17 PM)Smilla Skrev: Gå efter den rigtige Peter
Sort , quartz
Helt enig - selvom den mekaniske ståludgave trak voldsomt i mig ! Men hvem ved, måske bliver det mit næste ur så ! Kunne være en ret sej kombo at have begge !
(05-06-2018, 09:41 PM)Stensbjerg Skrev: Stort tillykke med et fedt ur Peter
.
.
.
Og det handler ikke om at det andre gør/vælger er mere rigtig/forkert,
Men om at sætte tingene sammen så man selv er tilfreds. 
Tak skal du have
Og du har HELT ret !! Det er alt for nemt bare at gøre som andre folk siger man bør ............. og så snakker vi slet ikke om, at afstemningsresultatet jo tilfældigvis faldt ud til sort/SBS/quartz !!
Men det var lige så meget om, at jeg forblev tro mod hvad der oprindeligt havde fanget mig ved CWC dykkerserien !
/Peter
"The darkest places in Hell are reserved for those who maintain their neutrality in times of moral crisis" - Dante Alighieri, "Divine Comedy"
•
Super fedt, IMO det helt rigtige valg. Det er bare nogle super fede ure og jeg glæder mig til at se billeder (Kan stadig ikke uploade billeder fra Tapatalk?  )
(05-06-2018, 07:17 PM)pbr Skrev: Et lille kuriosum er, at hvis der foran lagerkoden er graveret et "C" (hvilket næsten altid er med en anden font eller tydeligt graveret efterfølgende), så betyder det at uret er udleveret (udskrevet af lageret) til en civilperson, oftest tilhørende de militære styrker - paradoksalt nok, så er dette større garanti for at uret er blevet udleveret indenfor det militære system, end hvis der "blot" er påført et "issue" nummer.
Direkte adspurgt, svarer Richard Bliss fra Silvermans, a C står for "Cabot" og blev brugt på ikke issuede ure der udelukkende blev handlet retail. Det - og her citerer jeg direkte - "for the ease of tracability for servicing and repair".
Urene med C series ligger typisk i årene 2004, 2007 & 2008 (Ikke issue år, bortset fra ét enkelt dokumenteret fra 2004, som ikke havde C) og der findes osse charts over hvilke år urene har været, eller ikke været, issuet. C'et er iøvrigt droppet senere hen.
Men jo, due diligence er påkrævet ved issuede ure, og der er da nogle jeg hellere vil købe den slags ur af end andre.
Nevertheless, fedt valg og er sikker på at du bliver glad for det
(05-06-2018, 11:15 PM)keldw Skrev: Direkte adspurgt, svarer Richard Bliss fra Silvermans, a C står for "Cabot" og blev brugt på ikke issuede ure der udelukkende blev handlet retail. Det - og her citerer jeg direkte - "for the ease of tracability for servicing and repair".
Urene med C series ligger typisk i årene 2004, 2007 & 2008 og der findes osse charts over hvilke år urene har været, eller ikke været, issuet. C'et er iøvrigt droppet senere hen.
Fedt, det er jo direkte fra kilden og slår alt, hvad jeg har kunnet læse mig til på forskellige websider - super INTEL, tak skal du have !!  Det underlige er så bare, at jeg har set flere eksempler på, at "C"´et er brugt i sammenhæng med det såkaldte "issue" nummer.
I stand corrected - men med stor fornøjelse for den slags er lige netop hvad der er essensen ved dette forum, at vi sammen kan blive klogere !!
Har iøvrigt også læst et sted, at urene ikke skulle være blevet issued efter omkr. 2002 ?
/Peter
Så kom der en Update til tapatalk app’en, og jeg kan igen poste billeder.
Efter du startede tråden her, har jeg genopdaget kærligheden til CWC’en :-)
https://www.instagram.com/rlx_dk
Sent from my iPhone using Tapatalk
|