En U_BOAT i sølv kom forbi
Selvom uret ikke er min smag, så ville jeg være ked af, hvis ikke du skrev om de ure du kan lide. Begejstring er altid en fornøjelse. Det tror jeg gælder for de fleste, så hold dig ikke tilbage.

Sendt fra min E5823 med Tapatalk
[-]
  • MichaelA, whoa
Svar
(13-03-2018, 12:40 AM)Miwes Skrev: En rigtig flot model og synes det er en god løsning med den hårde lünette i Tungsten  Icon_Up

Ps. lige et spørgsmål angående de 50 meters vandtæthed...hvordan er det med U-BOAT og deres garanti, ville det betyder at uret sagtens kan tåle en tur under bruseren ?
Ikke at jeg har tænkt på at dykke med uret, men jeg kunne da sagtens se mig lave nogle Water Spalsh fotos af uret.

Ingen problemer. Spalsh away (med en anden rem på)  Icon_e_biggrin1
Svar
TG > mange tak Icon_blink

Nicholas > jeg vil da gå Splash Amok på et tidspunkt, når forår og varme kommer tilbage Icon_Up

Ps. Det er virkelig en kvalitets rem der sidder på uret og den vil jeg selvfølgelig passe på
Med venlig hilsen Michael

Elsker når ure kommer med en historie
Svar
Michael,
du er en rar mand og det jeg allersidst ønsker for dig er en skuffelse, specielt skuffelse med uret. Men det er svært at sige lige ud uden at du opfatter min advarsel som en nedsættende udtalelse om U-boat mærket...
Uanset hvad der står på bagkassen eller papirerne, tro ikke på det. Der er mærker, du kan regne med ang. vand afvisning - du har jo selv haft f. eks. Breitling og der er mange mange andre.
Med dit ur ville jeg gå til urmageren og få den tjecket.
Har du ikke en rar urmager du kender og som fikser de lit mere prof håndtag krævende ur-opgaver for dig ? Så kan du glemme alle de her historier om astronomiske priser for trykprøvning og evt. nøjes med en 50´er i kagekassen  Icon_blink
Men tjeckes det skal før du synger opera-ariaer under bruseren.
Vh. John

(13-03-2018, 12:40 AM)Miwes Skrev: En rigtig flot model og synes det er en god løsning med den hårde lünette i Tungsten  Icon_Up

Ps. lige et spørgsmål angående de 50 meters vandtæthed...hvordan er det med U-BOAT og deres garanti, ville det betyder at uret sagtens kan tåle en tur under bruseren ?
Ikke at jeg har tænkt på at dykke med uret, men jeg kunne da sagtens se mig lave nogle Water Spalsh fotos af uret.
Mvh. John - nu under det sorte flag*.
(*Jolly Roger, ikke IS !  Icon_blink )
Svar
Jo tak John og meget fair  Icon_Up

Jeg vil nu også gå lidt forsigtig til værks og i det hele taget er jeg meget nænsom ved mine ure.

Icon_blink  Michael

Svar
Jeg vil lige slutte tråden med lidt opfølgning omkring brugen af uret i hverdagen.

Dette er min første udgave med lumen, hvilket jeg værdsætter og her står det meget tydeligt gennem natten. Noget andet der betyder noget for mig er at uret er lavet af sølv. Det kan sikkert forekomme lidt underligt, men at holde det store tunge ur i hånden velvidende at det er en ordentlig klump sølv, giver mig et lille kick Icon_flov

Jeg bliver nødt til at sige lidt omkring den store kronebeskyttelse, der heldigvis sidder til venstre og derfor ikke genere unødigt så det giver alt i alt en behagelig oplevelse på håndledet, men havde den siddet modsat, ville jeg være på den.

Remmen på uret er i særklasse og oser af kvalitets læder, så her bliver jeg udfordret hvis jeg selv skal i gang med at lave en rem til uret der skal give samme feel.

Jeg kan jo godt tage mig selv i, at jeg er i gang med en eller anden retfærdiggørelse af valget af dette specielle ur, men det kommer jeg aldrig i mål med, hvis det kommer til jer herinde, så heldigvis er det jo til mig selv og jeg er så fornøjet over dette ur, at glæden når nye højder Icon_not Icon_flag

Nu mangler jeg bare noget U-BOAT merchandise, så vil jeg gå sommeren i møde med kæmpe glæde og nyde det fede ur Icon_party

İmage

Ps. glemte at sige, uret holder sig indenfor +5 sek. i døgnet

[-]
  • Larsb
Svar
Et ur der kun er vandtæt til 50 meter ville jeg holde LANGT væk fra vand......
Svar
Mit nye Suunto er 30m ratet det vil komme i kontakt med vand,
På alle måder jeg kan tilbyde det uden nogen frygt fra min side,
dette ur/mærke har bevist deres værd også i dette element til at jeg er helt tryg ved de 30m,

Er folk mon egentlig klar over hvor ekstremt 30m dybde reelt er?

Jeg ville derfor heller intet frygte med et 50m ur fra et kvalitets mærke,
Men uanset hvad ville jeg give det en tryk test som John er inde på.

Michael du skal på ingen måde forsvare dine valg, for de er jo som nævnt dine
Og derfor står du ikke til ansvar over for andre.

Jeg nyder også at se dine videoer,
fordi man i dem nemt fanger din ur glæde (som er den vi er fælles om herinde)
At dine ur valg så ikke er nogen jeg ville træffe er en (for mig) helt anden sag.

Jeg vil hellere se ur videoer hvor urene måske ikke rammer mig 100%
men de viser ægte ur glæde.

End dem hvor en person har købt en masse tunge modeller af de "forkerte" årsager
og derfor heller ikke byder ind med alverden i videoen,
De er desværre (mener jeg) i overtal out there.

Heldigvis er vi ikke ens. Icon_Up
Yoshikazu Akahane. 28/+50.
Svar
Uret er testet til ca. 65 meter og overfladesvøming og snorkeldykning til, lad os sige 10 meter, betyder intet. U-boat skriver at uret er periodidk vandtæt, ligesom andre ure, og uret skal tjekkes for vandtæt periodevis, som oftes er hver 1 - 3 år.

Uret er nyt, brugt 3 uger så ingen problemer. Men når det er sagt, så er brusebad i længden nok bedre. Jeg ville ikke turde svømme med det mere end 20 - 30 gange over 6 - 12 måneder før jeg ville få tjekket vandtætheden.

30 meters vandtæthed, som Stenbjerg nævner, har jeg set mange ure gå til på mht. svømning. Allerede efter 5 - 10 gange.
30 meter er til kraftigt regn eller utilsigtet brusebad.
Svar
Mit Sunnto har som nævnt 30m efter ISO 6425 standard,
Og er med 2 års garanti (som udgangspunkt)

Det er mere end godt nok til at jeg "tør" bade og bruse med uret i den periode,
Batteriet holder ca 1 år ved udskiftning vil jeg nok få tryktestet uret til de nævnte 30m.

For mig handler det også om hvilke producent der siger 30m...
Yoshikazu Akahane. 28/+50.
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)