33684
(25-02-2016, 02:23 PM)willy Skrev:
(25-02-2016, 12:32 PM)DangerJoe Skrev:
(25-02-2016, 11:56 AM)TioMalo Skrev:
(25-02-2016, 10:00 AM)DangerJoe Skrev: Der er dem, som synes et par træsko er lækre, og så er der dem, som synes et par designer sneaks er lækre  Icon_blink

Kære FarligtJeppe og andre gummiskointeresserede: Først lidt horologiske præsentationer og så bag efter snak om træsko. Så har man lissom mere at hænge sin lynende begavet ironi op i...  Icon_blink  
Faktisk, det var jo det Willy (som bliver unødvendigt jordet, uanset hvad han skriver) fokuserede i sit indlæg. Dvs. protest mod manglen af indlæg med horologiske indehold og mængden af OT stuff - så som sneakers og uinteressante "ih&oh hvor er dit nyindkøbte ur bare sprød" indlæg.
Urforum er ikke Facebook og på trods af at jeg selv har intet mod OT-stads, har jeg dog en ønske om at det altid spirer fra noget man kan kalde et horologisk indlæg.  
"Start med dig selv. Du har flere gange sagt at du har læst mange spændende artikler. Del dem herinde." skriver den gode Avantismo og jeg undrer mig pga. at Willy er en af de få som har prøvet flere gange netop at starte horologiske tråde.

Når deltagelsen her bliver tyndet ud og debat mangler overtager løbesko og personlige idiosynkrasier scenen.

Mvh. John

Selvfølgelig har man det - Men, når den kære Willy brokker sig over, at folk bruger mere tid, på et sub-forum, ift. hovedemnet, som vi alle ved, omhandler ure - Så forstår jeg ikke det sure opstød. Hvis min nabo ligger nøgen i hans have, så behøver jeg jo ikke kigge over hækken?

- Og jeg gætter på baselworld nok skal sætte gang i de horologiske tråde igen.

Forsat god dag.
Baselworld are you kidding or what?And dear Willy is not just complaining.I am trying to get more people to write about watches.Lets have a few more people writing about their own watches,and their experience with them.There may be a lot of people who only have the pathetic interest in putting me down.But someone must like me ,because more people read me than anyone else on this site.But i am getting tired of being one of the few that contribute in entertaining others.All i have to do is say that Lange is better than Patek,and i break another record.Then all the great writers come out of the woodwork,to try to prove me wrong.I find this very amusing.

Nej, jeg spøger ikke med dig, ift. basel - Det er ikke alle der skriver dybe tråde om diverse ure, samt hvilke værker der er i.

- Og med din mening ang. Lange og Patek, så kan jeg kun give dig ret.
Svar
Hej alle, vi kan alle frit have vores meninger og holdninger til hvordan forummet skal fungere, og om hvilke emner der er interessante og omvendt.

Der er på ingen måder nogle debattører som er hævet over andre, og ordet/debatten er fri så længe den gode tone bevares.

Alle typer indlæg er velkomne, såsom dagens ur (billeder), indlæg af horologisk interessant karakter osv. Al debat bliver værdsat, og intet er foretrukket frem for andet.

Når det så er sagt, så beder jeg jer én gang for alle om at stoppe personlige beskyldninger, om hvem og hvad der bliver bidraget med herinde.

Lad os nu for pokker opføre os som voksne mennesker, og huske på at urene er samlingspunktet, og vi alle har forskellig indgangsvinkel til vores fælles interesse.

Takker på forhånd for jeres forståelse :-)

Sendt fra min HTC One max med Tapatalk
You can't turn back the clock. But you can wind it up again.
[-]
  • Lars
Svar
Nu har jeg kun været med fra 2009, så jeg er nok en rookie endnu.

Men jeg må indrømme at mit fokusområde vintageure, mere specifikt Omega er meget lidt aktivt herinde.

Bølgerne går højt hvis der er 5 indlæg på en uge om vintageure og hvis der er dét, er det typisk hvilket vintage ur har du på.

Der bliver nævnt nogle af de gamle ikke er her mere og det er sandt, jeg er selv på vej helt ud, kigger dog engang i mellem om der skulle være noget vintage Omega jeg kunne hjælpe med og jeg har opgivet at poste indlæg selv da jeg ikke vurderer der er nogen interesse og nørderiet er helt væk.

Til at starte med søge jeg til udlandet på vintage og Omega forum der og der jo masser af aktivitet. Så jeg fik mine behov dækket der.

Jeg undrede mig over om det virkelig kan passe der ingen vintage interesse er i DK. Svaret fik jeg for omkring et år siden da jeg blev spurgt om jeg ville være admin på facebook gruppen Danske Urtosser - Vintageure. De er i dag over 1500 medlemmer og fin aktivitet (+100 indlæg i går), får daglige henvendelser om vintage Omega folk vil have hjælp til, dejligt! så er det sjovt. Der er desuden det nørderi jeg i flere år har savnet her.

Så mine behov er rigeligt dækket andet steds.

Men undrer mig over det er gået så galt herinde. Jeg ved at en del er smuttet pga. personfnidder, beskyldninger og andet bavl.

Mvh. Thomas
[-]
  • Claus Tukjær, Lars
Svar
Tak for svineren Willy / Rodney. 

Du er tydeligvis en STOR menneskekender. 

Ps hvis du magter det så smid lige et billede af dit seneste ur, så skal jeg nok skrive : Fedt ur
Mvh Kim 
[-]
  • Claus Tukjær
Svar
Nu er det jo mig som har startet den post i OT, hvilket jo er helt i orden når man vælger at have den mulighed i OT. Ellers skal det jo bare fjernes, så det ikke længere findes på dette forum. Men jeg synes nu der skal være mulighed for OT og kan slet ikke forstå den opstand. Hold jer dog væk hvis i ikke kan lide lugten. Og til trådstarter, så må du jo tage opgaven og starte de gode emner om ure. Lidt som da jeg startede en OT om sneakers, fordi jeg havde muligheden. Men forstår så slet ikke at trådstarter begynder at skyde mod sneakers, når han selv konsekvent skriver på engelsk på et dansk forum.

Sent from my iPhone using Tapatalk
[-]
  • Claus Tukjær
Svar
(25-02-2016, 02:21 PM)pbr Skrev: Og så skete der lige netop dét, som på den ene side var forudsigeligt, men på den anden side for alt i verden ikke må ske !!

Har vi virkeligt så store egoer, at vi ikke kan have en tråd som denne, uden at den SKAL ende i personfnidder !!

Min påstand skal være, at det ikke så meget er tråde med sko, billeder af "dagens ur" og velmente skulderklap i form af "lækkert ur" og "tillykke med det nye ur", der er årsagen til, at mange af de gamle vidende medlemmer herinde holder sig væk (Baun, Geodoc, Hannover, Mads Gjødesen, osv. osv. osv. - listen er lang !) - årsagen er mere sandsynligt netop dette, at vi tilsyneladende ikke kan være uenige herinde, uden at det skal give sig udslag i personlige slagsmål og mudderkastning !!  Icon_head  Icon_head

Så længe det forholder sig sådan, så kommer forum ikke videre !!  Icon_computer
Peter ask yourself,why it is always predictable.Some people just cannot understand that we can disagree about watches,but it is never a personal thing.You or anyone else cannot find one example of myself that attacked anyone who disagreed with my meaning about any watch.But you can find many examples where i have answered such idiots with the same methods they try to use against anyone who does not agree with them.You like to buy and try a lot of watches and you share your opinions about them with us all.We can disagree Peter but we never come with personal comments.I have the same relationship with many on this site.We can disagree but it is never on a personal level.I think i made a valid point about this site,that was meant to give a civilised debate.Instead we get idiots who attack my person instead.Why they just cannot be satisfied with their opinions about the subject is beyond me.Try asking yourself why this is,instead of calling it mudd throwing.You can never get to the bottom of a problem if you ignore the facts.Lots of people on this site can disagree without taking it personally.Maybe you are forgetting them Icon_smil
- Jeg er engelsk - bor i Danmark, forstår dansk - men foretrækker at skrive på engelsk Icon_smil
Svar
Det vil måske komme som en overraskelse for dig, Willy - men det var faktisk lige nøjagtig dig, som min kommentar var rettet imod pga. nedenstående i mine øjne aldeles unødvendige personlige angreb på Kim "Avantissimo" ! Kims indlæg var på ingen måde et personangreb, men han var uenig med dig, hvorefter du blev personlig !!

Tag et godt kig i spejlet, Willy - du er ikke selv "hvid som sne" !! Og folk gider ikke flere personlige angreb herinde, hverken fra dig eller andre ......... og det er derfor, at folk udvandrer - ikke fordi der er flere "lette" indlæg end "tunge" !!

Citat:I have written more on this site,than you ever have my friend.When did you last write something interesting about watches? You like to comment on what others write,but contribute nothing but personal attacks on those that do.You are a born follower of others,without any real meaning of your own.What you mean about watches would bore most people to death.I have up to now never read anything interesting from your hand,except negative comments about people who happen to disagree with you.
/Peter

"The darkest places in Hell are reserved for those who maintain their neutrality in times of moral crisis" - Dante Alighieri, "Divine Comedy"
Svar
Lidt sjov observation du har gjort dig der TDN.

Nu er jeg ikke selv vintage mand, og skal derfor forsøge ikke at kloge mig for meget. Jf min logik så burde netop vintage være mere oplagt på et sådan forum, fremfor facebook, da jeg forbinder vintage som værende "meget" nørdet, og derfor ville jeg jo mene at en sådan platform som dette forum er, er bedre end facebook, men der tager jeg jo tydeligvis fejl.

Jeg selv er med en en del grupper på facebook, blandt andet flere af "urtosse" grupperne, og der må man sige der er mange opdateringer, jeg selv synes dog at der er lidt for meget gymnasiedreng over det til min smag, derfor kan jeg bedre lide de gode tråde herinde. Her vil jeg gerne slå et slag for facebook gruppen urnørderne som i min bog er mere seriøs.

Men hvis man skal prøve at koge lidt suppe på det, så er en af grundene måske at det herinde er så svært at poste billeder især sammenlignet med facebook, og ofte starter tråde jo med et billede... Så jo flere billeder der forsvinder ind på facebook, jo mere aktivitet forsvinder der så fra vores site...

Det er ihvertfald mit gæt på hvorfor aktiviteten er faldet herinde.

Og som andre er indepå, så lader det også til at folk har mindre lunter herinde når det kommer til at respektere hinanden, hvor der istedet alt for hurtigt går personfnidder i den, som jeg aldrig gavner nogen, andet end folks egne ego'er :)
Svar
(25-02-2016, 07:27 PM)ultoman Skrev: Men hvis man skal prøve at koge lidt suppe på det, så er en af grundene måske at det herinde er så svært at poste billeder især sammenlignet med facebook, og ofte starter tråde jo med et billede...

Vælger man at bruge Tapatalk er det ligeså nemt at poste billeder her som på Facebook ;-)
Svar
(25-02-2016, 06:47 PM)Avantismo Skrev: Tak for svineren Willy / Rodney. 

Du er tydeligvis en STOR menneskekender. 

Ps hvis du magter det så smid lige et billede af dit seneste ur, så skal jeg nok skrive : Fedt ur
Let me say straight away,i do not know you personally.And i have no right to judge you at all.I am sure you,just like everyone else have a lot of good things about you.I answered you in the same tact and tone,you used against me.It is very easy on the net to judge people in the wrong way.I can assure you that if ever i meet you in person,there will never be hard feelings from my side.I think i have had about 6 different watches this year,i have been doing this for many years now.I do not need the opinions of others about my watches.I have my own.
- Jeg er engelsk - bor i Danmark, forstår dansk - men foretrækker at skrive på engelsk Icon_smil
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)