Nyt ur - prisklasse 3K - Tissot, Certina,..
(03-01-2016, 09:01 PM)baun Skrev: Jammen du er en sand verdensmand Willy. Jeg ved jo kun hvordan det foregår i Skandinavien på kontorene til hverdag, til møderne, seminarer, konferencer osv. Her kan man godt klæde sig pænt og nydeligt og matche ur, rem, bælte, habit eller bare sko, bukser og skjorte uden at være "underlig" - og det var vist det TS var intereseret i og det jeg forsøgte at svare på.

At du, willy, har gang i som sædvanlig bare at være i oposition og lave pay back, hjælper vist ikke TS videre med valget af ur.

Du kunne jo give TS dine gode råd istedet for at debbatere mine Icon_cool
Yes it would be a good idea not to ruin this debate.On this we can agree.
- Jeg er engelsk - bor i Danmark, forstår dansk - men foretrækker at skrive på engelsk Icon_smil
Svar
(03-01-2016, 12:56 PM)Jumme Skrev: Så det ur jeg vil indkøbe skal dække 

1) pænere møder, kursusdage, foredrag osv på jobbet, samt..
2) bryllup, begravelser, nytår, julefrokost osv.

På de fleste jobs kan du selvfølgelig sagtens bruge ure med brun rem. Sportslige ure er også ok. Men måske ikke helt så sportslige, som dit Seiko ;-)

Hvad du har brug for til bryllup, begravelser og nytår afhænger af, hvor formelle folk er i din familie og omgangskreds. Men hvis dit arsenal af ure skal dække ordentligt i den slags situationer, så skal det  -  som du selv har beskrevet  -  være med sort rem eller med lænke. Det skal også helst være uden tachymeter og andet sportsligt udstyr  -  den slags siger "sport", ikke "dress". 

I mit første svar foreslog jeg et Certina DS-4. Det har jeg fortrudt lidt. Det er faktisk et fint dress-ur, men nok for lille i diameteren, når du nu er vant til det store Seiko. Og hvis du er under 40 år, så vil du nok også synes, at det ser gammeldags ud i den størrelse.

Men til priser omkring 3.000 kr. har alle producenterne et stort udvalg af quartz-ure, som opfylder kriterierne for et dress-ur. Umiddelbart ser de lidt ens ud, men når man så kigger på detaljerne er de faktisk meget forskellige. Og du skal såmænd bare vælge det ur, som du selv synes har den pæneste skive og de pæneste visere.

Man KAN faktisk også godt spekulere i mærkevare-værdi i 3.000 kr.-klassen. Hvis man f.eks. er til nytårskur med mennesker, som er en smule snobbede (og uvidende), så kan de finde på at rynke på næsen over et Casio helt uanset urets kvalitet. Med et billigt Tissot eller Certina kan du nemmere forvirre dem, hvis du skulle blive afhørt om, hvad du har på armen.

I øvrigt synes jeg stadig, at du skal overkomme aversionen mod mekaniske ure og købe det 2 år gamle Certina Powermatic 80 fra Den Blå Avis. Det er et ur, som både kan bruges til bryllup og til arbejde. Det skal aldrig have noget batteri, og alligevel går det ikke i stå i week-enden, mens du slår dig løs med det store Seiko. Og frem for alt: Du vil kunne glæde dig i mange mange år over et lille mekanisk mirakel.
Svar
(03-01-2016, 10:19 PM)Gert Skrev: I mit første svar foreslog jeg et Certina DS-4. Det har jeg fortrudt lidt. Det er faktisk et fint dress-ur, men nok for lille i diameteren, når du nu er vant til det store Seiko. Og hvis du er under 40 år, så vil du nok også synes, at det ser gammeldags ud i den størrelse.
(...)

I øvrigt synes jeg stadig, at du skal overkomme aversionen mod mekaniske ure og købe det 2 år gamle Certina Powermatic 80 fra Den Blå Avis. Det er et ur, som både kan bruges til bryllup og til arbejde. Det skal aldrig have noget batteri, og alligevel går det ikke i stå i week-enden, mens du slår dig løs med det store Seiko. Og frem for alt: Du vil kunne glæde dig i mange mange år over et lille mekanisk mirakel.

Faktisk er jeg lige nu aller mest hook'ed på
Certina DS 4 (big)
http://m.goldentime.dk/certina-ds-4-big-...16-031-01/

Det opfylder mit behov mht contemporary udseende, sort rem (jeg køber en ekstra brun at skifte med), overall design osv.
Så mange tak for din henvisning i dén retning!

Jeg har også kig på denne japaner, som fåes i et endnu lavere prisleje.
http://www.seriouswatches.com/orient-er2...mbino.html

Jeg har søgt lidt herinde, men der har ikke været meget debat om dem?

(Jeg ved det er automatik - men i dét prisleje er det overkommeligt hvis det fail'er efter nogle år).
Svar
Jeg havde på fornemmelsen, at der var noget galt, da jeg så hvor lille den DS-4 var, som jeg havde linket til. Selvfølgelig fås den da i en ordentlig størrelse. Den går du bare efter!

Det andet ur behøver du vist ikke at købe. Det kan du vinde i en tombola næste gang, der kommer et omrejsende tivoli til byen ;-)
Svar
(03-01-2016, 10:54 PM)Gert Skrev: Det andet ur behøver du vist ikke at købe. Det kan du vinde i en tombola næste gang, der kommer et omrejsende tivoli til byen ;-)

Gert, nu lyder jeg måske flabet, men er det egne erfaringer eller kender du uret?

Jeg stødte fx på denne artikel, hvor uret - især prismæssigt set - virker som en ærlig konkurrent..?

http://watchingwrists.co.uk/5-dress-watches-under-500/
Svar
Nej, jeg har ikke erfaringer med mærket. Jeg har svag erindring om at have set dem i de der standere med billig-ure, som står uden for guldsmedeforretninger i butikscentre. Men ellers var min afvisning nok bare baseret på, at jeg så nødig vil tro, at man kan få et anstændigt mekanisk ur til den pris.

Men den artikel, du linker til, roser jo uret "i betragtning af prisen", så måske.... ;-)
Svar
(03-01-2016, 10:39 PM)Jumme Skrev:
(03-01-2016, 10:19 PM)Gert Skrev: I mit første svar foreslog jeg et Certina DS-4. Det har jeg fortrudt lidt. Det er faktisk et fint dress-ur, men nok for lille i diameteren, når du nu er vant til det store Seiko. Og hvis du er under 40 år, så vil du nok også synes, at det ser gammeldags ud i den størrelse.
(...)

Faktisk er jeg lige nu aller mest hook'ed på
Certina DS 4 (big)
http://m.goldentime.dk/certina-ds-4-big-...16-031-01/

Det opfylder mit behov mht contemporary udseende, sort rem (jeg køber en ekstra brun at skifte med), overall design osv.
Så mange tak for din henvisning i dén retning!

Jeg har også kig på denne japaner, som fåes i et endnu lavere prisleje.
http://www.seriouswatches.com/orient-er2...mbino.html

Jeg har søgt lidt herinde, men der har ikke været meget debat om dem?

(Jeg ved det er automatik - men i dét prisleje er det overkommeligt hvis det fail'er efter nogle år).

Tak for hjælpen, alle - jeg endte med at indkøbe begge disse ure. :)
Svar
Vil mene at Orient laver ganske fine ure til prisen. har aldrig selv ejet et men jeg tror en del herinde har haft mærket og været glade for det.
Svar
(04-01-2016, 09:44 AM)baun Skrev: Vil mener at Orient laver ganske fine ure til prisen. har aldrig selv ejet et men jeg tror en del herinde har haft mærket og været glade for det.

Jeg bemærker den store forskel på det renommé, uret har fået på fx amerikanske WUS samt enkelte asiatiske fora - og så den manglende omtale herinde/dk.

Om det handler om en forkærlighed for europæiske ure herinde, eller om uret uberettiget er blevet hårdt markedsført i US - det skal jeg ikke gøre mig klog på!
Svar
CT-Watches har mig bekendt solgt en del Orient ure og der er også en del der har købt selv over nettet.

Jeg har kun hørt at det er gode ure til pengene. Stilen er ikke lige mig og navnet og logoet sender ikke lige de mest eksklusive signaler, men jeg tror sådan set urene er gode nok og der er en del erfaringer med dem - også i DK.

Jeg ved ikke hvor mange af dem, der har erfaringer som stadig deltager herinde, men ellers finder du dem nok på FB i grupper som taler om ure, vil jeg tro.

Prøv at kigge i det Japanske forum - eller prø at lave en søgning på "Orient" der er meget at læse op på :-)
[-]
  • Jumme
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)