Svar: 3,915
Tråde: 143
Modtaget Likes: 174 i 126 svar
Givet Likes: 25
Måske er det bare min dramatisk overtrædelse men.... Jeg har set før dem som kysser den piskende hånd og hvis ikke helt så ekstremt, finder den i hvert fald nødvendig...
Denne diskussion for 10 eller 15 år siden ville have stået under "ugens joke".
Men hvad - "de som intet har at skjule, har intet at frygte" - DOOOH & NOT !
I et trist sted er vi havnet i.
Nyd søndagen - John
(& opdatere jeres FaceBook-sider med billeddokumentation, så big brother kan spare lidt ressourcer )
Mvh. John - nu under det sorte flag*.
(*Jolly Roger, ikke IS ! )
•
Svar: 914
Tråde: 166
Modtaget Likes: 81 i 49 svar
Givet Likes: 11
Er der ikke noget om at meget af det der før beskyttede os borgere f.eks grundloven, blev drastisk amputeret ifm. div. love mod terror?
•
Svar: 4,199
Tråde: 300
Modtaget Likes: 603 i 381 svar
Givet Likes: 562
(31-05-2015, 01:35 PM)TioMalo Skrev: Måske er det bare min dramatisk overtrædelse men.... Jeg har set før dem som kysser den piskende hånd og hvis ikke helt så ekstremt, finder den i hvert fald nødvendig...
Denne diskussion for 10 eller 15 år siden ville have stået under "ugens joke".
Men hvad - "de som intet har at skjule, har intet at frygte" - DOOOH & NOT !
I et trist sted er vi havnet i.
Nyd søndagen - John
(& opdatere jeres FaceBook-sider med billeddokumentation, så big brother kan spare lidt ressourcer )
+1 Orwell was so right.We are living in a world where people just do not know what is happening to them.Their stupidity is enchanced by the fact that they never question what they are learned or told.Pathetic is the right Word.
- Jeg er engelsk - bor i Danmark, forstår dansk - men foretrækker at skrive på engelsk
•
Svar: 2,367
Tråde: 130
Modtaget Likes: 936 i 469 svar
Givet Likes: 848
Så er det jo godt, at der snart er folketingsvalg.
"Meet the new Boss. Same as the old Boss", The Who.
/
Kristen
We WILL get fooled again!!
•
Svar: 1,937
Tråde: 101
Modtaget Likes: 409 i 207 svar
Givet Likes: 110
Kære Willy og John.
Når sådan nogen som os gamle, der har læst både "1984", "Fahrenheit 451", "Processen" og tilsvarende romaner, ikke lever mere, så bliver verden et meget smukkere sted. Og tal som 1536, 1776, 1849 er ikke længere betydningsfulde årstal, men blot tilfælde bitmønstre i Den Store Computer.
/Bjørn.
•
Svar: 233
Tråde: 23
Modtaget Likes: 118 i 54 svar
Givet Likes: 0
Skulle i banken og sætte lidt cash ind på min firmakonto.... Først var det rigtigt svært at finde en bank som overhovedet håndterer kontanter (Nordea), og efter at have stået i kø, i lang, laaaang tid, kunne det ikke lade sig gøre, fordi jeg ikke havde billed-id med...... En anden gang havde jeg betalt for meget i strøm, hvorfor DONG sendte mig to checks, på 19 og 63 kr. Ligeledes blev der krævet billed-id, under henvisning til terror-lovgivningen ? Gad vide om lovgiverne tænkte tanken, at DONG måske ville støtte terror med 82 kr?!?!?!? Jeg synes det er en trist og meget farlig vej samfundet betræder!
•
Svar: 4,199
Tråde: 300
Modtaget Likes: 603 i 381 svar
Givet Likes: 562
It is why great civilizations prosper and then die.The powers that be always try to get absolute control of the populations.They always seem to forget the small procent they cannot and never will control.Unfortunatly this small procent are usually the ones with the brainpower and will that can bring them down.But this process takes such a long time,that most will never live to see it.And maybe that is not such a bad thing
PS. Peter Townsend has written many of the greatest lyrics ever.Love The Who
- Jeg er engelsk - bor i Danmark, forstår dansk - men foretrækker at skrive på engelsk
•
Svar: 491
Tråde: 54
Modtaget Likes: 58 i 35 svar
Givet Likes: 88
(31-05-2015, 04:15 PM)Janus2312 Skrev: Skulle i banken og sætte lidt cash ind på min firmakonto.... Først var det rigtigt svært at finde en bank som overhovedet håndterer kontanter (Nordea), og efter at have stået i kø, i lang, laaaang tid, kunne det ikke lade sig gøre, fordi jeg ikke havde billed-id med...... En anden gang havde jeg betalt for meget i strøm, hvorfor DONG sendte mig to checks, på 19 og 63 kr. Ligeledes blev der krævet billed-id, under henvisning til terror-lovgivningen ? Gad vide om lovgiverne tænkte tanken, at DONG måske ville støtte terror med 82 kr?!?!?!? Jeg synes det er en trist og meget farlig vej samfundet betræder!
Så er jeg ikke eneste. Lån og Spar har kun to filialer i Kbh. der modtager kontanter. Andre afdelinger er kontantløse
Jeg bliver dog ikke bedt om, at vise ID når jeg skal indsætte penge på konto eller indløse check. Derimod skal jeg oplyse hvor penge stammer fra, hvis beløbet er større er 7.500 (hvis jeg husker rigtigt, der svarer til €1.000).
Ang. SKATs stikprøvekontroller har jeg set noget underligt for par uger siden. Var hos min sædvanlige urmager og der kom ind en anden stamkunde med en pakke der indeholdt vintage Omega Speedmaster Mk 4,5. Pakken har været åben af Postdanmark eller SKAT kan ikke huske det nu. Og han (var åbenbart uerfaren i pakker) troede, at han vil få et regning fra SKAT/Postdanmark efterfølgende. Da jeg forklarede det til ham, at man skal først betale før man kan få pakke og at han slipper for det fik jeg at vide, at pakke var sendt fra SCHWEIZ
Så enten er Postdanmark ved at være bløde i knæene (åbner en pakke der indeholder et ur til ca. 9k og ikke fortolder det) eller var det decideret på jagt efter noget andet.
Man kunne måske tænke, at det har noget at gøre med terror og bekæmpelsen af samme. De har måske indført en stikprøvekontrol af alle pakker og jeg har det egentlig fint med det.
Håber sandelig ikke, at de fører en dagbog/database med f. eks. xx fra yy fik tilsendt "noget lovligt" fra zz i EU.
•
Svar: 3,915
Tråde: 143
Modtaget Likes: 174 i 126 svar
Givet Likes: 25
No, men den "nye" måde at overføre penge (= straksoverførsel, hvor knasterne er på modtagerens konto i et - par sekunder) hjælper....
Når jeg købte ur (brugt / vintage) fra en DK sælger, plejede jeg at gå til sælgerens bank og indsætte beløbet som "egen betaling", så han kunne se dem i sin netbank og sende klokken straks.
Men allerede 5 - 6 år siden blev den fest stoppet. Beløb mellem 4 og 35K blev afvist (jeg bor i Herning) med en seriøs tale fra banktanten som forklarede at det sker pga terror- narkohandel- og pengehvidvaskningsgrunde (sic!). Andre kunder i køen hviskede og tiskede forskrækket og trak sig baglæns når jeg gik forbi på vej ud.
Den værste - as allways - er og har været Den Danske Bank.
Det andet du nævner, dvs. hvorvidt der holdes et register af modtagne postpakker / sendelser er ret interessant.
Har tænk meget på det pga. at jeg læste i et fuldkommen andet sammenhæng (desværre, kan ikke huske artiklens indehold mere - så ligegyldig var det ) at "det var nemt at se hvilke pakker han havde modtaget i løbet af de sidste par år"..... Det var i et sagligt og absolut kedelig sammenhæng, i en artikel enten i Weekendavisen eller Børsen for to - tre måneder siden. Naturligvis ingen garanti for sandhedsfaktoren, men som sagt, historien var absolut ikke dramatisk, skandaløs eller afslørende af sin indehold.
Har siden spekuleret lidt, hvorvidt der findes den slags register og hvilken slags post det dækker... Måske pakker og breve som skal signeres modtaget ? Alt andet ville jo kræve gigantiske ressourcer. Eller ?
Har vi her en modig whistleblower her - helst fra PostDanmark - som kunne fortælle lidt mere om sagen ?
Noget andet er så at hvis der findes et register, hvor pænt den så matcher med lovgivningen.... ? Men det må jurister sige noget klogt af .
Cheers - John
PS. En pakke fra Schweiz vil blive åbnet oftest af Skat - alpenlandet er ikke med i EU.
(31-05-2015, 06:34 PM)dwndler Skrev: (31-05-2015, 04:15 PM)Janus2312 Skrev: Skulle i banken og sætte lidt cash ind på min firmakonto.... Først var det rigtigt svært at finde en bank som overhovedet håndterer kontanter (Nordea), og efter at have stået i kø, i lang, laaaang tid, kunne det ikke lade sig gøre, fordi jeg ikke havde billed-id med...... En anden gang havde jeg betalt for meget i strøm, hvorfor DONG sendte mig to checks, på 19 og 63 kr. Ligeledes blev der krævet billed-id, under henvisning til terror-lovgivningen ? Gad vide om lovgiverne tænkte tanken, at DONG måske ville støtte terror med 82 kr?!?!?!? Jeg synes det er en trist og meget farlig vej samfundet betræder!
Så er jeg ikke eneste. Lån og Spar har kun to filialer i Kbh. der modtager kontanter. Andre afdelinger er kontantløse
Jeg bliver dog ikke bedt om, at vise ID når jeg skal indsætte penge på konto eller indløse check. Derimod skal jeg oplyse hvor penge stammer fra, hvis beløbet er større er 7.500 (hvis jeg husker rigtigt, der svarer til €1.000).
Ang. SKATs stikprøvekontroller har jeg set noget underligt for par uger siden. Var hos min sædvanlige urmager og der kom ind en anden stamkunde med en pakke der indeholdt vintage Omega Speedmaster Mk 4,5. Pakken har været åben af Postdanmark eller SKAT kan ikke huske det nu. Og han (var åbenbart uerfaren i pakker) troede, at han vil få et regning fra SKAT/Postdanmark efterfølgende. Da jeg forklarede det til ham, at man skal først betale før man kan få pakke og at han slipper for det fik jeg at vide, at pakke var sendt fra SCHWEIZ
Så enten er Postdanmark ved at være bløde i knæene (åbner en pakke der indeholder et ur til ca. 9k og ikke fortolder det) eller var det decideret på jagt efter noget andet.
Man kunne måske tænke, at det har noget at gøre med terror og bekæmpelsen af samme. De har måske indført en stikprøvekontrol af alle pakker og jeg har det egentlig fint med det.
Håber sandelig ikke, at de fører en dagbog/database med f. eks. xx fra yy fik tilsendt "noget lovligt" fra zz i EU.
Mvh. John - nu under det sorte flag*.
(*Jolly Roger, ikke IS ! )
•
Svar: 491
Tråde: 54
Modtaget Likes: 58 i 35 svar
Givet Likes: 88
(01-06-2015, 06:18 AM)TioMalo Skrev: ...
PS. En pakke fra Schweiz vil blive åbnet oftest af Skat - alpenlandet er ikke med i EU.
Ja, men jeg vil også forvente, når de åbner pakken, finder et ur til ca. 10k i den så vil de også have lyst til at fortolde den.
Men det havde det ikke i hans tilfælde
•
|