Rolex 5513 - input haster :-)
Citat:Måske skulle jeg skrive/ringe til certifikatudsteder

Ja - hvis du kan fortolke de kragetæer... men hvis det lykkedes, er det muligt at ejeren af biksen har skiftet (måske op til flere gange) i løbet af de små 40 år. Det er også muligt at det navn der er skrivet på papiren er resultat af sælgerens fantasi. Dvs. du får ikke noget ud af det.
Gå videre med søgning - den her er ikke OK i flg. min mavefornemmelse. Og - once more: prisen er fuldstændig latterlig IMHO.
Mvh. John - nu under det sorte flag*.
(*Jolly Roger, ikke IS !  Icon_blink )
Svar
Mikael L. Skrev:Prøv evt at kontakte oprindelige AD sælger og hør om, de har historie på uret, det kræver så lige at du får fat i urets se.nr.

[url]"http://www.mappinandwebb.com/">http://www.mappinandwebb.com/[/url]

Mikael

Den oprindelige AD´er er identificeret og eksisterer stadig - og tilsyneladende er han stadig Rolex AD, så man må formode, at evt. salgsarkiver osv. vil være overleveret gennem tiden .......... oder was ? Icon_e_wink
/Peter

"The darkest places in Hell are reserved for those who maintain their neutrality in times of moral crisis" - Dante Alighieri, "Divine Comedy"
Svar
Ja, det kan jo være en mulighed. Jeg har skrevet til dem i går, men har endnu intet hørt. Bliver spændende Icon_smil
Svar
Du er mega-heldig hvis din forespørgsel giver nogle resultater.
Fordi; der findes ikke nogle salgsarkiver hos de handlende.
Rolex hovedkontor har (min formodning) register om hvor meget og hvad hver AD har fået i tidens løb men det arkiv får vi ikke lov at kigge.
Hvis ejeren / bestyreren nu alligevel var en statistiknørdt som morede sig ved at lave grafer (med detaljerede informationer) om salget af de forskellige mærker, forsvinder det hele hvis forretninger har skiftet ejer i årenes løb.

Har Nix&Nada med sagen at gøre, men vil her - helt OT - bruge situationen og ligeledes punktere den udbredte opfattelse om at der findes en central register af stjålne Rolexure. Den findes ej. Dog er der et utal af private initiativer som går ud på at lave registrer af forsvundne ure (for ingen verdens nytte).
Mvh. John - nu under det sorte flag*.
(*Jolly Roger, ikke IS !  Icon_blink )
Svar
Jeg har i dag ringet til Mappin & Webb. De kan ikke skaffe den oprindelige købskvittering. Der er skiftet ejer 2 gange siden, og det er kun fra ca. år 2000. Øv Icon_e_sad.

Men i betragtning af hvor længe jeg har ledt efter en 5513 fra 1976, så er jeg tæt på at hoppe på alligevel. Uret er i rigtig god stand - og ja, det er jo ikke papirerne jeg skal gå med på armen! Det kan godt være, at jeg lige pludselig rammer ind i en komplet pakke igen, men hvad så hvis uret er rundbarberet i kassen og skiven ikke flot patineret. Man kan vel næsten blive ved!

Og kigger man rundt så bliver de gamle 5513'ere støvsuget i øjeblikket - og priserne stiger. Så jeg tror heller ikke, der må gå for langt tid inden, man skal med på vognen Icon_e_biggrin
Svar
Claus du skal selvfølgelig gøre som du føler for, og jeg ved ikke hvor lang tid du har brugt, hvor stor tålmodighed du har, men det kan tage tid lang tid at finde det rigtige ur til de rigtige penge.. Har selv støvsuget timezones gennem mange år, som nok er det største salgsforum i bevægelse, og alligevel brugte jeg 7 år,,(Niller !!, 7 år):D på at finde et så simpelt ur som en Anonimo Millemetri,,,men jeg ville have uret til en god pris og i mint stand..Endte faktisk med at købe det fra en supersød sælger fra ja, belive it or not, Malaysia...

Mikael
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)