12-05-2013, 01:07 AM
|
Casio 200m diver
|
|
04-06-2013, 12:35 PM
Forleden dag sagde min 14-årige datter at hun ønskede sig et stort ur på lænke.
Hun foreslog mit Datejust, men lænken kunne ikke afkortes tilstrækkeligt! Så foreslog jeg dette ur, som jeg tidligere har vist her. Det var bare "mega nice!" ![]() ![]() / Kristen Fotograferet med mit ny Fujifilm X 20. DET er også Mega Nice!
09-06-2013, 02:36 PM
Jeg må give jer ret, rystende hvad man egentligt får for en plovmand!
Jeg syntes simpelthen at priserne på de dyre ure er blevet for høje.. Pris stigninger år efter år på 6-8% er nu IMHO ved at give et skævt forhold mellem pris og kvalitet.. Jeg så engang hos en tidligere kolega en Panerai 312 kopi.. Han havde både kopien og det originale ur.. Det var skræmmende at se hvor godt kopien var lavet, den ligende 98% den rigtigt.. Så var det jeg tænke, at hvis du kan bygge noget der ligner 98% til 1000kr og den originale Panerai 312 koster 45000kr, så er der noget galt? Efter min bedste overbevisning er den rigtigt simpelthen for dyr! Hvis man skulle prøve at sammenligne det med bil, ville det svare til at man vil kunne købe en ny WV up 98% ligende (kopi) til 2000kr.. Kunne man købe denne bil til denne pris, må jeg simpelthen konkludere at den originale er for dyr?[/quote] Hej Henrik Noget af grunden til at priserne er så høje er at nogle mærker har en god historie, og så er gode til markedsføring og kan få folk til at ville ofre rigtig msnge penge på et ur. "Snopværdien er kolossal". Med det mener jeg ikke noget negativt, men mange vil inders inde til dem selv godt indrømme, af noget af det de kan lide ved deres ure er Prisen. Og dermed også på sin vis status, og den gode historie om at man har købt et dyrt ur. IWC talsmand sagde til et åben forum at deres historier og markedsføring gjorde at kunderne (deres salgspartnere i butikkerne), kunne tage 10 - 14 gange mere for urerne end det kostede at lave dem. Nogle ting kan sælges dyrt fordi prisen er høj. Nogle mentalitet er, og det er ikke danskere jeg snakker om, er, at tingene skal være dyre for at købe dem. De nyrige russere er gode for den mentalitet. Også en del Kinesere og en del andre hvis befolkning og ligesindede er vokset op i meget fattige kår og pludselig er blevet superrige. det er ikke tilfældigt at mange sorte kan lide masser af guld og diamanter. Joo prestige betyder da en del. Godt nok er urerne, der købes superkvalitet. Naturligvis. Men hvis man kunne få den samme kvalitet til 30 % under prisen og der stod "Made in China", istedet for "Swiss Made", så ville det ikke sælge ret godt. Jeg synes at Rolex er de mest fantastike til at markedsføre sig. Spørgsmålet er bare om man kan blive ved med at markedsføre sig som dem, der lavede det første supervandtætte ur med automatik, elller uret på Mount Everst og de andre historier. Det er jo supergamle "nyheder". Men åbenbart virker det. Det er forunderligt og pudsigt. |
|
« Næst ældste | Næst nyeste »
|
Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)

![[-]](https://urdebatten.dk/images/collapse.png)