Svar: 1,173
Tråde: 0
Modtaget Likes: 0 i 0 svar
Givet Likes: 2
Sociologen Skrev:Jeg har nu brugt adskillige år på at uddanne mig - og er stadig i gang - og her lærer jeg i høj grad af andres tanker og erfaringer (som jeg så igen applicerer på mine 'egne' problemstillinger/den virkelighed, jeg møder, vha metoder, jeg ligeledes - i udgangspunktet - tilegner mig gennem andres erfaringer). Tænk bare hvis hver generation og hver person skulle gøre sig sine egne, personlige erfaringer helt alene og ikke kunne bygge videre på andenhåndserfaringer - så var vores civilisation med sikkerhed ikke så udviklet, som tilfældet er
Men enig i, at personlige erfaringer er særligt lærerige, men desværre har ingen tid eller økonomi til at høre sig ALLE erfaringer personligt
Den gode, gamle Newton fremhævede vigtigheden ved at bygge videre på andres erfaringer: "If I have seen further it is only by standing on the shoulders of giants."
Jeg står i samme situation (næsten) og det er endda uden nogen sabbatår overhovedet. Dog kom vores bøger på baggrund af nogle kløgtige hoveders spæde skridt ind på et givent uudforsket felt. De har sandsynligvis ofret en del ressourcer på det teoretiske plan, men på et eller andet tidspunkt valgte de at teste deres teorier på egen hånd.
Min pointe er at man bør have samme tilgang til visse dele af livet. Og den tilgang kan bl.a. være nyttig ved køb af ens første ''big boys'' ur.  Penge gror ikke på træerne og en endelig definition ''sikre investering'' findes ikke... Dog er der et par talemåder/ordsprog på latin som siger, ''errare humanum est'' og ''memento mori''.
•
Svar: 6,129
Tråde: 559
Modtaget Likes: 150 i 91 svar
Givet Likes: 29
Jeg er helt og aldeles uenig i, at egen erfaringslæring er den eneste form for læring, som tæller - uanset om vi taler ure eller andet. Der er mange forskellige former at lære og udvikle sig på, alt efter hvilket psykologisk perspektiv man anlægger. Vi taler nok lidt forbi hinanden, så lad os komme tilbage til erfaringerne med urene/ur-producenterne
Der er efterlyst erfaringer omkring Rolex, så haves disse, må de meget gerne inddrages i tråden
De venligste hilsner, John
•
•
jeg tror joepete ville blive glad for en gsk007
•
Ja, den måtte meget gerne slå vejen her forbi  Mit budget rækker dog desværre ikke til uret for nuværende
•
Svar: 5,077
Tråde: 304
Modtaget Likes: 148 i 90 svar
Givet Likes: 288
Godt indlæg John. Synd at det skal ødelægges af klovnen tidligere i tråden. Rolex erfaringer findes der mange af i Rolex forum hvis man søger lidt.
Mvh
Klaus
•
KlausM Skrev:Godt indlæg John. Synd at det skal ødelægges af klovnen tidligere i tråden. Rolex erfaringer findes der mange af i Rolex forum hvis man søger lidt.
Mvh
Klaus
Det er vel lidt umodent, at kalde andre personer for klovn pga. en meningstilkendegivelse...
•
Svar: 5,077
Tråde: 304
Modtaget Likes: 148 i 90 svar
Givet Likes: 288
...hvis det så bare var en meningstilkendegivelse. At skrive "Rolex is tasteless" i sin signatur er da for dumt synes jeg. Det giver ikke mening i et ur forum hvor vi hele tiden efterspørger saglighed. Jeg er i princippet ligeglad men jeg synes for dette forum at det er synd at en god tråd skal skæmmes. Slut fra mig om dette emne.
Mvh
Klaus
•
KlausM Skrev:...hvis det så bare var en meningstilkendegivelse. At skrive "Rolex is tasteless" i sin signatur er da for dumt synes jeg. Det giver ikke mening i et ur forum hvor vi hele tiden efterspørger saglighed. Jeg er i princippet ligeglad men jeg synes for dette forum at det er synd at en god tråd skal skæmmes. Slut fra mig om dette emne.
Mvh
Klaus
Ej, undskyld! Vi har misforstået hinanden.  Jeg troede, at din kommentar var rettet på min tilgang til visse dele af livet.
•
Jeg har lige kigget mine ur-billeder igennem, og jeg kan se, at jeg også har haft en del TAG Heuer ure. De skal naturligvis også have et par ord med på vejen
TAG Heuer Carrera modellerne ser jeg som et godt alternativ til f.eks. en Speedmaster Pro. Modellen har ikke samme imponerende historie som Speedyen, men en god racing-historie har modellen dog tilknyttet sit navn, og det tæller jo også for noget, synes jeg  Samtlige de Carrera modeller, som jeg har ejet, har gået utrolig præcist og har været meget velbyggede. 7750 værket er jo ikke den store horologi, men med automatisk optræk og datovisning er modellen et godt hverdagsur. Efter min mening er TAG Heuers fedeste ur dog Aquagraphen, som er utrolig gennemført og godt bygget. Den kan ofte fås til yderst rimelige brugtpriser, og vil man gerne have en god og solid diver til en rimelig penge, så er uret bestemt et nærmere kig værd
TAG Heuer Aqugraph
TAG Heuer Carrera Fangio
•
|