Hjælp til gave
Hej Baun,

Det er altså ikke fordi jeg er uenig med dig - jeg tror bare helst han vil have et tungt ur på en lænke, så umiddelbart er det det jeg leder efter. Det nytter jo ikke noget at jeg synes vintageure på læderremme er pænere, hvis manden så ikke gider bruge det...

Men tusind tak for hjælpen. Måske bliver han lidt mere til læderrem med tiden :)
Svar
Lima Skrev:Hej Baun,

Det er altså ikke fordi jeg er uenig med dig - jeg tror bare helst han vil have et tungt ur på en lænke, så umiddelbart er det det jeg leder efter. Det nytter jo ikke noget at jeg synes vintageure på læderremme er pænere, hvis manden så ikke gider bruge det...

Men tusind tak for hjælpen. Måske bliver han lidt mere til læderrem med tiden Icon_e_smile
Jeg tror- frygter du har ret - og det sureste ville være at give ham en kærlighedsgave, som han ville gå med, fordi den var fra dig, men som ikke var hans stil. Du må finde lidt ud af om han er til små eller store ure -
Jeg TROR stadigt - ud fra alderen - at han er til 40 mm + og noget der kan tåle vand for alvor. Det andet skal nok komme Icon_e_biggrin
vh
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar
MortenKN Skrev:"mens andre er tidsløse og vil efter min mening også være brugbare om 10 år" - Hvilke modeller refererer du til, for dem vil jeg gerne se Berg?

Værsgo' Icon_e_smile

The time teller
the player
the ticket
the chronicle

//Berg

//Berg
Svar
Hej hannover,

Jeg tror du har ret. Det er altså noget stort og helst lidt tungt på en lænke jeg tror han vil blive gladest for... i hvert fald de næste par år.
Svar
Kære Lima,

Noget stort, flot, flashy, tungt, moderne, teknologisk sublimt - til 3k. Kontante krav.

Jeg tror du skal gøre noget meget, meget få Vintage-deltagere nogensinde vil turde gøre. Jeg er meget i tvivl, men måske....

Du skal måske - jeg mener måske - meget, meget forsigtigt bevæge dig ind på Japansk forum.

Jeg har selv været i Tokyo tre gange, men jeg har aldrig turdet bevæge mig ind på japansk forum. Der er sushi & saki mystisk derinde i røgelseståger.

Men et sublimt ur til 2-3 k der vinder din kærestes kærlighed har japanerne måske.

Hvis du tør bevæge dig ind i det røgelsesland vil jeg anbefale dig at få JoePete til at holde dig i hånden for at finde det ideelle - værdi for pengene - ur til din gave.

Held & Lykke.
Svar
Hej Tage,

Det lyder spændende. Jeg må fluks have gang i noget google translate så :)

Altså, nu lyder det måske også som om jeg har helt urealistiske forventninger til hvad jeg kan få - egentlig var min tanke bare, at jeg gerne ville give ham noget ordentligt. Og som jeg skrev til at starte med, så er mit udgangspunkt at jeg ved at han er rigtig glad for det nixon banks han har, der er et forholdsvist tungt ur med en meget simpel grafisk skive og en metallænke, men at det måske lige var kedeligt nok bare at give ham den samme model i en anden farve.

Men jeg vil da klart følge dit råd og se om jeg kan finde et japansk forum... Jeg havde godt nok ikke regnet med, at det var et helt detektivprojekt da jeg fandt på at give ham et ur, men jeg synes også det er lidt sjovt :)
Svar
Kære Lima,

Prøv i første omgang det Japanske forum på dette vintageure site.

De mærkelige mennesker der er der kan måske hjælpe dig. Jeg tror som nævnt at JoePete kan hjælpe dig med en jaloux japansk julegave.
Svar
Tak for tilliden, Tage Icon_e_wink Det gør mig næsten lidt Icon_redface TAK Icon_exclaim

Seiko Sumo måler 44mm i diameter og vejer lidt over 200 gram på lænke. Det er et stort og maskulint ur, i en uovertruffen kvalitet til pengene Icon_exclaim Jeg kender i hvert fald ikke til andre producenter, som kan levere denne værk- og kassekvalitet for de penge ...

Med den orange skivefarve er lænken dog ikke standard
İmage

Den store Tsunami på bagkassen lader os vide, at vi står med en Seiko diver i hånden. I dette tilfælde, så kan du smutte ned på 200 meter med uret på armen - hvis du skulle få lyst Icon_razz
İmage

Mit håndled måler 21cm i omkreds og uret passer mig fint, synes jeg ... (her på en Sawtooth gummirem)
İmage

På WUS har jeg lige set, at der er en franskmand, som sælger et helt nyt Orange Sumo for 2500 DKK inkl. alle boxe og papirer. Det er lidt af et fund, hvis du spørger mig Icon_e_wink

Du kan dog sagtens finde en fed Seiko diver for færre penge - f.eks. SKX007:

İmage

Klassisk Seiko look, i en god kvalitet. Uret indeholder Seikos entry level automatic urværk, 7S26, som har automatisk optræk, men som ikke kan trækkes op via kronen. Uret måler 42mm i diameter og kan købes nyt inkl. box og papirer for under 1500 DKK.

Alternativt, så er Seiko Monster jo aldrig helt skudt ved sidan af for en ung mand (samme pris som SKX007) Icon_cool

İmage
De venligste hilsner, John
Svar
Ellers er det værd at kigge på Mads artikel. Den har godt nok nogle år på bagen efterhånden, så både ure og priser har ændret sig, men mon ikke den kan inspirere lidt alligevel:) => Kan man få et godt nyt mekanisk ur for 2-3.000 kr.?

Personligt havde jeg nok nappet den her (som faktisk er med i Mads artikel). Det er et respekteret mærke med "Swiss Made", og det er i super kvalitet til prisen. Det er godt nok 35kr. over budget, men mon ikke det går, for så lækkert et ur Icon_e_smile

Med et mekanisk "Swiss Made"-værk, har du også et ur, som vil kunne holde i mange mange år, når man blot det serviceres hos en urmager ca. hver 5-7. år (koster ca. 1.200.-). I min verden er "langtidsholdbarhed" ikke uden betydning, da der jo er basis for stor affektionsværdi med denne fra dig gave.

http://www.klockia.se/certinadsfirstauto...p-320.html

İmage

I øvrigt 2x stor ros til dig Lima. 1 fordi du giver din kæreste et lækkert ur, og 2 fordi du tjekker det med os først Icon_mrgreen
Svar
Tage Reinhardt Skrev:Kære Lima,

Noget stort, flot, flashy, tungt, moderne, teknologisk sublimt - til 3k. Kontante krav.

Jeg tror du skal gøre noget meget, meget få Vintage-deltagere nogensinde vil turde gøre. Jeg er meget i tvivl, men måske....

Du skal måske - jeg mener måske - meget, meget forsigtigt bevæge dig ind på Japansk forum.

Jeg har selv været i Tokyo tre gange, men jeg har aldrig turdet bevæge mig ind på japansk forum. Der er sushi & saki mystisk derinde i røgelseståger.

Men et sublimt ur til 2-3 k der vinder din kærestes kærlighed har japanerne måske.

Hvis du tør bevæge dig ind i det røgelsesland vil jeg anbefale dig at få JoePete til at holde dig i hånden for at finde det ideelle - værdi for pengene - ur til din gave.

Held & Lykke.
Citat:
If i was you i would search chrono 24 for a used seiko in mint condition.Or try to find a Citizen Cammpanola.I have maybe spelt that wrong.Just look for a trusted chrono dealer in germany. This way you can maybe get your girlfriend a 10.000.kr watch like new for 3.000. Willy
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: