Overvejer vintage Omega i rosaguld med sort skive
Ja den ser fin ud - og prisen er ok for et sådant ur købt på den måde.

De er rigtig svære et prissætte da de udbydes ret sjældent i original stand. Jeg får af og til forespørgsler på sortskivede Constellation, men afstår faktisk fra at give priser - ideer om hvad de må koste.

Constellation fra0'erne, Pie Pan Constellations samt sortskivede Constellations er efterspurgte. ingen tvivl om det.

vh baun
Svar
Mange tak for rigtige gode input allesammen. Det hjalp mig til at finde lige præcis det ur jeg havde brug for dengang Icon_smil

Jeg fik købt det her ur, som jeg nu har valgt at sætte til salg for at købe et andet (vintage urmageren siger ca. 2K for en rensning, der får uret til at gå fint igen): http://www.lauritz.com/da/auktion/omega-.../i3473359/

Jeg synes at månen er spændende, og jeg er vild med ure fra 50'erne (som uret ovenfor også er). Derfor leder jeg nu efter et Omega Cosmic Moonphase, med sort skive, som denne: İmage

Nogen der kan hjælpe med sådan en frækkert til et budget på 10K? Det behøver ikke nødvendigvis være en engelsk version - tysk, kinesisk eller anden version til lavere budget er også fint Icon_smil
Svar
Brunsgaard Skrev:Mange tak for rigtige gode input allesammen. Det hjalp mig til at finde lige præcis det ur jeg havde brug for dengang Icon_smil

Jeg fik købt det her ur, som jeg nu har valgt at sætte til salg for at købe et andet (vintage urmageren siger ca. 2K for en rensning, der får uret til at gå fint igen): http://www.lauritz.com/da/auktion/omega-.../i3473359/

Jeg synes at månen er spændende, og jeg er vild med ure fra 50'erne (som uret ovenfor også er). Derfor leder jeg nu efter et Omega Cosmic Moonphase, med sort skive, som denne: İmage

Nogen der kan hjælpe med sådan en frækkert til et budget på 10K? Det behøver ikke nødvendigvis være en engelsk version - tysk, kinesisk eller anden version til lavere budget er også fint Icon_smil

Moonphase starter på 20K (se evt. Chrono 24) og op så hvis du finder en til 10K eller mindre, så den nok kinesisk produceret, ellers ved sælger ikke ved noget om markedsprisen Icon_e_wink

Mvh. Thomas
Vintage Omega, herreure, lommeure og stopure
Svar
Tak for heads up på prisniveauet for en Cosmic. 20K var ikke lige det budget, jeg havde regnet med for sådan et ur.

Er der nogen der ved om der findes andre Omega'er fra 50'erne i hel/delvis guld, som fåes med månefase på sort skive?

Mit Omega Seamaster fra 50'erne med sort skive og delvis guld på Lauritz nåede i øvrigt vurderingen, men vinderen sprang fra før uret blev sendt, så auktion er genstaret her: http://www.lauritz.com/Item/Item.aspx?La...Id=3488589

Er der en bedre måde at sælge sit ur end på Lauritz? Det behøver ikke nødvendigvis gå hurtigt.
Svar
Brunsgaard Skrev:Tak for heads up på prisniveauet for en Cosmic. 20K var ikke lige det budget, jeg havde regnet med for sådan et ur.

Er der nogen der ved om der findes andre Omega'er fra 50'erne i hel/delvis guld, som fåes med månefase på sort skive?

Mit Omega Seamaster fra 50'erne med sort skive og delvis guld på Lauritz nåede i øvrigt vurderingen, men vinderen sprang fra før uret blev sendt, så auktion er genstaret her: http://www.lauritz.com/Item/Item.aspx?La...Id=3488589

Er der en bedre måde at sælge sit ur end på Lauritz? Det behøver ikke nødvendigvis gå hurtigt.

Der er ikke andre månefaser end Cosmic ved Omega så vidt jeg ved, og de er normalt med hvid skive og sjældne, så en med sort skive er endnu sjældnere. Kan ikke huske hvornår jeg sidst har set en cosmic moonphase til salg i DK. Så det er den store tegnedreng der skal frem hvis det er kravet. Der er mange af dem til salg der har ommalede skiver og nogle frankenwatches/fakes, så man skal se sig godt for.

Jeg ville finde et pænt Omega Vintage med sort skive. Her er et af mine:

İmage
İmage
İmage

Det er svært at sælge et defekt cal. 354, da der ikke er reservedele til dem længere, så jeg ville måske ofre at få det lavet, hvis det bare er et service og så sælge det bagefter, hvorfor vil du egentlig sælge det? det er jo ret flot. Jeg ville som køber ikke turde købe det med mindre prisen var lav, da jeg risikerer at stå med et reservedelssur hvis der andet galt end service.

MVh. Thomas
Svar
Rigtig fint ur du har der. Det er fedt at det er så 'simpelt'. Jeg købte netop mit, fordi jeg ville have et som dit - altså et uden de fire stk. tal på som mit har. Det var egentlig også derfor jeg ville sælge, altså for at købe er som dit, men så så jeg Cosmic og er kommet i tvivl om jeg er til sådan et eller til et simplere Seamaster som dit. Er dit ur også med original sort skive som mit eller er det 'opfrisket'? Udover at jeg godt kan lide at et ur ser simpelt ur, så kan jeg også godt lide at det kan ses at det ikke er et helt nyt ur. Hvad er prislejet for et i den stand du har der? Icon_smil
Svar
Min er helt originalt også skiven, ny org. rem m.v. Jeg tror ikke jeg ville sælge det for mindre end 4-4,5 k.
Svar
Det er lidt svært at se på billedet - er det rødguld som mit eller gulguld der er på dit?
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)