Til Jacob
Hej Jacob Jensen

Der bliver næsten altid givet rabat på en bil især når vi taler en fabriksny, og også indenfor lovens rammer, min kone har da lige købt en fabriksny Golf, med en meget pæn rabat på, og hvis du ikke ved det er jeg faktisk uddannet indenfor bilbranchen, det er godt nok mange år siden, og før jeg blev urmager, men jeg har fulgt meget tæt på branchen lige siden og gør det stadig, da jeg har en meget stor passion for biler, så det er absolut ikke for at genere dig at jeg skrev mit indlæg, men bare på grund mine store viden omkring branchen. Icon_e_confused

MVH Peter
İmage
Svar
Med din store viden inden for bilsalg så må du også kende til udtryk som skruepriser og minium avancer Icon_question

Der i lægger problemet med at give rabat på en ny bil,men som en lille ledetråd jo dyre bilen
jo mere kan der gives til kunden.

Jeg kan fortælle dig at på nogle biler i Danmark er der en avance til forhandleren på 1000 kr når han har solgt bilen,ud af de penge skal han selv betale for reklamer og andre salgsfremstød så kan du nok selv regne ud hvor meget der er i overskud når vi regner de fast udgifter med også.

Så nej der er ikke mulighed for at give rabat på alle nye biler så kan man kalde det så meget andet men så er vi på vej over i gråzonen.

Men det er ikke så svært hvis man gå frem efter divisen,aldrig misunde en kollega en dårlig forretning Icon_cool

Pengene på en ny bil i Danmark skal for langt langt de fleste mærke tjenes på eftermarked,
mange af de store mærker køre som A/S selskaber så deres regnskaber er til at komme til at kigge i det kan faktisk være meget spændene læsning Icon_question
Svar
Jeg forhandlede min Opel zafira Cosmo auto ned fra 450 til ca 410. Det skete samtidigt med at jeg solgte min tidligere Zafira.
Da bilen skulle hentes, havde forhandler ændret, så jeg gav mere normal pris for den nye og i stedet hævet brugt prisen. Hvorfor ved jeg ikke. Jeg gættede på noget med moms eller indbyrdes konkurrence mellem brugt og ny afd, men det kan jo også ha været rent praktisk at han ikke måtte gi så meget rabat på den nye.
Da jeg jo havde alle papirer i orden og godt ville ha den fulde pris stående på den nye, når bare bytte prisen var samme, så var det jo helt OK med mig

vh
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar
Nemlig det er fordi at køber (med rette) tænker i byttepris men vi er tilbage ved et af
de ord jeg nævnte.

Men bare du skal give det samme når du henter bilen som da i indgik aftalen og sælgeren brugte ordet rabat så kan du (med rette) være ligeglad Icon_cool

Uden jeg ønsker at komme ret meget mere ind på det så handler det i sidste ende om hvem der endelig betaler rabaten (hvis vi skal kalde den det)
Svar
Faldt lige over billeder af uret på en arm, på et andet forum..

İmage
İmage

Hvem sagde stort? Icon_e_surprised
Casio DW5600
Omega Seamaster Cosmic
Rolex 16600
Rolex 16610LV
Svar
Det er faktisk ikke så stort, men det er jo også min helt egen subjektive holdning.

İmage

Lækker lækker klokke. Det sidder super og er bare så lækker. Måske et af de eneste rigtige professionelle dykkerure. Her tænker jeg især på den lækre patenterede drejekrans.
Svar
Jeg syntes det ser stort ud på din arm, men jeg er før blevet snydt af billeder.
Jeg regner med at se det live D.26 Juni Icon_e_biggrin

Kim T.
Svar
Jeg syntes også den ser stor ud
men en IRL oplevelse kan jo ændre på den opfattelse Icon_e_biggrin

Det er helt klart et af de ure jeg glæder mig til at se for den ser lækker ud
(som altid fra Oris Icon_e_wink ) og jeg har godt nok kigge på Bjarnes flere gange Icon_cool
Svar
jacob jensen Skrev:Jeg syntes også den ser stor ud
Kim T Skrev:Jeg syntes det ser stort ud på din arm, men jeg er før blevet snydt af billeder.
Jeg regner med at se det live D.26 Juni Icon_e_biggrin

Kim T.

Maybe - but I don't care!

Køber ikke ure for størrelsen, men ure jeg synes er super fede.
Svar
Mr. Korsbek! Skrev:Maybe - but I don't care!

Køber ikke ure for størrelsen, men ure jeg synes er super fede.
Men efter størrelsen er en del af designet så er størrelsen vel også med til at gøre om du synes det er et fedt ur eller ej?
Casio DW5600
Omega Seamaster Cosmic
Rolex 16600
Rolex 16610LV
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)