Svar: 3,308
Tråde: 195
Modtaget Likes: 1,436 i 469 svar
Givet Likes: 802
Jeg syntes begge biler er dejlige
Da jeg havde firmabil og skulle skifte, var begge biler med i overvejelserne.
1. valg var Accord`en. Køre super godt. Men den var for dyr
2. valg var Mazda 6. Prisen passede, men leasingprisen var for dyr..
Så det blev til Opel Vectra.
Med venlig hilsen
Henrik Graae Visse
Mine ure er til låns, indtil en anden skal overtage dem!
•
Svar: 92
Tråde: 16
Modtaget Likes: 0 i 0 svar
Givet Likes: 0
HEj
Har lige leaset en bil til familien og kigge i bla. på andet Honda Accord Stationcar med diesel moter, men endte med en Passat 2,0 TDI Comfortline stationcar privatleaset ved Flegaard Leasing.
Fik en af deres genudleasing biler med fuld service til en pris på 2995 pr måned og kr 20.000 i første gangs betaling incl. moms, det kunne jeg ikke finde noget der kunne konkurrere med.
Men det er jo selvfølgelig en brugt bil, men det betyder ikke noegt for mig da der er fuld service med.
Hondaen er en bil som efter min mening er en bedre bil en Mazdaen, men det er jo ligesom ure, det er jo den man har det bedst med man skal købe.
Stor hilsen
CFT
•
Svar: 1,636
Tråde: 46
Modtaget Likes: 21 i 10 svar
Givet Likes: 1
Og var lang tid er du så bundet af den leasingkontrakt? 2-3 år?
•
Svar: 92
Tråde: 16
Modtaget Likes: 0 i 0 svar
Vi er bundet i 36 måneder, men kan stoppe med 1 måneds varsel.
Men så er 1. betaling også tabt.
Men jeg finder at det er nogle meget fordelagtige betingelser de har.
Stor hilsen
CFT
•
jacob jensen
Unregistered
Jeg mener den største fordel ved at lease er hvis man også har et et firma,
da man kan trække alle drift omkostninger fra.(både på privat og firma kørsel i bilen)
Både som privat og firma skal man bare sørge for at have det krystalt klart hvad der
er af + og - er.
Men betemmer f.eks ikke selv hvornår ens dæk skal skiftes hvis man køre med dækaftale.(leasing selskaber køre til indikatoren)
Man kan heller ikke lige sige,skift også lige tandremmen når nu bilen er på værksted
den skal alligevel skiftes om x antal km.
Man ved hvad det koster om mdr. at have bilen med et antal km om året,
og kan planlægge ud fra det,når så kontrakten udløber er man tilbage til nul.
Jeg ser store muligheder med leasing for firmaer og dem der kan blande privat og firma kørsel i en bil.
Ren privat ser jeg slet ikke de samme muligheder
bla. pga. nogle af de regler der er bundet sammen med leasingen.
•
Svar: 502
Tråde: 32
Modtaget Likes: 289 i 141 svar
Givet Likes: 121
Af dem jeg kender inden for firmabil branchen, så er det at de hvis de var private også ville lease, skulle de have sig en bil.
Personligt er jeg ikke sikker på der er den store forskel, og da den ikke er der kan jeg godt forstå at folk leaser. Jeg har ihvertfald bestemt mig for at min næste bil skal lease.
•
jacob jensen
Unregistered
Du kan ikke se den store forskel
men kan så godt forstå at folk leaser,og vil så vælge at lease selv
Det kan jeg ikke rigtig se fornuften i hvorfor vælge noget uden at vide hvorfor,
men kun fordi man ikke kan finde forskellen.
Vær dog klar over dette,du bringer en anden part ind i dit "ejerskab" af en bil
og tro mig (eller lad være) han tjener penge på det.
•
Svar: 11,784
Tråde: 233
Modtaget Likes: 12 i 12 svar
jacob jensen Skrev:du bringer en anden part ind i dit "ejerskab" af en bil
Kedelig karl hva
Sådan er det naturligvis. Der er ikke så mange til at betale gildet. For firmaer, til dels skat naturligvis, når fradrag kan udnyttes på forskellig vis, men jeg tror et af hovedpunkterne man skal se på ved leasing, og som mange, firmaer og private, vælger efter, er at KENDE OMKOSTNINGERNE fra start til slut.
Ja - generelt set har leasing manden tænkt sig at tjene, så der bliver det mere hans storkøbsfordele ved indkøb og reparationer som kan gøre det hele rentabelt + man er forsikret mod store uforudsete regninger, dem deler leasing manden ud mellem alle kunderne.
vh
•
jacob jensen
Unregistered
Ingen skam i at tjene penge ingen af os åbner butikken om morgen for vores blå øjne skyld,
og der er kun ham der tager på den kolde side af dørhåndtaget til at betale
At kende sine omkostninger er en meget stor fordel ved leasing
man skal bare være klar over hvad det koster hvis man ikke kan overholde sin del af aftalen.
•
Svar: 502
Tråde: 32
Modtaget Likes: 289 i 141 svar
Givet Likes: 121
Citat:Vær dog klar over dette,du bringer en anden part ind i dit "ejerskab" af en bil
Det er jeg da slet ikke i tvivl om, men de operere også med nogle andre priser end du og jeg, så rummet er også til det. Alene det at de ikke skal betale hele registreringsafgiften up front, giver jo dem jo nogle helt andre muligheder end privat mand.
Det er jo meget svært at være konkret når man sammenligner, da det jo er svært at spå om fremtidige udgifter, nedskrivninger. Så på den måde kan man godt sige at du betaler en præmie for ikke at løbe nogen risiko.
•