mechanical watches whats the point?
Tja hvad ved jeg. Herlig følgeton - subjektive meninger er altid godt Icon_e_biggrin
Det er jo tydeligt udfra indlæggende at begrebet in-house har mistet sin værdi. Hvis Hublot og Britling blot kopierer gamle frigivne eta eller valjeux calibre er in-house ikke meget værd. Yderligere kan man vel argumentere for at Omegas etaværker er in-house, da eta og omega har samme ejer.
Lad være at f.eks. omega bare sætter standard eta-værker i urene. Jeg har forstået at ETA-værkeren er helt fine, men blot gode standardværker uden meget nytænkning eller udvikling. Hvordan er det med den anden store volumenfabrikant: Rolex. De producerer selv, men det må, med det antal værker antageligt også foregå på samlebånd som hos ETA. Er Rolexværkerne bedre end ETAs?. Så vidt som jeg har forstået er rolexværker heller ikke de mest innovative.

Hilsen
Bro
Svar
willy Skrev:Come on hannova you know better than most,that you cannot compare the rubbish they are making today with the old watches. Icon_e_wink willy
No I would not compare that - you do not have much time for individualism and hand-work to day -

I would just say that if you write that you will rather have a Seiko at 20% of the price of an Omega, then it is a hard thing to compare. A low class Seiko and a co-axial Omega (even based on ETA - but with improvements) cannot be compared, and a high class Seiko like Marinemaster is not 20% of e.g. an Omega PO - it is much more.

I think, in quality - yes probably Seiko MM compares quality with Omega PO at a lower price, but then you forget the quality of the brand name Omega - which is why some will pay more for that (and maybe the design) so those things are hard to compare I think

Each watch for each man for those persons own reasons, which I respect - even if it is more brand value than horological - or even just "show me the time" value Icon_e_smile
br
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar
Wake up.....

Med de penge vi giver for luksus ure bliver vi da alle snydt så det driver.

Det er da uanset om vi køber Breitling, IWC, Rolex eller Omega - og jo mere brandværdi et mærke har - jo mindre ur får du for pengene.

Men det er ok - det er kærlighed, det er passion, det er engagement, det er tosset men det er dejligt.

Det har intet med fornuft, objektivitet eller nøgterne vurderinger at gøre.

Det er derfor vi er urtosser, nørder og passionerede samlere.

Ødelæg ikke det med forsøg på tåbelige facts og nøgterne vurderinger - for det eneste der kommer ud af det er udsagn som: "De andre, som kan lige Breitling og Tag Heuer har intet forstået, mens jeg, der holder af Rolex og IWC, har forstået det hele meget bedre"! Det er noget af det sørgeligste man kan høre på!

Jeg er til gamle Omegaer (hvis nogen skulle være i tvivl) - det er ikke fornuftigt, men det er noget af det bedste der er hændt mig indenfor de sidste 10 år - efter drengene flyttede og pengene var til at lege med den hobby! Hvis nogen har lyst til at prøve at ødelægge det, opfatter jeg det bare som ..... unødvendigt, ligegyldigt, lidt manglende høflighed og respekt.

vh baun
Svar
Baun Skrev:Wake up.....

Det er da uanset om vi køber Breitling, IWC, Rolex eller Omega - og jo mere brandværdi et mærke har - jo mindre ur får du for pengene.

Men det er ok - det er kærlighed, det er passion, det er engagement, det er tosset men det er dejligt.

Det har intet med fornuft, objektivitet eller nøgterne vurderinger at gøre.

Det er derfor vi er urtosser, nørder og passionerede samlere.

Ødelæg ikke det med forsøg på tåbelige facts og nøgterne vurderinger - for det eneste der kommer ud af det er udsagn som: "De andre, som kan lige Breitling og Tag Heuer har intet forstået, mens jeg, der holder af Rolex og IWC, har forstået det hele meget bedre"! Det er noget af det sørgeligste man kan høre på!

Jeg er til gamle Omegaer (hvis nogen skulle være i tvivl) - det er ikke fornuftigt, men det er noget af det bedste der er hændt mig indenfor de sidste 10 år - efter drengene flyttede og pengene var til at lege med den hobby! Hvis nogen har lyst til at prøve at ødelægge det, opfatter jeg det bare som ..... unødvendigt, ligegyldigt, lidt manglende høflighed og respekt.

vh baun
Tak Baun, for dit overordentligt engagerede indlæg, der sætter passionen fri af en ubehagelig spændetrøje.

Med venlig hilsen - Geodoc
Svar

vh baun

Jeg er langt hen ad vejen enig med dig Baun.

Det er en ørkesløs diskussion!

Jeg føler mig dog ikke snydt af hverken IWC, AP, JLC eller Omega. Jeg ved, hvad jeg køber, og jeg køber ikke urene for at se, hvad klokken er.

Jens-Kristian
Svar

vh baun
Ja jo - og NEJ - hvorfor skulle vi dog gå rundt og føle os snydt fordi vi kan være villige til at betale for noget som andre mener at kunne få med samme funktion billigere.

. Man kan givet finde en stol at sidde godt på uden den hedder Wegner - skal Wegner ejeren føle sig snydt?
. Man kan købe et brugt Seiko, og vide hvad klokken er i mange år, skal manden med et Omega Speedmaster 105.003 føle sig snydt?
. Man kan få et farve fjernsyn der viser TV avisen til 800 kr i brugsen, skal manden med B&O føle sig snydt
. Man kommer fra A til Z i en Berlingo med varme på, skal manden med en Alfa Romeo føle sig snydt
. Man kan indramme en forside fra billedbladet som sofastykke - skal COBRA samleren føle sig snydt?
(nogen har allerede gættet - OSV)

NEJ vist skal de dig ikke det. Tingene er, som du selv plejer at sige Baun, det værd som folk (læs til en vis grad markedet) vil betale for dem. Hvis du har ret i det, og det har du, så er der ingen der er snydt her.

Der er nogen der kunne ha sparet mange penge ved mådehold og lav svansføring, men snydt er de nu ikke.
Det var det jeg gav udtryk for i alle fald i svaret til Willy:
Citat:Each watch for each man for those persons own reasons, which I respect - even if it is more brand value than horological - or even just "show me the time" value Icon_e_smile
vh
Besøg min blog om ure!
Svar
Hæ hæ... ikke særlig overrasket over responsen.

Der er jo snydt og snydt. Icon_rolleyes

Problemet opstår når nogen mener "Men bliver snydt med et xxxx ur" - men man ikke er snydt med et "yyyy ur".

Det er her jeg står af. For vi bataler alle mange penge for brand, image osv. når vi køber luksusure, så vi bliver alle snydt - eller ingen af os bliver snydt. Bare vi får det vi vil have.

Snydt bliver man når man køber et dyrt mekanisk ur fordi man vil have et særlig præcist ur! Icon_e_wink

Og snydt bliver man når man køber et dyrt luksusur som viser sig at være "fake".

vh baun
Svar
Bro Skrev:Tja hvad ved jeg. Herlig følgeton - subjektive meninger er altid godt Icon_e_biggrin
Det er jo tydeligt udfra indlæggende at begrebet in-house har mistet sin værdi. Hvis Hublot og Britling blot kopierer gamle frigivne eta eller valjeux calibre er in-house ikke meget værd. Yderligere kan man vel argumentere for at Omegas etaværker er in-house, da eta og omega har samme ejer.
Lad være at f.eks. omega bare sætter standard eta-værker i urene. Jeg har forstået at ETA-værkeren er helt fine, men blot gode standardværker uden meget nytænkning eller udvikling. Hvordan er det med den anden store volumenfabrikant: Rolex. De producerer selv, men det må, med det antal værker antageligt også foregå på samlebånd som hos ETA. Er Rolexværkerne bedre end ETAs?. Så vidt som jeg har forstået er rolexværker heller ikke de mest innovative.

Hilsen
Bro
Citat:
Hi Bro. Rolex develop their own calibers.They are built for great strength and reliability.They are very thick ,compared to maybe all other calibers in the world.They are not a work of art,but they never let you down.I doubt very much that any ETA could take the punishment a rolex caliber can. Willy
Svar
hannover_dk Skrev:
willy Skrev:Come on hannova you know better than most,that you cannot compare the rubbish they are making today with the old watches. Icon_e_wink willy
No I would not compare that - you do not have much time for individualism and hand-work to day -

I would just say that if you write that you will rather have a Seiko at 20% of the price of an Omega, then it is a hard thing to compare. A low class Seiko and a co-axial Omega (even based on ETA - but with improvements) cannot be compared, and a high class Seiko like Marinemaster is not 20% of e.g. an Omega PO - it is much more.

I think, in quality - yes probably Seiko MM compares quality with Omega PO at a lower price, but then you forget the quality of the brand name Omega - which is why some will pay more for that (and maybe the design) so those things are hard to compare I think

Each watch for each man for those persons own reasons, which I respect - even if it is more brand value than horological - or even just "show me the time" value Icon_e_smile
br
Citat:
I have to agree with you.Damm. Icon_e_smile Willy
Svar
Baun Skrev:vi betaler alle mange penge for brand, image osv. når vi køber luksusure, så vi bliver alle snydt - eller ingen af os bliver snydt. Bare vi får det vi vil have.
vh baun
Ja så vælger jeg versionen med at ingen af os bliver snydt - ellers er alle der køber noget lækkert og lidt dyrt og god kunst i den grad snydt - og det er jeg jo ikke med på Icon_e_biggrin Icon_e_biggrin
vh
Besøg min blog om ure!
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)