Ø-scam
Joepete Skrev:Politiet har idag sendt mig et brev, hvori de bekræfter at have oprettet sagen. Super hurtigt, må jeg sige Icon_e_biggrin

Her til aften - kl. 19.02 og 19.04 - har jeg modtaget to mails fra John Frederik Andersen. Han skriver, at hans far er gået bort d. 09.01.10, og han beklager den manglende tilbagemelding til mig. Han har spurgt, om jeg ønsker at modtage uret, eller om jeg vil have tilbageført pengene. Jeg har naturligvis kondoleret, og dernæst takket for henvendelsen - bedre sent end aldrig Icon_e_wink Så har jeg svaret, at jeg gerne vil have tilbageført pengene, og at når de er på min konto, så vil jeg kontakte politiet for at få sagen afsluttet.

Skal nok holde tråden opdateret ...
Tror du på det? Nå, men bare du får dine penge igen, så er alt jo godt....... Icon_e_wink
Jesper B Skrev:Det er da fremragende hvis det hele løser sig så nemt - det tror jeg ikke sker så tit med de her svindlere.

Det er selvfølgelig tragisk såfremt hans far virkelig er gået bort, meeeeen det forklarer ikke hvorfor han ikke har sendt uret en af de foregående 12 dage før hans fars død, eller hvorfor han lige præcis kontakter dig samtidig med at politiet tager sagen op.
Han har nok nærmere satset på at man ville opgive, eller at Politiet ikke ville tage affære...... Men jeg har da lært lidt af denne sag, så tak til John, for at fortælle om det Icon_e_wink
Hvis du vil have hans adresse oplyst findes der en forholdsvis nem måde at få den på. Gå ned i den lokale afd. af Danske Bank og sæt 1 kr. ind på hans konto. Så får du en kvittering, hvorpå hans navn og adresse står.
Super det får en afslutning
Dén var smart, Don Icon_e_wink
De venligste hilsner, John
Hvis du ved hvor han bor er det INTET problem at få dine penge igen.
Jeg tror du får dine penge. Han har jo intet ud af at kontakte dig og komme med historie, og så ikke betale tilbage, det ville jo være nonsens. Han ville jo stå lige så tåbeligt overfor politiet. Jeg er en type som vælger, i sådan et fald, at tro på det gode. Hans far kan være død, han kan ha været syg - og ligget på Bornholm og gjort at han ikke fik sendt og svaret dig, og der kan være 100 andre årsager, inklusiv sjusk, som masser af mennesker har masser af.
Han kan også ha villet svindle, men bestemt sig om hvis han har læst at politiet bliver involveret, naturligvis kan det sagtens være sådan, men jeg vælger det positive, og tror som nævnt at pengene i alle fald kommer retur.

Læren er jo let, man overfører ikke penge til folks bankkonto hvis ikke man har grund til at stole 100% på dem. At følge det er ind imellem mere besværligt, hvis nu det LIGE er noget man SKAL bruge, og alt virker tilforladeligt, og vi ikke taler en månedsløn. Jeg har da overført direkte til tyskere jeg ikke kendte, bare fordi jeg kunne se, at de havde handlet en del gange, og kommer også til at tage den risiko fremover.

vh
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
hannover_dk Skrev:Jeg tror du får dine penge.

Måske, men i hvert fald ikke uden kamp. Jeg tror det kræver hjælp fra Politiets side, eller at du møder op på hans adresse. Før tvivler jeg på at du ser skyggen af en rød femøre, men jeg håber jeg tager fejl...
Jeg tror DonWerner har meget ret her,politiet ind over eller møde personlig op hos manden
jeg ved godt hvordan jeg greb sagen an.
jacob jensen Skrev:Jeg tror DonWerner har meget ret her,politiet ind over eller møde personlig op hos manden
jeg ved godt hvordan jeg greb sagen an.

Jacob. Det er ret dyrt at rejse til Bornholm Icon_e_wink
vh Hans Henrik

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)