Så ankom der en Speedmaster...
Snuppede lige et billede "side by side", og er faktisk overrasket over hvor stor MKII synes optisk.
Fysisk er urene af samme størrelse.

İmage

I dette link: [url]"http://www.timezone.com/library/extras/extras631672900624316829">http://www.timezone.com/library/extras/ ... 0624316829[/url] - fra Link Centralen (selvfølgelig),
ligger nok noget af forklaringen; nemlig at MKII har hele "molevitten" under glas, og dermed giver et stort (optisk) indtryk.

Min brugserfaring er, at MKII lettere forliger sig med skjorteærme og andre forhindringer, altså glider af.
SPM PRO er mere kantet, og tager stødene med lynettekanten.

Med venlig hilsen - Geodoc
Svar
Det er faktisk højere end jeg havde regnet med.... Men utroligt lækkert og let at have på, ikke mindst i forhold til dette....

İmage

Meget højere end Seamaster'en....

İmage

De er da flotte sammen. To klassikere....

İmage
Svar
Ja det sidder rigtigt godt på armen og p.g.a glassets form glider skjorten nemt udover det.. Jeg er jo ved at teste det på mit job og vender snart tilbage med mine meninger om Speedmaster som hverdagsur.
Svar
Jeg købte Mark II'eren i håb om at det kunne være mere bekvemt i daglig brug end min Speedmaster prof.

Mere glat fordi glasset jo dækkere kransen, men jeg troede vel også, at det faktisk var lidt mindre end det er. Det næste må være en Automatic reduced!

Det skulle vel nok kunne lade sig gøre at finde en og bytte med Icon_e_wink

vh Baun
Svar
@ Tukjær, Tillykke med Speedmasteren. Det er utroligt, så godt dine klassikere klæder hinanden.
Vil gøre Baun's ord til mine, at såfremt SPM'eren ikke bliver en "keeper", vil den nok have etableret en venlig forståelse hos dig.

@ Mester, ser frem til dine erfaringer om SPM som hverdagsur. Noget taler imod, f.eks. ingen dato og størrelse;
mens andet taler for, bl.a. letaflæselighed og at uret bærer godt.

Baun Skrev:Jeg købte Mark II'eren i håb om at det kunne være mere bekvemt i daglig brug end min Speedmaster prof.
Mere glat fordi glasset jo dækkere kransen, men jeg troede vel også, at det faktisk var lidt mindre end det er. Det næste må være en Automatic reduced!
vh Baun
@ Baun, det bliver stort til "Ur Rally 2009". - Så skal du prøve min SPM 125.
Det er i særklasse ubekvemt og håbløst at bære. Et ur på næsten 200 g med hovedparten af vægten placeret ovenpå håndleddet.
Det er ikke et armbåndsur. Det er et Omega 125 års monument, så håbløst som en kuffert eller en haveflise. Icon_e_surprised

Nå! - jeg har båret det konstant i en måned, bortset fra nogle enkelte feltdage, og blir' mere og mere vild med det Icon_cool
Kort sagt, et ur man kun går med såfremt man er inkarneret entusiast.
Vil faktisk sammenligne det med kvinders brug af højhælede sko, det er heller ikke synderligt praktisk.

Hørt i skoforretning: "Bryder De dem ikke om vore højhælede, kan de få et par flade"

Svar
Du kan det der Geodoc....

Det kunne ikke formuleres bedre!

vh Baun
Svar
Geodoc Skrev:
Baun Skrev:Det næste må være en Automatic reduced!
vh Baun
Vil faktisk sammenligne det med kvinders brug af højhælede sko, det er heller ikke synderligt praktisk.

Hørt i skoforretning: "Bryder De dem ikke om vore højhælede, kan de få et par flade"

@ Baun - den skaber jo altid lidt rør - ikke en ægte speedmaster - lagkage osv. Jeg har en rødguld 8knagme rødt) masiv krans - gul guld pushers (bekræftet fra Omega i certifikat at sådan skal den se ud) på stålkasse med flot skive. Ja lagkage osv men den går da perfekt og sidder super under en jakke
İmage
@Geodoc - ja der kan laves bemærkninger om tøj. Jeg kan huske da en af de gamle tekstilchefer fra Herning/Brande i mine øjne opfordrede til spiritusmisbrug da han brokkede sig over TV-avisens oplæseres påklædning, og udtalte:
Det mindste de kan gøre er da at ha en ordentlig blæser på, når de går på skærmen Icon_e_smile
vh
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar
Der har såmen altid været en "venlig forståelse" for Speedmaster'en.... Men jeg vil/kan ikke love at jeg beholder den i længden. Det kan jeg kun love om min Seamaster......

Måske jeg ender op med et enkelt ur.... Skal i hvert fald ikke have flere nu (har jeg sagt før Icon_redface ) Med mindre jeg vinder i lotto.....
Svar
Tukjær Skrev:Der har såmen altid været en "venlig forståelse" for Speedmaster'en.... Men jeg vil/kan ikke love at jeg beholder den i længden. Det kan jeg kun love om min Seamaster......

Måske jeg ender op med et enkelt ur.... Skal i hvert fald ikke have flere nu (har jeg sagt før Icon_redface ) Med mindre jeg vinder i lotto.....

Det bliver hårdere end at holde op med at ryge - har du prøvet det?

Man har lige solgt 2-3 ure -og så kommer der et ur til salg man altid har ønsket sig - og det er en god pris og..... den kan jo altid sælges igen.... og så kører den!

Men held og lykke med det "urimelige" projekt!

vh Baun
Svar
Tillykke med uret. Er glad for det levede op til mine beskrivelser og lidt til. Havde jo ikke engang selv haft det i hænderne, så ville ikke love for meget mht. standen Icon_e_wink

Speedmasteren er i mine øjne det klart fedeste ur der fås i 10 k klassen. Det har ALT. Fedt design, klassisk, fin all rounder, ok værk som ikke er stangvarer og ikke mindst en super historie. Det eneste jeg mangler lidt er en dato Icon_e_sad

/Mads
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)