Strapmeister Submersible collection
#21
jacob jensen Skrev:For mig kommer homemade også til at virke negativt når man snakker om rem til dyre ure SORRY

Virkelig?!? Icon_e_surprised
...sådan har jeg det slet ikke. Hvis remmen fremstår "matchende kvalitativ" - så det ikke ødelægger "looket" på uret - så trækker "home made" kun op i min verden. Underforstået at ligeså godt som Torbens "home made" i min verden passer til Panerai - ligeså dårligt passer samme rem til et dress-ur.

Men det er da fedt du bringer det på bane. Jeg håber folk kimer til med deres holdning - jeg var faktisk af den overbevisning at stort set alle, synes "home made" var vejen frem Icon_e_biggrin
Svar
#22
Det har intet med pris at gøre, homemade eller ej.

Jeg har så mange af Torbens remme fordi de er super fede på mine ure....... Længere er den ikke...... Icon_e_wink (har jo stadig lænkerne liggende)
Svar
#23
Prisen har heller intet med mit syn at gøre
Det er dine ure Tukjær så du skal jo gøre det du syntes virker Icon_cool

Lænken til dit SW virker rigtig fed og jeg ville aldrig selv misse en chance
for at gå med den hvis jeg var SW ejer (har været tæt på at blive det)

Lænken matcher i mine øjne uret perfekt og giver uret det for mig rigtige
rå look Icon_cool Icon_cool

Jeg er heller ikke den store Panerai fan måske derfor homemade remme ikke giver mig det stor KICK Icon_rolleyes Icon_e_biggrin

Jeg har læst tråden her fra start for de forskellige vinkler er helt klart spændene læsning,min vinkel er bare denne og ikke et ønske om at starte skyttegravs krig Icon_e_biggrin
Svar
#24
Jeg kan nu godt forstå, at man til tider går med enten læder eller anden rem, frem for lænke til sit ur. Specielt hvis man ofte udskifter sine ure. Ofte, så er det på lænken de fleste ridser opstår. Når man så dertil kan sige, at man går med en rem, som man selv synes er mega fed, ja så skal man da bare gøre det ! En uslidt lænke og et nylignende ur er jo godt til videresalg Icon_e_wink
De venligste hilsner, John
Svar
#25
Jeg synes at remmene matcher urene godt + at de tilføjer en ny dimension til dem ved at gøre dem til "sporty-dress" (selvopfundet udtryk) frem for rene tool-watches.

Jeg har selv arbejdet med læder i en del år og jeg kan, med forbehold for at jeg ikke har haft nogen af Sub's remme i hånden, sige at der ligger en del evner og erfaring bag de remme. Læderarbejde er ikke lige sådan at gå til.

Jeg har kun én håndværksmæssig ting jeg gerne vil spørge til; er det en del af "udtrykket" at syningerne er afsluttet med knuder? Det er ret nemt at lave usynlige hæftninger i læder, hvis du er interessert skal jeg gerne demonstrere det hvis vi en dag ses til et urtræf. Forudsat at det altså ikke er inetentionelt at hæftningerne ser sådan ud.

Jeg har selv overvejet at gå i hang med at sy remme - men mit udtryk kommer nok til at blive mere "dressy".


Mvh.

Jakob
As time goes by...
Svar
#26
Elbæk Skrev:Jeg synes at remmene matcher urene godt + at de tilføjer en ny dimension til dem ved at gøre dem til "sporty-dress" (selvopfundet udtryk) frem for rene tool-watches.

Jakob
Godt nok udtryk, jeg forstår hvad du mener og kan også godt se den dimension i remmene. Går vel også under det mere officielle "Smart Casual"
vh
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar
#27
Hej

I starten synes jeg også kun at Torbens remme passede på Panerai, men efter jeg har set alle Tukjærs billeder synes jeg også at de passer på alle mulige andre ure, dog tror jeg at de ville passe dårligt på et dressur, og derfor tror jeg ikke at Torben ville lave en rem til et dressur. Icon_question

MVH Peter
Svar




Brugere der kigge i denne tråd: 3 gæst(er)