Læderrem til Speedmaster
I butikken sagde de nej !
Svar
Jeg undersøger det i løbet af den første uge i 09. Jeg mener man lavede en 20-16 i 1990 erne som stadig burde være tilgængelig
Svar
Columbo Skrev:Jeg undersøger det i løbet af den første uge i 09. Jeg mener man lavede en 20-16 i 1990 erne som stadig burde være tilgængelig

Så siger jeg tak !
Svar
Hej

Som Columbo skriver findes der en rem som du søger som original, og iøvrigt også aftermarket. Icon_e_surprised

MVH Peter
Svar
peter Skrev:Hej

Som Columbo skriver findes der en rem som du søger som original, og iøvrigt også aftermarket. Icon_e_surprised

MVH Peter

Columbo har ledt uden at finde en sådan i 20 mm så hvis du har et link vil jeg være meget taknemmelig.
Svar
Mester Skrev:Jeg søger sådan en sort læderrem med huller til min Speedmaster.
Ved godt at det ikke er det "originale" men jeg tror det ville være lidt
frækt med sådan en Race-agtig rem på.
Nogen der ved hvor den kan købes til en rimelig pris ?

Omega lavede faktisk en original "rally" rem i 70'erne til Speedmasteren. Ihvertfald en læderrem med perforeringer der "dufter" af race.
Se dette fra et tysk Omega katalog fra 1977 (fundet på old-omegas.com):
İmage

Jeg har også selv et eksemplar i 20/16 mm og jeg synes den passer rigtig godt til Speedmaster Pro'en (beklager billedkvaliteten, det er jo dagen derpå Icon_e_wink

İmage
İmage
İmage

De er desværre meget sjældne og jeg er kun stødt på dem 3 gange på Ebay, men du kan jo prøve at holde øjnene åbne, hvis "rally" looket stadig er det du vil ha'.
Svar
Jeg tror jeg har bestemt mig for en sort læder. Det der hedder "duo-padded" eller "double riged" og "curved" så den sidder helt tæt til huset.

Ved ikke hvorfor men det er da helt umuligt at finde.
Svar
Har du kigget her? http://www.ofrei.com/page748.html

De har en der kommer tæt på dine ønsker, men den er godtnok i hajskind, såå...

İmage

Anyway, jeg mener bestemt også at Omega lavede en "curved + dubble riged" i 20mm i almindelig læder tilbage i 80/90'erne, men ja de er også sjældne.
Svar
Der er iøvrigt også denne her... curved, men ikke dobble riged og kun til deployment spænde - men så med de der rally huller istedet Icon_smil

İmage

Dette billede er fra en tråd på Watchuseek og remmen ser helt fin ud påmonteret. Og så et med den hajrem på.

İmage

İmage
Svar
Jeg ville laaaangt foretrække den med hullerne - men ikke med foldespænde - men det er jo nemt klaret hvis man vil
Haj? Jeg er ikke så vild med skind fra noget der ikke kan laves i farme, og jeg er ikke engang vild med udseendet - ligesom jeg synes det er langt væk fra et astronaut ur.
Den med hullerne - ja den tror jeg faktisk jeg ville kunne ha det rigtigt godt med. Ikke for vildt meget rally og easy rider over den, men noget tidstypisk.
Originalt kom Speedmaster pro i de tidligere generationer vel faktisk på almindelige plain kalveskinds remme (når det ikke var som almindeligst på lænke)?
Jeg synes dobbel ridget med de forhøjede kanter ser skidt ud til selve urets design, at det stjæler fra det faktisk?
vh
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)