Nyt "Zenith" vintage ur eller hvad???
Hej Geodog.

Værket i Zenith skulle være en smule bedre rent præcisionsmæssigt, men slidtagen er også større grunder de ekstra svingninger. Spørgsmålet er om det har noget praktisk at sige, der værksdelene nok er en smule bedre end Omegas værk.

Rolex brugte Zenithværket i deres Daytonamodeller før år 2000, men Rolex var ikke bange for at bruge ETAS Valaujoux 7750 værk i deres Tudormodeller til gengæld. men chonometerer Valajoux 7750, som er i dit Omega er bedre end det Tudor brugte.

Alt i alt er der nok ikke den store forskel, men hvis der skulle være en "vinder" er det nok Zeniths værk.

VH

Nicholas
Svar
Jeg ville ikke være et sekund i tvivl om svaret - hvis du med finere ur - mener horologisk mere spændende. Du har en knaststyret kronograf sat op mod en kolonnehjuls styret og du har hurtig svingeren i Zentih Elprimero - den første automatiske fuld rotor kolonnestyrede kronograf - helt uden modul dele - et bestemt kendt og værdsat værk.

Hvis du i stedet spørger hvilken der vil holde bedst tid - så tror jeg det er ganske så hipper som happer, selv om hurtigsvingeren burde kunne justeres lidt mere præcist - og hvis du spørger til holdbarehed, så er de begge gode, men Omegaen i den noget simplere udgave, vil være billigst at servicere over tid
vh
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar
Mange tak for jeres svar det er et Zenith magen til Geodoc viser jeg syntes det er et flot ur med den smule guld der er på.Jeg syntes også at det ligner omegaen meget med den samme dreje krans. Men har jeg forstået det rigtig så er Zenith et lidt finere ur. Uret er fra 2000 og det koster ca 16000 kr er det en ok pris det ser godt ud og der er papier på det.
Aussie
Svar
aussie Skrev:Mange tak for jeres svar det er et Zenith magen til Geodoc viser jeg syntes det er et flot ur med den smule guld der er på.Jeg syntes også at det ligner omegaen meget med den samme dreje krans. Men har jeg forstået det rigtig så er Zenith et lidt finere ur. Uret er fra 2000 og det koster ca 16000 kr er det en ok pris det ser godt ud og der er papier på det.
Aussie
Ja det er nok deromkring de koster med alle papirer vil jeg mene jeg har givet 16t for mit elprimero rainbox og 18 t for deluca, og det er et par år siden faktisk
vh
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar
Jeg må sige jeg er meget tilfreds med min omega den har siddet på armen siden jeg har købt den og jeg arbejdet som murer og der er ikke kommet nogen risser i glaset så jeg må sige den har stået for noget og den har været med i vandet mange steder i verden så alt i alt det er et robust ur
Aussie
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)