Nyt ur til militær brug
Jeg har også en Suunto Advizor. Sikke noget juks!! Det kostede som en håndgranat, men burde ikke koste mere end en kaliber 22 patron.
Højdemåleren er altid forkert, kompasset er til grin og termometeret en evig kilde til grinen!!
Det eneste som er god ved uret, er pulsmåleren og den måde uret kan vise statestik omkring pulsmålingen....

Jeg synes faktisk, at Suunto'ens display er en forvirrende gang multiinformation.

Næææ!!!----- Jeg vil til enhver tid foretrække og anbefale Casio Protrek Prg 80. (eller lignende modeller fra den serie).

MVH

SK
/SK
Svar
peter Skrev:Hej

Med hensyn til Suunto, kan man ikke helt sammenligne med Casio, da Suunto er en del dyrere, og i øvrigt også i en væsentligt bedre finish.

MVH Peter

hej du kan ikke helt regne med listepriser jeg har søgt lidt og der er tit tilbud. jeg ved nu ikke om der er den store forskel på finish.
tager du prisen fra siden har du ret . så er de en del dyrer.
men jeg må inrømme at der ikke rigtigt er andre alernativer til G-Shock
MINT ?? Nej jeg bruger da mine ure....
Svar
Sub'erman Skrev:Jeg har også en Suunto Advizor. Sikke noget juks!! Det kostede som en håndgranat, men burde ikke koste mere end en kaliber 22 patron.
Højdemåleren er altid forkert, kompasset er til grin og termometeret en evig kilde til grinen!!
Det eneste som er god ved uret, er pulsmåleren og den måde uret kan vise statestik omkring pulsmålingen....

Jeg synes faktisk, at Suunto'ens display er en forvirrende gang multiinformation.

Næææ!!!----- Jeg vil til enhver tid foretrække og anbefale Casio Protrek Prg 80. (eller lignende modeller fra den serie).

MVH

SK

Jeg kender en som har en af G-shock topmodeller og ja Det har faktisk de samme problemer du nævner ved suunto.

Et termometer der sider på kroppen er altid noget skramme Icon_smil

Et suunto's kompas har jeg dog ikke oplevet problemer med de var ihvertfald enige med et analog Icon_smil
Som jeg til enhver tid ville foretrække.

Du kan jo selv vælge hvor meget info du vil have på mainscreen af gangen ? vil du have alt så skal det gå galt. med mindre du har en 5" skærm.

Du kunne jo opdatere softwaren på dit for at se om det hjalp.

jeg har intet problem med G-Shock det er nogle fine robuste ure der virkeligt kan tåle nogle prygl.
jeg ville såmen bare give manden lidt at vælge imellem.
MINT ?? Nej jeg bruger da mine ure....
Svar
Nogle der kender den her side?? Nogle store besparelser der her at hente.
[url]"http://www.timespot.dk/dan/Extreme_Gear/201/19/23/302">http://www.timespot.dk/dan/Extreme_Gear/201/19/23/302[/url]
Svar
hmm.... Smag og behag......

Mit Suunto er både blevet opdateret osv. Det har to gange været sendt tilbage til producenten.
Men ak, problemerne er hele tiden til stede.

Jeg medgiver, at Suunto er et alternativ, men jeg synes ikke, at det er et godt alternativ.
Jeg ville aldrig turde satse mit eller andres liv på urets funktioner...

Casio Protrek prg 80, har jeg tit stolet på og aldrig haft problemer...(jeg lever jo endnu!! Icon_e_wink )..

Anyway, God jagt...

MVH

SK
/SK
Svar
Hej

Jeg talte kun om den generelle finish på urkassen, og ikke funktionaliteten på urene, for den kender jeg ikke ret meget til, da jeg som regel kun skifter batterier på disse ure.

MVH Peter
Svar
Jeg var i samme situation som dig og var selv i tvivl om hvilket ur jeg smide penge efter, når jeg skal gøre tjeneste.

Efter utallige overvejelser endte jeg med det her, som jeg har bestilt:

[url]"http://www.trendytime.dk/product.asp?product=559&sub=8&page=1">http://www.trendytime.dk/product.asp?pr ... b=8&page=1[/url]

Det vigtigste for mig er, at det kan tåle hårde belastninger, at lyset tænder automatisk så man nemt kan notere tiden ved natarbejde, og sidst at det også kan bruges til at måle tider når man løber/træner.

Termometer og barometer er for mig ligegyldigt, men ville faktisk gerne have haft kompass i, men så blev det nogle ordentlige klodser og nogle helt andre priser.

Henrik
Svar
Hej

Casio G-Shock er brugt af mange soldater.

MVH Peter
Svar
Jeg har et Casio PAW1200-1V som jeg gerne sælger, det har faktisk aldrig været brugt, men jeg har dog ikke garanti beviset længere. Så det bliver billigt.

Det er et rigtig fedt ur, til eks. Militærbrug.
Svar
Hvor meget sælger du det for og er der nogle fejl på uret?

Vh.
Henrik
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)