24-05-2008, 02:07 PM
Godt John!
Det var lidt denne praktiske erfaring der manglede i denne tråd.
Mvh
Klaus
Det var lidt denne praktiske erfaring der manglede i denne tråd.
Mvh
Klaus
Mvh Klaus
|
Hvad gør Rolex til et bedre ur?
|
|
24-05-2008, 02:07 PM
Godt John!
Det var lidt denne praktiske erfaring der manglede i denne tråd. Mvh Klaus Mvh Klaus
24-05-2008, 04:26 PM
Tio Malo Skrev:Omega vil stå af efter 30 - 40 års dagligt brug, Rolex først efter 100 år... urnørd eller ej, i det bestemt situation ( = dykning ), what do I care...Den er jeg ikke sikker på du har ret i faktisk. Jeg ved ikke om du mener det som HVIS ingen af dem har fået service, for med service holder begge efter 100 år tror jeg faktisk, og uden tror jeg Rolex også har ganske kraftige problemer efter 100 års brug Jeg har da adskillige Omegaer (godt nok ikke 1120) fra 1940 som går fremragende, trods det de mig bekendt ikke har fået service i måske 20 år - Jeg har også en del Eternaer fra 1962 som med den kaliber der danner baggrund for ETA 2892-2 og dermed for Omega 1120, går helt problemfrit - også trods megen lidt service, og der er altså 48 år. Omega 1120 er forbedret frem for de originale Eterna maskiner fra 1962 - så jeg tror ikke helt din påstand holder vand. Alt det med dykningen lyder rigtigt og godt med input fra en med erfaring i den slags i det daglige. Mvh. John - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere! Besøg min blog om ure!
24-05-2008, 08:23 PM
Kommentaret var for problemstillingen Seamaster contra Sub / SD. Uanset hvor meget mere avanceret det ene urværk er mod det andet, vil det altid være brugervenligheden som definerer hvilket er "bedst" i det relevante sammenhæng. Ligeledes; urværkernes hypotetiske livslængde og servicehyppighed er ubetydelige her, altså, ang. de nævnte ures egnethed for det oprindeligt formål (= dykning ).
J. Mvh. John - nu under det sorte flag*.
(*Jolly Roger, ikke IS !
28-05-2008, 01:05 AM
Hej
Eta værkerne og Omega 1120 er med kuglelejerotor, det er Rolex ikke, så med hensyn til holdbarhed holder Eta og Omega 1120 nok længere, for den hyppigste fejl på et Rolex er en knækket rotoraksel. MVH Peter
28-05-2008, 08:59 AM
Sidst jeg var hos Klarlund benægtede de blankt at det med de knækkede rotoraksler var noget problem og at han aldrig havde set den defekt
/Mads
28-05-2008, 03:17 PM
Hvad koster det, at få lavet en knækket rotoraksel? Og hvor længe holder sådan en rotorakse cirka på et Rolex?
Er det en typisk ting, som forekommer på Rolex værker?
28-05-2008, 04:30 PM
Ulempen er at uret faktisk fungerer selv om den er knækket og eneste ulempe er at rotoren ofte skraber på værket, da den kører skævt. Resultatet er slidmærker på værket som man ikke kan udbedre
Det koster ikke alverden at få lavet og bliver uret serviceret tror jeg faktisk ikke det koster ekstra. /Mads
28-05-2008, 09:29 PM
Nå okay, det fordi jeg tænker på om jeg skal have et Rolex. Så jeg må jo lige hører om det forskellige.
06-06-2008, 09:53 PM
HenrikP Skrev:Hej Tilbage til spørgsmålet: Jeg ejer selv et seamaster - jeg er vild med mit ur (har et gammelt morfar-agtigt omega geneva også, men desværre ikke rolex) - og det eneste der kan give mig lidt underlig smag i munden er, at Rolex's originale stil fra 50'erne vel i virkeligheden er "kopieret"/inspirationskilde, da Omega lavede de nyere seamastere (88 og frem tror jeg) ???. Hænger det ikke sådan sammen. Skulle jeg alligevel have ofret de extra skejsere og købt et submariner?? Men så tører jeg sveden af panden og tænker : hvis man sammenligner med urene med biler, så er et rolex i mine øjne en Bentley eller RR - mens Omega står for noget mere nutidigt som f.eks. Maserati eller BMW. Jeg kan ganske enkelt bare bedre identificerer mig med Omega i min egen nutid......(ud over det synes jeg faktisk helt "objektivt" at omega'et ser bedre og mere harmonisk ud på armen)
07-06-2008, 01:42 AM
Hej
De nye Seamastere er inspireret af Seamaster fra 1950erne, ikke Rolex, men der er da detaljer der ligner hinanden, men begge er jo også dykkerure. MVH Peter |
|
« Næst ældste | Næst nyeste »
|