Kavalkade -Constellation
hannover_dk Skrev:
Baun Skrev:Til gengæld tror jeg så også at Jørgen er en af de få som kan fixe dem, men mon ikke han oplærer datteren.... så kan vi holde dem kørende en endnu en generation... og efter den tid er jeg vistnok - ligeglad!

vh Baun
Tja ja du Per - jeg har set dig, og jeg har set Jørgen og også hans datter + set mig selv hurtigt i spejlet, og Ja DU har ret, hvis hun har lært trickene med Omegas stemmegaffelure og batterierne, så kan vi - hvis eller alt går sin naturlige gang - overlade problemet med urenes vedligeholdelse til vores børn

vh
Uansvarlige gamle mænd...
"Cultural diversity is as necessary for humankind as biodiversity is for nature!"
Svar
Lige hjemkommet fra Nederlandene er denne pæne Constellation. Jeg ved endnu ikke meget om den, men den er oprindelig solgt af urmager Türler i Zürich, kan man se på skiven.

Den skal snart en tur til Peter i Horsens, så vil jeg vide mere og nok også lave nogle ordentlige billeder.

Jens-Kristian

İmage[/img]
Svar
GTwatch Skrev:
hannover_dk Skrev:
Baun Skrev:Til gengæld tror jeg så også at Jørgen er en af de få som kan fixe dem, men mon ikke han oplærer datteren.... så kan vi holde dem kørende en endnu en generation... og efter den tid er jeg vistnok - ligeglad!

vh Baun
Tja ja du Per - jeg har set dig, og jeg har set Jørgen og også hans datter + set mig selv hurtigt i spejlet, og Ja DU har ret, hvis hun har lært trickene med Omegas stemmegaffelure og batterierne, så kan vi - hvis eller alt går sin naturlige gang - overlade problemet med urenes vedligeholdelse til vores børn

vh
Uansvarlige gamle mænd...

Icon_e_biggrin
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar
så må jeg vel også af med et piepan billede af min kaliber 561 - ingen anelse om hvorfor det ser ud som strjernen sidder skævt på billedet, den sidder snorlige og det er absolut ikke refinished, vinklen på fotoet måske

vh

İmage
Besøg min blog om ure!
Svar
JK Skrev:Lige hjemkommet fra Nederlandene er denne pæne Constellation. Jeg ved endnu ikke meget om den, men den er oprindelig solgt af urmager Türler i Zürich, kan man se på skiven.

Den skal snart en tur til Peter i Horsens, så vil jeg vide mere og nok også lave nogle ordentlige billeder.

Jens-Kristian

İmage[/img]

Ser fin ud og sjovt med forhandlernavnet på skiven. Den ligner noget fra allerførst i 60'erne med cal. 551... men lad os få mere info, når Peter har haft den åbnet.

vh Baun
Svar
Så er vi oppe i 60'erne...

Her er min Omega Constellation med en skive som har patine - eller som jeg fore trækker at kalde det, for at divergere mellem grim, ulækker snusket skive og en flot patineret skive, med "Superb ageing"

Prøv at sammenlign denne Omega med Omegaen en "Fra skrot til slot". Jeg synes den ene er ulækker, mens den anden er særdeles smuk.

Den udgør en fast del af min samling for at "vise" hvad smuk patinering er når den er bedst. Jeg ville gerne se en der er smukkere - ikke med mindre synlig patina, men med smukkere patina!

For de som har set billeder af den tidligere - og også set den "life" i Horsens ved jeg, at de fleste finder uret smukkere i "Real life" end på fotos.... læg mærke til at den nu også har fået en guld krone istedet for en stål!

Den er med cal. 561 og har nr 2305xxxx - altså fra ca 1966. Formentlig en af de sidste med 561 for på dette tidspunkt tog 564 over, når man ønskede dato. 564 har jo QS dato.

İmage
İmage

vh Baun
Svar
Vi må jo holde gang i kavalkaden.... Hvor er Tommy M. oa.??

Her er min sortskivede Constellation, som min søn Simon er dybt forelsket i. Det er fed stil siger han.

Caliber 561 nr 2444xxxx fra ca 1966 - altså igen en sen 561 - lige før 564 tog over.

Læg mærke til 2 ting. Billedet fra siden skjuler næsten helt at skiven har patina.... lidt oversmart, hvis man skal sælge -Og læg også mærke til hvordan kronen er perfekt lav ifht. kassen - sådan skal det være!

İmage
İmage
İmage
İmage

vh Baun
Svar
Hej Per, Speedy, Hannover m.f.

Jeg har læst tråden, det har knebet lidt med tiden, jeg kan kun tilslutte mig: flere billeder

Og selvfølgelig viser jeg gerne billeder frem. Her kommer billeder fra en gammel tråd: (http://www.urforum.dk/phpBB2/viewtopic.php?t=4719 )

Og nej I har ret, små billeder er ikke midt speciale....

Måske skulle vi lave en aften kun for omegaer, de er jo dejlige...

/Tommy

İmage
İmage
İmage
İmage
Svar
Hej igen

Skal vi ikke tage lidt flere billeder.

Denne gang er det af nogle Constellation, jeg tidligere har ejet. Urene har jeg efterset mm., de er solgt.

Bemærk: at copyright rettighederne til Uhrmageriets billeder tilhører Uhrmageriet, de må ikke bruges eller kopieres uden tilladelse fra Uhrmageriet. Jeg kender Claus personlig, og skal nok tage evt. ballade for at vise disse billeder frem.

Jeg kan se at jeg kommer til at overtræde endnu en regel med maks. 5 billeder pr. post.

Hilsen Tommy

Nr. 1:
İmage
İmage
İmage
İmage

Nr. 2:
İmage
İmage

Nr. 3:
İmage
İmage
Svar
Aber doch - herlige billeder Tommy - du har da intet problem med at fotografere. Det suger i maven.

Hvem ved præcis hvornår Omega begyndte med de kasser der typisk er på mange Constellations med "knækhorn" "ræveører" eller hvad de nu hedder. Jeg har en 30mm fra præcis 1950 (så præcis man nu kan gå efter Omega lister) med præcis de horn - dog push on back ikke skrue back, men hvornår mon de første af de horn kom (mange af Tommys ure + vore andres constellations har dem - ex hans første indlæg det til venstre)

Nogen ved et år?

vh
Besøg min blog om ure!
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)