Prisstigninger på schweiziske ure
Steg deres butik priser ikke i 13 og 14 Icon_question

Man høre jo ellers at de er steget i pris hvert år gennem mange år,
Fra folk om hvem det siges at de ved en masse om stoffet. Icon_question
Yoshikazu Akahane. 28/+50.
Svar
De har holdt en pause med de "årlige" reguleringer.
Svar
Citat:Jeg er med på, at i forhold til 1960 at et SUB kostede 16-18.000,- men der taler vi så også om at det er 55 år siden.
Insektsex eller ej, Daniel men Subben kostede i 1960 pænt under 10K i dagens penge. 1969 kostede det - igen i dagens kroner - godt og vel 12K.

Vh. John
Mvh. John - nu under det sorte flag*.
(*Jolly Roger, ikke IS !  Icon_blink )
Svar
Så gir du mig vel ret i at det er helt hen i vejret at et 116610LV skal koste 100.000,- om 7 år Icon_e_smile
Svar
Jeg skrev LN. LV (= Hulk) vil være lidt dyrere om få år omkring 107.000 DKK. Icon_e_smile
Svar
Jeg kan ikke huske fra næse til mund, så jeg er heldig at jeg fik det første bogstav rigtig.
Svar
Ha,ha.

116610LV kommer nok til at koste langt over 100.000 kr om nogle år. Icon_razz

Jeg kan huske omkring 1997 - 1999 at Oysterquartz model 17.000 ikke havde haft en stigning i 2 - 3 år. Lige med et sagde Ragnar at stigninger var på vej, og de var høje. Bum 25 - 30 % steg urerne med.

Der var været prisreguleringer mange steder mindst 1 gang om året. Ja, nogle skrev endda prisen op på ure, som de allerede have i udstillingsviduet, selv om de grinte lidt at det kunne de da ikke finde på Icon_e_biggrin1

Men jeg har tænkt mange gange over hvordan i alverden at Seiko kunne i 1985 lave et standard quartzzur ur for 600 kr, og et ur magen til koster måske 1.000 kr i dag, eller 1.200 med chronograph.

Jeg ved godt at udbud og efterspørgel har noget at sige, men man undre sig lidt.
Svar
Citat:Så gir du mig vel ret i at det er helt hen i vejret at et 116610LV skal koste 100.000,- om 7 år
Absolut, Daniel, absolut. Jeg er dog bang om at Rolex A/S i Schweiz er ligeglad om hvad jeg synes - eller du Icon_e_wink
Og jeg er bang om at det ikke tager syv år for at listeprisen for Subben hitter de 100K - det ser ud at valutamarkedet er ved at blande kort lige nu og hvordan ser det ud for balancen mellem CHF - US $ - € ser ud når støvet er faldet over scenen ved Gud alene men ej vil fortælle... Icon_e_surprised

Vh. John
Mvh. John - nu under det sorte flag*.
(*Jolly Roger, ikke IS !  Icon_blink )
Svar
Cartier (som er en del af Richemont gruppen) meddelte i dag, at de vil hæve priserne i Euro-zonen med 5% for både ure og smykker. Priserne i hjemlandet fastholdes. Det betyder altså, at firmaet æder noget af kursstigningen på CHF selv.

Om denne prisstigning også vil gælde andre Richemont mærker (VC, Panerai, IWC, JLC, L&S, Montblanc m.fl ) vides ikke endnu, men vi kan jo håbe, at stigningen holdes på dette forholdsvis beskedne niveau.
JK
Svar
jk Skrev:Cartier (som er en del af Richemont gruppen) meddelte i dag, at de vil hæve priserne i Euro-zonen med 5% for både ure og smykker. Priserne i hjemlandet fastholdes. Det betyder altså, at firmaet æder noget af kursstigningen på CHF selv.

Om denne prisstigning også vil gælde andre Richemont mærker (VC, Panerai, IWC, JLC, L&S, Montblanc m.fl ) vides ikke endnu, men vi kan jo håbe, at stigningen holdes på dette forholdsvis beskedne niveau.
JK

Jeg var forbi Klarlund i dag og de har ikke fået priser endeligt på plads, men forventede en noget større procent stigning end ovenstående for Rolex.

Nu må vi se hvad det ender med....
vh Hans Henrik
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)