Søger nyt ur til min kone
Fik jeg lov havde fruen her i huset, en 36mm datejust garneret med lidt bling,
Syntes bare det ur virker super på en smuk kvinde arm. Icon_cool
Yoshikazu Akahane. 28/+50.
Svar
Nu bumper jeg lige en "gammel" tråd her. Jeg skal sku lige bruge et råd.
Et Rolex Datejust fra 1970 i 36mm. Er det bare mest til kvinder? Altså størrelses mæssigt? Mangler lidt et dress ur og der er bare noget ved de ældre Datejust der tænder mig!
Svar
Om det er et ur til kvinder er en smagssag som der er mange meninger om Icon_e_biggrin1 Personligt kunne jeg sagtens bære et Datejust på 36mm, og mit håndled er stort (læs: 19cm)
Svar
Javel ja. Det er vel ikke unormalt at et ur fra start 70'erne ikke har papirer og kasse?
Svar
Nej, det er nok mere undtagelsen end reglen. Nu skal det lige nævnes at jeg ikke personligt har de store erfaringer med ure i den alder, da min interesse primært ligge i de nyere ure, men det er mit klare indtryk at det forholder sig således.
Svar
Ja aner ikke en dyt om gamle ure, så din viden er lige så god, nok bedre end min. Det var også mere for at købe mig en klassiker jeg kunne have på til finere lejligheder.
Folk med erfaring for de ældre datejust eller Rolex generelt, må gerne melde ind Icon_razz Det har ref nr. 1601
Svar
Et spørgsmål mere. Ville et byt med mit Seamaster 300m fra 2009 været et fint bytte?
Svar
Det er svært at sig om det er godt at bytte, men noget andet er, at de gamle datejust er dyre at lave service på. Især hos Klarlund, som tager ca 7.500 kr for service mens andre AD tager ca. 4.500 - 5.000 for det med almindelige småting, der plejer at blive skiftet ved service.
Svar
Okay! Det var selvfølgelig en stor faktor at tage med i sine overvejelser. Tak!
Svar
Citat:Folk med erfaring for de ældre datejust eller Rolex generelt, må gerne melde ind Icon_razz Det har ref nr. 1601

Har syv af slagsen, en ref. 6605 fra 1959 med kaliber 1066, fire ref. 1601 og 1603 fra tidligt 1970´ene med kaliber 1570 og et fra 1982 + et fra 1989 med kal. 3035 og 3135 urværk.
At snakke om hvad eftersyn koster hos Klarlund - og hos de andre Rolex AD er vanvid når alle (= ALLE) dele kan købes uden besvær for disse kalibrer fra Cousins UK eller fra eBay.com og når alle (= ALLE) dygtige normale urmagere kan lave eftersyn for ure for samme pris som for hvilken som helst andet automatisk vintage ur med dato. Kræver kun at urmageren har bagkasseåbneren og justeringsnøglen for Rolex og de kan så igen købes for nix & nada fra nettet.
Så, bliv nu ikke forskrækket af hvad service hos en AD ville koste.
Om brug af et ældre Datejust: kan bruges i dagligt brug. Når din urmager har (evt.) skiftet pakningerne og trykprøvet uret kan du bade og svømme med dem. Det har jeg gjort uden problemer. Urværket har altid været det samme Sub med dato bruger.
Om størrelsen: Rigtig nok lyder 36mm kleint, specielt når man taler samtidigt om giga-klokker med diameter mellem 44 og 50mm... Icon_e_wink
Uret virker faktisk "større" (?) end de 36mm og ser fuldstændig normalt ud på håndleden af en voksen mand i XL størrelse.
Kan kun anbefale som et stilfuld evergreen og hverdagsur ("beater" ? Icon_smil ) som ikke koster en formue.
Vh. John

İmage

İmage

İmage

İmage

İmage
Mvh. John - nu under det sorte flag*.
(*Jolly Roger, ikke IS !  Icon_blink )
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)