Hvad ville du vælge? (bil spørgsmål)
Nu læste jeg lige omkring automatgear.

Jeg kender ikke selv til BMW's automatgear, ej heller til teknikken i de forskellige. Jeg god ven har lige skiftet hans A6 ud med en Mercedes 350E. Han er selvfølgelig glad for sin nye bil, men der var dog en ting han savnede ved Audien, og det var dens automatgear, og den korte responstid der er på det, i forhold til det i hans Mercedes.

Igen hvordan BMW's er på dette punkt i forhold til de andre tyskere deriblandt din nuværende CC aner jeg ikke. Men hvis man først får den følelse ind, så kan den være svær at slippe af med igen.
Svar
Hej
Før jeg købte min sidste bil, læste og så jeg uendeligt mange test mellem Audi, BMW og Mercedes. Jeg har også prøvet dem alle - med automatgear.
Kvalitets indtrykket i kabinen i Audi og Mercedes virker lidt bedre end i BMW'en, dog uden at BMW på nogen måde falder igennem.
Motoren larmer lidt mere i BMW'en i forhold til de andre.
Prisen for ekstraudstyr er dyrere i BMW'en - og den er i øvrigt dårligere udstyret i standartudgaven.

MEN!!!
Gearkassen er klasser over både Mercedes og Audi. Den bider med det samme og reagerer pronto på speederrespons.
Køreroplevelsen kan ikke sammenlignes, BMW kører i cirkler om de andre.

Behøver jeg at sige, at der nu holder en hvid 320d Touring aut. i min gagrage, og at jeg på ingen måde har fortrudt, når jeg ser en Audi eller Mercedes i bagspejlet Icon_cool

jesper
Svar
Så afgjort BMW p.g.a. deres motor. Der er så meget elastik i den diesel fra Bayern kontra den fra Ingolstadt.
Uanset hvilken smag man næsten har, er der ikke noget der slår Audi´s interiør. Men når nu du skal køre 60k km vil jeg hellere have noget der er fedt at køre i, end pænt at se på.

Top tip: Gør alt hvad du kan for at få BMW´en med M-undervogn. Det gør verden til forskel, og den bliver ikke for hård.
Seiko Monster SKX799
Audemars Piguet 15300 "Blue"
Panerai Luminor Marina PAM00111
Min fotograf side fluxdonphotography
İmage
Rolex by fluxdon, on Flickr

Svar
Hvilken bil endte du med, og er du tilfreds?

Jeg står selv og skal have ny bil og har snævret det ind til to biler. Mercedes C220 bluetec eller den "grønne" udgave af BMW 320D. Er der nogen der har erfaringer med disse?

Da vi flytter til Holland er der nogle miljømæssige regler der gør at disse to kun skal beskattes med 20% af værdien! hvor de andre i samme klasse bliver beskattet 25% (CO2 emission).
Svar
Jeg vakler stadig og skal bare vælge inden årsskiftet, så jeg har lidt tid endnu Icon_e_wink Men jeg hælder til BMW.......
Svar
Citat:Da vi flytter til Holland er der nogle miljømæssige regler der gør at disse to kun skal beskattes med 20% af værdien! hvor de andre i samme klasse bliver beskattet 25% (CO2 emission).
Jeg formoder at du køber bilen i Holland ?
For min store overraskelse fandt jeg ud af at reglerne om at tage sin bil med i immigration duer ikke mere. Min hollandsk ven som er lige ved at flytte til DK er derfor lige ved at sælge sin Golf der for de ca. 30K han kan få for den, i stedet for at tage bilen med til DK, have den indregistreret på sit navn for et år og sælge den for 70 - 80K...
Er dette mon pga. de fremtidige (planer om) harmonisering af bilafgifter i EU ?

Cheers - John
Mvh. John - nu under det sorte flag*.
(*Jolly Roger, ikke IS !  Icon_blink )
Svar
Jeg ville godt sætte en sjat penge på,
At Danmark ALDRIG harmoniser deres bil afgifter med resten af EU.

Det ville efterlade vores land i en endnu større gæld end tilfældet er pt (hvor vi ellers er tæt på grænsen)
De er med til at betale en masse i vores såkaldte velfærds samfund. Icon_e_confused
Yoshikazu Akahane. 28/+50.
Svar
TioMalo Skrev:
Citat:Da vi flytter til Holland er der nogle miljømæssige regler der gør at disse to kun skal beskattes med 20% af værdien! hvor de andre i samme klasse bliver beskattet 25% (CO2 emission).
Jeg formoder at du køber bilen i Holland ?

Cheers - John

Nej det vil være en firmabil.
Firmabilordningen i Holland er modsat DK nemlig rigtig god.
Svar
Nå, men nu er det meget tæt på at beslutningen skal tages (inden en uge) og valget står mellem de to nedenstående konkrete modeller. Jeg har drønsvært ved at vælge, da den ene vinder på udstyr og den anden på køreegenskaber. Det skal nævnes at der ikke er mulighed for at vælge mere udstyr eller andre modeller pga. et fastsat budget, så det er kun disse to der er i spil (færdige pakker fra leasingselskabet). Jeg hælder mest til BMW´en, men vil blandt andet være ked af at undvære en del udstyr som f.eks OEM (indbygget) navi. m.m. Fordelen ved den er så at det ikke er en gammel model, en bedre gearkasse og bedre køreegenskaber.

1. Audi A4 2,0 TDI 190HK - Den nye model kommer senere i år, så derfor kan jeg få den nuværende fyldt med udstyr, som læderkabine, OEM navi osv. osv.
2. BMW 320d 184 HK - Kun med standard udstyr, som dog inkluderer klimanlæg, sædevarme og andre relevante ting, men ikke læderkabine, navi. m.v. som i Audi´en.

Begge med automatgear.
Svar
Begge biler bliver du jo enormt glad for. Så du skal vel bare gøre op med dig selv hvad du vil have af udstyr og udseende.
Er det ikke noget med at den 320'er er forhjulstrukket 4 cylinder nu? Jeg er meget stor fan af BMW, men med udstyrs pakken i mente, så havde jeg nok valgt den A4.
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)