Svar: 7,824
Tråde: 363
Modtaget Likes: 2,357 i 1,338 svar
Givet Likes: 1,829
Lidt præcis det med at lige nøjagtigt den gadget der gør deres fritids (dykker) ur til et dykker ur
Passer på alle de andre ure de ikke kalder dykker ure punkterer den også for mig,
Og overbeviser mig om at det er marketing afdelingen der støber kuglerne her.
Er uret lavet hos en kvalitets fabrikat ville jeg ingen problemer have med at dykke med et 100m ur,
Tænker tit at os der går mere ned i det med urene også tit blæser tingene helt ud af proportioner,
Og gøre tingene mere snørklede end de i virkeligheden er og behøver at være..
Yoshikazu Akahane. 28/+50.
•
Svar: 2,374
Tråde: 130
Modtaget Likes: 940 i 473 svar
Givet Likes: 858
Der sker en del på de ure, så det er ikke dramatik, der mangler.
Helt smart med det "sports-TV".
/
Kristen
•
Svar: 13,391
Tråde: 960
Modtaget Likes: 3,453 i 1,522 svar
Givet Likes: 754
Stensbjerg Skrev:Er uret lavet hos en kvalitets fabrikat ville jeg ingen problemer have med at dykke med et 100m ur,
Tænker tit at os der går mere ned i det med urene også tit blæser tingene helt ud af proportioner,
Og gøre tingene mere snørklede end de i virkeligheden er og behøver at være..
Linde Werdelin til side - mener du så med ovenstående citat at fordi man følger en fabrikants anvisninger, så gør man ting mere snørklede end de bør være? Mit 100M Seiko har været med i meget vand og klaret det fint, men hvis man følger fabrikanternes anvisninger så mener du altså at man blæser ting ud af proportioner.
Herunder er et skema fra Omega, der tydeligt viser at de maks. anbefaler snorkeldykning med 100M ure og at man skal op på 200M før der anbefales dykning med flaske. Vi er helt enige om at masser af ure kan klare mere, men lige meget hvad, mener jeg at det er smart og hensigtsmæssigt at følge anvisningerne - især når man giver råd til andre.
•
Jeg mener at vi tit kredser rundt om hver enkel lille ting Og køre tingene helt ud på overdrevet,
hvor man tit "gør for meget ud af alting og ikke bare går med sit ur.
Vil mene Omega går med liv og seler i det skema da de skal give garanti,
Holder deres 100 m hvad den lover ( hvad jeg går ud fra)
så vil sådan et ur sagtens kunne bruges til at dykke med af almindelige badeplaskere.
(Altså med flasker på en ferie eller ligende)
100m dyk og andet i den boldgade kræver altså virkelig noget af udøveren,
Her er tale om noget pænt ekstremt og derfor vil dykkers udstyr også være pænt opgraderet dertil.
•
Svar: 13,391
Tråde: 960
Modtaget Likes: 3,453 i 1,522 svar
Givet Likes: 754
Stensbjerg Skrev:Jeg mener at vi tit kredser rundt om hver enkel lille ting Og tit køre tingene helt ud på overdrevet,
hvor man tit "gør for meget ud af alt ting" og ikke bare går med sit ur.
Det gør vi  men det er sgu nok meget normalt, når man bliver så nørdede som vi er
Stensbjerg Skrev:Vil mene Omega går med liv og seler i det skema da de skal give garanti,
Holder deres 100 m hvad den lover ( hvad jeg går ud fra)
så vil sådan et ur sagtens kunne bruges til at dykke med af almindelige badeplaskere.
Præcis. Badeplaskere kan sagtens "nøjes" med et 100M, hvilket jeg også selv har gjort i mange år. F.eks. mit nævnte Seiko som har været med i vandet mange gange også med snorkel på en del meter og har klaret det med bravour. Ligesom jeg også har haft mit tidligere AP ROO Safari med på strand og i pool. Men i det øjeblik der skal dykkes med flaske vil jeg personlig følge fabrikanternes anvisninger og ikke bruge ure mærket med mindre end 200M. Mit SpidoSpeed (som er 100M) kan sagtens komme med på strand og i pool, men ikke når der skal dykkes rigtigt på en ferie.
Når en fabrikant mærker med 100M er det jo ikke 100M i lige linie ned  Det er desværre mange (som ikke frekventerer urfora) der fejlagtig tror.
•
Jeg dykkede ihvertfald med ro i sindet med et 100m Rolex Explorer II på armen
På de dybder som jeg ville kunne overkomme, vil mene 100m er ekstremt, hvis du ikke er en erfaren dykker
Og er man det så er man et andet sted når det kommer til gearet.
•
Svar: 154
Tråde: 17
Modtaget Likes: 0 i 0 svar
Givet Likes: 0
De gør altså noget rigtigt. F.eks. synes jeg at Linde Werdelin er i en liga for sig når det gælder at integrere ultra lækre skindremme i kasserne. Det ser bare godt ud!
•
Svar: 279
Tråde: 52
Givet Likes: 2
Man skal huske, at det tryk, som et ur kan klare ved de 100 m, er trykket, som uret kommer ud for, når det er fuldstændigt i ro.
Når man bader i en pool eller i svømmehallen, kan det jo også komme på tale, at man springer ud fra 5 m "vippen", hvor man kan ramme vandet med en hastighed på op til 36 km/t (2*g*s = v^2)
Det samlede tryk kan beregnes af Ptot = Pvandtryk + Phastighedstryk, hvor
Pvandtryk = rho * g * h
Phastighedstryk = 1/2 * rho * v^2
Sættes de to udtryk lig hinanden, og isoleres v, får man: v = sqrt(2 * g * h)
Vi kan nu altså finde hastigheden, som svarer til vandtætheden på 100 m: v = sqrt(2 * 10 * 100) => v ~ 160 km/t
Så hårdt rammer man næppe vandet, men det skal jo så også kombineres med det vandtryk, der vil opstå, når man har brudt vandoverfladen og er på vej ned.
F.eks. har jeg været ude for, at et ur, der skulle være vandtæt til 100 m måtte tømmes for vand efter en tur i en vandrutchebane.
•
Svar: 279
Tråde: 52
Givet Likes: 2
Jeg var med til bemeldte sammenkomst med Eloise McLaren, og havde fornøjelsen af at prøve denne SpidoLite Tech 2 Green på armen.
Et ur, som bare er så anderledes!
•
Svar: 5,077
Tråde: 304
Modtaget Likes: 148 i 90 svar
Givet Likes: 288
Sprød dame og fede ure Kim  Jeg forstår bestemt godt din interesse for LW.
Den SpidoLite Tech 2 Green er rigtig lækker og skaffer du dig den blå Oktopus har du et super sæt.
Mvh
Klaus
•
|