2014 listen
Hvis det kun var prisen (som enkelte er inde på) der placerede fabrikanterne ville listen jo se helt anderledes ud. Lad os bare tage LW som eksempel igen. Hvis der kun var vurderet på pris ville de ligge i den øverste kategori, hvilket de absolut ikke gør. (Eller bør)
Svar
Black Seal Skrev:Det sjove er at det er prisen som afgør hvilke ure der kommer i hvilke kasser.

Det ville da også være underligt hvis man kunne få High end håndværk og mekanik til samme priser som Low end urene koster.
Sådan nogle virkeligt dygtige urmagere er nok ikke helt billige at have gående.
Svar
Listen er et godt stykke arbejde der sikkert har taget lang tid! Icon_e_wink

At jeg så SLET ikke er enig i Mads's placeringer ml. 60 og 70 point er så en anden og i øvrigt også kendt sag!

Vh. Jon
-------------------------------------
Ure? - Lidt af hvert vel....
Svar
Kristofferj Skrev:Hvilke mærker tænker du på?

Det er nok især Maurice Lacroix. Jeg mener at have læst engang, at de som nogle af de få producenter laver deres egne urkasser in-house.
De har fx også et in-house chronografværk. Og hvis et kolonnehjulsværk er low-end - så ved jeg snart ikke - døm selv:
İmage

Men at de så også laver mange uinteressante ure...
Svar
Det er en ganske fin liste og helt sikker også baseret på både internationale vurderinger og stor viden om de forskellige mærker, horologi, salgspriser og konstant indsamling af den nyeste viden på området. Flot arbejde Mads.

Jeg kan godt lide den slags lister. De giver anledning til nye overvejelser, undren og gode indlæg.

En ting som slår mig er hvor mange mærker der er, som jeg basalt set ikke aner noget om andet end navnet Icon_e_surprised Efter at have været urtosse i mere end 10 år..... det er mange Icon_flov

Så er der selvfølgelig altid brands som jeg er overrasket over er placeret så højt:

JLC
Girard-Perregaux
Zenith
Officine Panerai:

Og tilsvarende brands som jeg er overrasket over er placeret så lavt:

Breguet
Breitling
Tudor
Eterna
Longines

Men jeg tror min vurdering langt henad vejen er baseret på mærkernes image og meget lidt på mærkets "horoliske præstation" - og så er jeg ret sikker på at Mads har en langt mere international vinkel på det end jeg har. Jeg læser ikke andet en Omega fora udenfor DK Icon_mrgreen

Super liste Mads, tak.

vh baun
Svar
P11 Skrev:
Kristofferj Skrev:Hvilke mærker tænker du på?

Det er nok især Maurice Lacroix. Jeg mener at have læst engang, at de som nogle af de få producenter laver deres egne urkasser in-house.
De har fx også et in-house chronografværk. Og hvis et kolonnehjulsværk er low-end - så ved jeg snart ikke - døm selv:
İmage

Men at de så også laver mange uinteressante ure...

Altså tror mads har kigget på bundniveauet, med det mener jeg, at et mærke sagtens kan lave semi high end ure, men hvis 99% af deres produktion er std. ETA/selita, er den 1% ikke nok til at rokke ved noget. Sådan ville jeg i hverfald tænke, men det må Mads selv lige uddybe hvis det er.
Svar
Mange mærker har enkelte ure som stikker af den ene eller anden vej. Vurderingen er af fabrikanten som en helhed er jeg helt sikker på.
Svar
Dvs. at man ikke skal tillægge udsagnet " Segmentet indeholder ingen komplicerede modeller" meget betydning?
Svar
Det er jo meget generelt hvilket nok burde indskrives i det du citerer og selvfølgelig med undtagelser.
LW står jo også i kategorien hvor prisen ligger mellem 15 og 30k og det tror jeg der er nogen der har glemt at fortælle LW Icon_lol
Svar
Black Seal Skrev:
Kristofferj Skrev:
Stensbjerg Skrev:Er dog uenig i at Sinn er et swiss ur på budget Icon_e_wink

Deres ure er jo ret billige, så det vel ikke meget galt at kalde dem det?

Det sjove er at det er prisen som afgør hvilke ure der kommer i hvilke kasser.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Torben - listen er absolut ikke reflekteret af prisen alene. Så kunne man jo lige så godt lave en liste hvor man sagde at mærker/modeller fra 0-10 k er start standard, 10-20 k er middel, 20-80 k er øvre og + 80 k er high end. Sådan hænger verden jo ikke sammen. Som Kim er inde på er bla. LW et godt eksempel på netop at listen ikke "blot" stiller pris lig niveau. Den forsøger på ingen måde at sætte folk eller ure i kasser, men for totale noviser kan den evt. give en retningslinje for de forskellige mærkers fokus og horologiske niveau. At du så finder værkerne og finishen uinteressant og går mere op i urene størrelse og design gør netop at en liste som denne ikke er henvendt brugere som dig.

/Mads
İmage
Nyheder fra urverden via Facebook: http://www.facebook.com/timetowatch.dk
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 2 gæst(er)