Lille ny på vej...
Jeg er ret sikker på at jeg har læst positive indlæg om ham på TZ-UK
Svar
baun Skrev:Hvis uret går fint nok hvorfor så sende det til service?

Jeg har brugt flere ure som ikke har fået service i 25 år og mere, men helt specielt synes jeg det er hvis det aldrig har fået service. Det vidner om et tæt ur som har et meget velbygget og fint justeret værk.

Vh baun

Som du kan se i tråden, var fuldt service ikke nødvendigt, så et NOS ur kan sagtens køre uden at skulle renses og smøres.
Hvis det har opbevaret uden de store varmepåvirkninger og hvis der ikke er kommet snavs i div. smøringer ser det ud til at det fint kan
køre videre (og der kommer jo ikke snavs i hvis det er tæt som du nævner).
Det er også værd at læse denne tråd fra Christian Dannemann's blog om emnet…
Venligst
Henry Lerche Rasmussen
Icon_violin

Vulcain Owners Group
https://www.facebook.com/groups/326314512747838/
Svar
Altid interessant at læse en urmagers mening.....
Svar
Foranlediget af ovenstående, interessante tråd, trak jeg i weekenden mine ure ordentligt op, og lagde dem helt, helt stille.... Dette for at undersøge hvor meget gangreserve de forskellige egentlig har. Det er nemlig noget jeg aldrig havde undersøgt før. Og resultatet var egentlig meget interessant: næsten alle mine ure gik mellem 38 og 45 timer, dog skilte to sig ud. Mit IWC 3536 gik lidt over 52 timer, men det er også nyligt serviceret, så måske ikke overraskende, men dog helt pænt!
Det andet som skilte sig ud var mit ældre Ulysse Nardin San Marco gmt, som gik i stå efter sølle 25 timer...! Uret går meget præcist, omkring -15 sekunder i døgnet, men når jeg bruger det, så har jeg jo ikke bemærket den sølle gangreserve, da det blevet trukket op i løbet af dagen. Jeg lægger det dog stille om natten.
Mit spørgsmål er så: skal jeg få det serviceret?
İmage
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)