Svar: 13,391
Tråde: 960
Modtaget Likes: 3,453 i 1,522 svar
Givet Likes: 754
FineTime /Kristopher Skrev:Smag og behag er heldigvis forskellig 
Ellers ville det godt nok også være trist.
Sendt via TapaTalk
•
Svar: 175
Tråde: 9
Modtaget Likes: 0 i 0 svar
Givet Likes: 0
2.500 for service er godt nok billigt. Da jeg var inde og prøve forskellige AP'er hos Klarlund, blev jeg oplyst, at en service på 15300 ville snige sig op på 14.000,-
Det var en af grundene til, at jeg hoppede fra.
Gruden til denne høje pris skulle være, at når de forskellige dele bliver leveret fra AP, så skal urmageren håndslibe de forskellige dele, da alle værker hos AP har håndslebne dele, og ingen vil automatisk passe perfekt fra posen. Rolex derimod er lige til at ryste ud af posen, og så kører det igen.
•
Svar: 238
Tråde: 31
FineTime /Kristopher Skrev:KimT Skrev:For mig handler det ikke om merprisen eller værket, men derimod mere om uret og hvordan det bæres/føles på armen.
Sendt via TapaTalk
Ja og det er udover de andre faktorer også en af årsagerne til at jeg foretrækker 15202. Det er tyndere og mere behageligt at have på og opfylder den oprindelige ide med Royal Oak. Skal det være stort, ville jeg personligt foretrække en AP Diver.
Jeg er også enig i at det handler om hvordan uret bæres/føles på armen men jeg kan også godt vældig lide tanken om det er det "oprindelige" Royal Oak...ja, hvem siger det skal være nemt:-) Jeg må forsøge at om jeg ikke kan sammenligne de to ure op imod hinanden en dag - heldigvis er brylluppet først til oktober næste år:-)
Thomas
Rolex Submariner 16610 - Panerai 177 - Citizen Pingo - Audemars Piguet 15300 - Omega Seamaster Automatic 1979 - Rolex Daytona 116520 - Omega Speedmaster Moon 35705000
•
Svar: 238
Tråde: 31
mqa Skrev:2.500 for service er godt nok billigt. Da jeg var inde og prøve forskellige AP'er hos Klarlund, blev jeg oplyst, at en service på 15300 ville snige sig op på 14.000,-
Det var en af grundene til, at jeg hoppede fra.
Gruden til denne høje pris skulle være, at når de forskellige dele bliver leveret fra AP, så skal urmageren håndslibe de forskellige dele, da alle værker hos AP har håndslebne dele, og ingen vil automatisk passe perfekt fra posen. Rolex derimod er lige til at ryste ud af posen, og så kører det igen.
14.000kr?? Det lyder liiiige pebret nok...jeg havde hørt at det lå på omkring 10.000kr?! Men det kan undre mig at et 15202 er billigere at servicere - må forhøre mig hos Klarlund imorgen!!
Rolex Submariner 16610 - Panerai 177 - Citizen Pingo - Audemars Piguet 15300 - Omega Seamaster Automatic 1979 - Rolex Daytona 116520 - Omega Speedmaster Moon 35705000
•
Svar: 13,391
Tråde: 960
Modtaget Likes: 3,453 i 1,522 svar
Givet Likes: 754
Den pris Mads nævner er mener jeg er for et service uden dele hos en IKKE AD, altså Halse i Horsens.
Den pris på 14k. lyder mere som prisen på et totalservice på et ROO som jeg mener at huske ligger deromkring.
Pas på med bare at gå ind til Klarlund og tro på at den første og bedste pris er korrekt. Jeg har præsteret at få en pris, men da jeg spurte kritisk ind til det, fik de fat i en som rent faktisk viste noget om det og så fik jeg en anden pris. Så man skal lige sikre sig at man taler med en som ved noget om AP
"Boxter" - har du læst denne [url]"http://itstime.dk/artikler/75-historien-om-audemars-piguet-royal-oak" o
nclick="window.open(this.href);return false;">http://itstime.dk/artikler/75-historien ... -royal-oak[/url]
Der står lidt om de forskellige modeller.
•
Svar: 5,077
Tråde: 304
Modtaget Likes: 148 i 90 svar
Givet Likes: 288
Nu skal vi lige passe på med hvad der menes med service. Taler vi kun værk her eller er det hele uret (polering af kasse etc.) ?
Mvh
Klaus
•
Svar: 175
Tråde: 9
Jeg sad med et 15400 i hånden, da jeg spurgte, hvad et service ville koste i forhold til en Daytona. Her forklarede sælgeren mig, at prisen på Daytona var 6.000,- og 15400 var ca. 14.000,-.
Men det er jo bare, hvad jeg er oplyst.
•