Skal bruge en bronze beater - forslag?
Uboat Chimera ;)

Selvom den er lidt dyrere...
Altid to skridt foran og aldrig et bagud....!
Svar
Dela Skrev:Uboat Chimera ;)

Selvom den er lidt dyrere...
Så vil jeg hellere have en Ennebi.
Tror forresten uboat har ligeså ringe gensalgsværdi som et Linde Werdelin! ;)

//Berg
Svar
Godt nok 2mm for småt, men hvad med et Archimedes pilot? God pris og ser meget pænt imo.
İmage

Eller er Kazimon 1500 bronze et super fedt ur, men hvor man kan finde et og hvad det koster ved jeg ikke.
İmage
Svar
HELT klart Helson. (Hvis der ikke kan blive Pam)

Efter Pam kom på markedet blev bronze meget populært på kort tid. Helson er et af de få mærker som virkelig har gjort det godt. Der er godt nok mange "smart i en fart" modeller som prøver at hoppe med på vognen. KH prøver for tiden (på sin facebook) febrilsk at hype sin vens "Montres Militaire" ure. Og der er gooodt nok noget vej til både Pam og Helson.
Svar
Der findes godt nok nogle sprøde bronze klokker derude, kunne være at man skulle have et i kassen på et tidspunkt;)

Eneste forhindring er desværre nok størrelsen på den type ure, de fleste bronze ure virker til at være 44mm eller derover :(. Findes der slet ikke noget omkring 42mm?

Hilsen Tom.

Sent from my iPhone using Tapatalk 2
You can't turn back the clock. But you can wind it up again.
Svar
T.Hansen Skrev:Der findes godt nok nogle sprøde bronze klokker derude, kunne være at man skulle have et i kassen på et tidspunkt;)

Eneste forhindring er desværre nok størrelsen på den type ure, de fleste bronze ure virker til at være 44mm eller derover :(. Findes der slet ikke noget omkring 42mm?

Hilsen Tom.

Jo Helson laver en bronze shark diver i 42mm

[url]"http://www.helsonwatch.com/shark-diver-42.php" onclick="window.open(this.href);return false;">http://www.helsonwatch.com/shark-diver-42.php[/url]
Svar
Ja, det er også det eneste jeg selv mener jeg kan bære. Et 44mm Helson virker for voldsomt på min arm.
Svar
Encino Skrev:
T.Hansen Skrev:Der findes godt nok nogle sprøde bronze klokker derude, kunne være at man skulle have et i kassen på et tidspunkt;)

Hilsen Tom.

Jo Helson laver en bronze shark diver i 42mm

[url]"http://www.helsonwatch.com/shark-diver-42.php" onclick="window.open(this.href);return false;">http://www.helsonwatch.com/shark-diver-42.php[/url]

Jamen jamen, ser man det;) tusinde tak for linket:up:

Hilsen Tom.

You can't turn back the clock. But you can wind it up again.
Svar
Hvad med Magrette Regattare? De lavede nogle i messing ved en fejl, da leverandøren havde leveret messing i stedet for bronze, hvilket de ikke opdagede.

Der bliver solgt nogle ure hist og her fra fejlleveringen til en billig penge.

Nok ikke den bedste "beater" da metallet er ret blødt, og langt fra så korrosionsbestandigt i saltvand som bronze er.

Ved faktisk ikke om de nogensinde fik lavet et nyt "oplag" med bronze?

Sent from my iPhone via Tapatalk
Mvh. Bjørn
Seiko "Grand Cocktail" SDGM003, Omega SMPc, Magrette Dual Time, Seiko "Sumo" SBDC003, Steinhart OVM, Seiko SKX007 (modded), Certina DS Caimano, Casio G-shock, Casio Duro MDV106
Svar
bcmb Skrev:Hvad med Magrette Regattare? De lavede nogle i messing ved en fejl, da leverandøren havde leveret messing i stedet for bronze, hvilket de ikke opdagede.

Der bliver solgt nogle ure hist og her fra fejlleveringen til en billig penge.

Nok ikke den bedste "beater" da metallet er ret blødt, og langt fra så korrosionsbestandigt i saltvand som bronze er.

Ved faktisk ikke om de nogensinde fik lavet et nyt "oplag" med bronze?

Sent from my iPhone via Tapatalk

Flot ur - men urkassen minder mig for meget om Panerai og jeg ville føle mig som en "wannabe" med uret på.
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)