Omega vintage LED Quartz - Cult eller Crap?
KimT Skrev:Se......DET var lige mig.

Year - de er super fede de gamle store Omega'er!

Langt de fleste guld Omega'er fra den tid var 33-34mm uden kronen!

Et færre antal var 35-36mm uden kronen!

Et få tal var 37-38mm uden kronen og fra den størrelse af er de stort set alle i custom cases!

Dette specifikke ur er jo som sagt 39,5mm uden kronen - næppe et ur der er mange af og slet i konfigurationen pink 18k guld og honeycomb skive!

Du er velkommen til at se den en dag - så kan du også se en 5-6 stykker i stål på ca. 37-38mm uden krone.....

Hvis du evt. selv har en klassisk Omega på 34mm fra den tid så kan vi lægge den ved siden af som sammenlignings grundlag...

Vh. Jon
-------------------------------------
Ure? - Lidt af hvert vel....
Svar
Jeg har indtryk af at de store 37-40 mm guld Omega er hovedsageligt har været solgt i USA, men ved faktisk ikke hvor jeg har det indtryk fra.

Kan det være fordi der er flest til salg "over there" eller?

Det er et spændende ur Jon. Kassens udformning siger 60'erne men kronen siger noget før. Kender du refnr, Cal nr og produktionsnr.?

bh Baun
Svar
baun Skrev:Jeg har indtryk af at de store 37-40 mm guld Omega er hovedsageligt har været solgt i USA, men ved faktisk ikke hvor jeg har det indtryk fra.

Kan det være fordi der er flest til salg "over there" eller?

Det er et spændende ur Jon. Kassens udformning siger 60'erne men kronen siger noget før. Kender du refnr, Cal nr og produktionsnr.?

bh Baun

Hej Per,

Year - du har ret - de fleste i den størrelse er solgt over there - det er også min erfaring indtil videre!

Denne her er dog købt indenfor EU!

Specs. på uret er:

Cal 266 med 1438xxxx serial

Så den er vel en årgang 1955 ca.!

Kassen har vanen tro fra den tid på de store guld ure ikke refnr. men mit bud hvis den skulle refnr'iseres er ala ref. 25XX eller 26XX fra den tid!

Spændet er desværre hverken Omega eller solidt guld for den sags skyld!
Sådan et vintage spænde i pink guld skal nok koste sved at finde og ikke mindst knapper, hvis det overhovedet er muligt da uret tager 20mm rem ved kassen, og spændet der skal findes, så skal være mindst 16mm.....

vh. Jon
-------------------------------------
Ure? - Lidt af hvert vel....
Svar
Jeg har også ledt efter et rose gold vintage spænde i 16 mm men endte med at tage til takke med et nyt:

Mærke og model: Omega, Manuel

Årgang: 1949
Kasse: Rund, 18 karat rose guld i perfekt stand
Højde: 11 mm
Diameter: 36 mm uden krone
Skive: Lys Beige, perfekt med rose guld visere og timemarkeringer i perfekt stand
Rem: Brun alligator
Caliber: 265 Manuel lille sekundviser
Caliber nr.: 11982817

Ref. Nr.: 2607

İmage
İmage
İmage

vh baun
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)