Ur forkert prissat / kopi -ligesom denne ..
#21
og jeg er helt enig med dig kim.

Jeg starter en tråd som flytter sig,og jeg tror det bedste på folk i dette forum, ellers kunne jeg lige så godt lade være med at være på debatten.

Og vi har alle en mening om tingene, det er jo tydelig for enhver Icon_e_biggrin1

GO SØNDAG TIL ALLE ...OG HVILKEN MANGFOLDIGHED Icon_clap
#22
De handlende der er kendte herinde - og i det hele taget i DK, er helt generelt ALLE good guys. De sælger til noget der generelt svarer ret godt til markedet, de beskriver rimeligt (herregud alt kan jo diskuteres men generelt rimeligt beskrevet) og er ting ikke som ventet, kan en handel helt generelt problemfrit gå retur. Samlet set, er det vanskeligt at finde steder der er mere sikre, end de etablerede kendte danske handlende. Ebay er langt mere risikabelt i form af ombyggede ure, specielt UK, hvor Ebay.de ligger klart bedre, chrono24 stort men også klart mere usikkert end at handle ved de etablerede danske handlende, Lauritz.com er gambling men ufarligt i og med ting jo kan returneres og DBA kan være rent lotteri.

Det er af den årsag, at disse konspirations teorier på mig virker som en aldeles uretfærdig - og jo oftest helt u-underbygget kritik af en helt branche.

Der er i mine øjne, og jeg har knageme haft kontakt til mange urfolk, ikke nogen brådne kar blandt de etablerede vi kender her i vores kreds.
En påstand ja - men underbygget af masser af kendte eksempler på godt gennemførte handler, og et vist personligt kendskab til en god del af de handlende.

Der vil altid være nogen der føler sig stødt over, at visse indlæg kunne være for at promovere egne ure. Min personlige opfattelse er at vi uden mange af de hel og halvprofessionelle handlendes indlæg ville ha langt kedeligere fora, og jeg bliver ikke så stødt af det og synes også de generelt er meget gode til at få indlægene til at ha et urmæssigt godt indhold og ikke bare promovere et salg.
vh
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
#23
X person (velkendt i "dammen") køber et ur af x mærke af en person til en super pris,
han mener ikke personen rent faktisk ved hvilke særligt ur han er i besiddelse af så han ser handlen som et rent steal,
det viser sig at uret godt nok er ægte men slet ikke kan holde de penge sammen som der er givet for det,
uret bliver sendt til udlandet hvor ingen kender dets "danske" historie for at blive solgt og pengene kunne holdes sammen på det,
mere ønsker jeg ikke at oplyse.

Jeg har intet ønske om at hænge folk ud eller kalde dem det ene eller andet det trip må folk med de lyster køre uden mig,
jeg nægter dog at tror på at du baun (med din tid i denne verden) aldrig skulle have hørt noget om det tilfælde af minimum dårlig moral jeg her referer til.

Slut fra mig i denne tråd,
sorry Dam hvis jeg trak din tråd et sted hen hvor du ikke ville have den.
Yoshikazu Akahane. 28/+50.
#24
Hvad er det vi får ud af, at du fortælle den historie? Uden noget konkret er det jo kun varm luft, og kan ikke bruges til noget som helst. Det lyder som ammestuesnak for mig.
Det er fint nok du ikke har lyst til at skrive det i et åbent forum, men hvorfor så overhovedet nævne det? Uden navne bliver det meget hurtigt til "jeg har hørt fra en ven..."
#25
Historier gavner absolut INGEN, heller ikke hvis der kommer navne på.
Medmindre man selv er impliceret og dermed har førstehånds FACTS der kan bruges, duer det ikke.
Anden, tredjehåndsviden eller lign. er ikke acceptabelt når vi snakker folks ry.

At man har hørt en historie betyder jo ikke at den historie er sand og vi skal ikke have bagvaskelse herinde baseret på vandrehistorier.
Det eneste sådan et indlæg gør, er at skabe en unødvendig usikkerhed, hvilket ingen kan være tjent med og derfor er vi nød til at stoppe her.




Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)