08-11-2021, 10:48 PM
Flot ur. Hvilken farve har din?
Sent from my iPhone using Tapatalk
|
Nyt ur på vej ........ gæt hvilket !!
|
|
08-11-2021, 10:48 PM
Flot ur. Hvilken farve har din?
08-11-2021, 11:03 PM
(08-11-2021, 10:48 PM)jazzman Skrev: Flot ur. Hvilken farve har din? Min er den sorte - NB1050-59E /Peter
"The darkest places in Hell are reserved for those who maintain their neutrality in times of moral crisis" - Dante Alighieri, "Divine Comedy"
08-11-2021, 11:06 PM
Tænker at havde du ikke givet os landsdelen havde vi nok gættet endnu..
![]() Flot klassisk ur.. ![]() Sendt fra min ONEPLUS A6003 med Tapatalk
09-11-2021, 12:07 AM
(08-11-2021, 11:06 PM)aammat Skrev: Tænker at havde du ikke givet os landsdelen havde vi nok gættet endnu.. He he .......... tror du har ret !! Citizen er ikke lige det første mærke, man tænker på når nogen fortæller at han har købt en nyklassiker (min egen subjektive opfattelse af uret) ! Her lige en lille 45 sekunders video af den sorte model, jeg har købt - jeg kommer med mange flere egne billeder osv., når uret lander, herunder også en sammenligning med Seiko SARB033. /Peter
"The darkest places in Hell are reserved for those who maintain their neutrality in times of moral crisis" - Dante Alighieri, "Divine Comedy"
09-11-2021, 06:46 AM
Tillykke med det!
Håber det lever op til dine forventninger ![]() Sent from my iPhone using Tapatalk
09-11-2021, 08:07 AM
Nice watch,with clean lines and classic look.Not unlike the Rolex Explorer.
Citizen make some great watches. - Jeg er engelsk - bor i Danmark, forstår dansk - men foretrækker at skrive på engelsk
09-11-2021, 10:24 AM
Tusind tak til alle, der har deltaget i min lille gætteleg - jeg er jo godt klar over, at et Citizen i prisklassen omkr. de 3.500kr. uanset det er en JDM model, ikke er noget der bringer den horologiske hjertebanken frem hos mange urtosser
Og jeg skal da være ganske ærlig, at mit valg for en stor dels vedkommende er præget af, at jeg har udviklet mig til at være en "skabs-Datejust-fan", men at jeg simpelthen ikke vil betale hvad et pænt og nyere eksemplar af et sådant koster .......... på samme måde som jeg af principielle årsager (som jeg har beskrevet i en anden tråd) ikke ønsker at støtte Rolex´s markedstrategi som den er i dag (uanset hvor dygtigt den fremstår for mærket som sådant). Jeg har jo en Seiko SARB033 i forvejen som i øjeblikket er mit daglige go-to ur - i mine øjne er dette ur, det perfekte daglige "sports-dress" ur på mange måder. Det eneste jeg har at beklage mig lidt over, er valget af dauphine visere, der trækker uret lidt for meget over i "dress" kategorien til at være det perfekte daglige "sports-dress" imho. Havde SARB033 haft "baton" visere som denne Citizen eller Datejust, så havde jeg overhovedet ikke overvejet at kigge i andre retninger. Derfor mit valg af Citizen NB1050-59E, der jo så også giver mig fordelen af, at det er et nyere ur, med nyere værk, samt Duratect overfladebehandling. Her et par billeder af de nævnte ure til sammenligning - bortset fra billedet af SARB033, så er de fisket fra nettet. Der kommer flere og bedre billeder, når Citizen lander på adressen Seiko SARB033 ![]() Citizen NB1050-59E ![]() Rolex Datejust 126200
/Peter
09-11-2021, 11:18 AM
Hej Peter
Smukt ur, havde det været lidt større, kunne det sagtens finde ved til mit håndled. Jeg hører nok til typen som efterhånden går i samme retning som dig. Mine langt dyre ure, bruges næsten ikke mere og mine Seiko’er og især mine Tissot ure, får det meste af bæretiden. Dine indlæg giver mig langt mere end når jeg ser et Lange mm. Du har så fine overvejelser omkring alle dine køb, hvilket ikke altid fremgår tydeligt når der flashes langt dyre ure fra de fine butikker. Tænk der stadig findes folk som dig, som deltager i en eBay auktion. Så fedt. Så du skal ikke undskylde, disse indlæg giver langt mere til forummet end flash af dyre ure og fine GTG, altså hvis du spørger mig :-), for her kan alle være med :-)
09-11-2021, 12:17 PM
Du skal bare giv gas Peter,
Som Torben er inde på handler det ikke om pris men om passion, for det er jo den vi deler. Derfor læser jeg tråde uanset pris skiltet Hvis jeg kan fornemme passion og uret generelt er inden for mit interesse område. Sendt fra min ANE-LX1 med Tapatalk Yoshikazu Akahane. 28/+50.
09-11-2021, 02:19 PM
|
|
« Næst ældste | Næst nyeste »
|