Svar: 4,456
Tråde: 283
Modtaget Likes: 3,254 i 1,131 svar
Givet Likes: 2,349
(12-02-2020, 11:01 PM)longbear Skrev: Hvordan foreslår du/I at AD sikre at uret ikke bare skydes af på Grey marked? Det er det som vel er det egentlige problem der skal løses. En metode der sikre både nye og gamle kunder at de kan købe en Rolex til alm. listepris, uden at hele pivtøjet ender på Grey marked hvor alle så skal betale overpris
Jeg tror måske, at Appleboy er inde på noget af det rigtige - at AD instisterer på at plastik stickers pilles af og at lænken tilpasses inden kunden forlader butikken. Måske endog kombineret med, som nogle AD´ere gør i GB, at kunden først får garantibeviset udleveret efter 1 år eller måske endog længere.
Personligt ville jeg endog kunne acceptere, at garantibeviset skulle opbevares hos AD´eren indtil garantien udløb ! Og skulle man så finde på at flytte i mellemtiden kunne garantibeviset jo så passende oversendes til en AD i nærheden af ens nye bolig (lidt som lægejournaler

) . Samme oversendelse til en AD kunne jo så ske, hvis ejeren solgte uret inden garantien udløb - hvormed AD´en jo så kan se, at man har "flippet".
Garantibeviset skal man jo alligevel ikke bruge, før man får brug for at anvende garantien !!
/Peter
"The darkest places in Hell are reserved for those who maintain their neutrality in times of moral crisis" - Dante Alighieri, "Divine Comedy"
Svar: 2,629
Tråde: 33
Modtaget Likes: 5,080 i 1,567 svar
Givet Likes: 1,221
Hvad er en god kunde ?
Er det en kunde der beholder uret eller køber 20 ure om året?
Det er de færreste alm mennesker her i livet, der nogensinde får råd til mere end ET Rolex ur.
Desværre er det en meget lukket og fæl branche for tiden.
Dem, der får de meget få eftertragtede sportsmodeller der kommer hjem, sælger dem videre dagen efter til en grey dealer.
Jeg har 100% droppet nogensinde at købe et Rolex ur fra nyt hos en AD.
Svar: 688
Tråde: 10
Modtaget Likes: 528 i 298 svar
Givet Likes: 630
Det kan heller ikke være nemt at være Rolex AD og have disken fuld af date just, og kun få de ure folk vil have.
Jeg er da gået fra at prøve Rolex ure, til at vindues kigge, til nu ikke en gang gide kikke.
Jeg synes også det er interessant hvor få år det har ændret sig over.
Sendt fra min H4113 med Tapatalk
•
Svar: 693
Tråde: 30
Modtaget Likes: 828 i 395 svar
Givet Likes: 39
(13-02-2020, 12:03 AM)Avantismo Skrev: Hvad er en god kunde ?
Hvis jeg skulle være tilfreds, så ville det være når jeg ved jeg har givet kunden en særlig oplevelse og glæde ved det de har købt - ikke at jeg ved vedkommende flipper det én time efter med en kæmpe fortjeneste. Men det er jo her det hele bliver lidt fesent - tænkt at man vil give en kæmpe overpris for noget, som i sidste ende er totalt ligegyldigt.
Kunden skal have følt glæden ved at få noget som kan bruges i mange år og give glæde i mange år fremover.
Husk mange har sparet op i mange år for at få en drøm opfyldt. Her bliver de griske bare mere griske!