Svar: 3,709
Tråde: 479
Modtaget Likes: 2,853 i 1,244 svar
Givet Likes: 1,166
Jeg er meget enig i at der er kæmpe forskel på den billige og den dyre timegrapher og forstår godt Claus at du bruger din urmager
Ganske rigtig er det ikke legetøj og os private tosser burde holde os fra den slags
Jeg har indtil videre justeret et Vodstok og nu et OceanX, som derved har mistet garantien...noteret!
"russer" uret fik jeg indenfor 6 sek. og sådan er det stadig.
Mit OceanX har her på andet døgn holdt sig indenfor +2 sek. og det kom fra ca. +30 sek. hvilket er meget rimeligt.
Lad mig slå det fast med syvtommer søm at jeg ikke laver mine videoer for at reklamere for nogen, men blot fortæller og viser hvad jeg roder med, så håber ikke at nogen tager det anstødeligt op og selv kan bruge deres sunde fornuft.
Der kommer ikke en video fra mig omkring åbning af ure og ej heller justering....dette indlæg bliver det sidste af slagsen.
Lad mig slutte med at sige følgende....det er altså ikke den store videnskab at justerer et ur.
Med venlig hilsen Michael
Elsker når ure kommer med en historie
Svar: 13,391
Tråde: 960
Modtaget Likes: 3,453 i 1,522 svar
Givet Likes: 754
At du på hobbyplan åbner og leger med dine ure, er der da ingen der bliver stødt af. Hvis der er, er det deres problem og ikke dit. Giv gas med hvad der gør dig glad og fortsæt endelig med at dele med os herinde :-)
Svar: 2,629
Tråde: 33
Modtaget Likes: 5,080 i 1,567 svar
Givet Likes: 1,221
Helt enig
Svar: 1,453
Tråde: 119
Modtaget Likes: 538 i 177 svar
Givet Likes: 533
(15-03-2019, 08:09 PM)KimT Skrev: At du på hobbyplan åbner og leger med dine ure, er der da ingen der bliver stødt af. Hvis der er, er det deres problem og ikke dit. Giv gas med hvad der gør dig glad og fortsæt endelig med at dele med os herinde :-)
Fuldstændig enig!
Sendt fra min SM-G950F med Tapatalk
Svar: 688
Tråde: 10
Modtaget Likes: 528 i 298 svar
Givet Likes: 630
Ja, giv den gas, gerne med video.
Mekaniske ure er jo i sidste ende legetøj, nogle gange dyrt legetøj, men stadig legetøj.
Sendt fra min H4113 med Tapatalk
•
Svar: 563
Tråde: 22
Modtaget Likes: 410 i 197 svar
Givet Likes: 951
Jeg var været glad for dine timegrapher indlæg og synes det er cool, at du roder med det og deler dine erfaringer. Bliv endelig ved med det!
God weekend,
Jens
Hej Nicholas
Jeg er meget enig i dit valg af enhed til at tjekke og fjerne evt. magnetisme og den jeg har set koster også 3-4000 kr., men i så fald er der nok ikke mange som vil købe, med mindre man har pænt mange ure eller forhandler dem.
Det med at bruge værktøj kræver selvfølgelig at man har styr på det og jeg har set de skræk-eksempler hvor folk smadre skruer og voldtager lugs når der skal sættes lænker og remme på.
Min tilgang til "do it your self" er nok at jeg er uddannet indenfor maskin og værktøj.
Svar: 7,823
Tråde: 363
Modtaget Likes: 2,356 i 1,337 svar
Givet Likes: 1,828
(15-03-2019, 01:41 PM)Claus Tukjær Skrev: En timegrapher er legetøj, ikke urmagerværktøj!
Kan/vil du præcisere hvorfor du mener en timegrapher er legetøj,
Og gælder dit syn alle modeller i alle prislejer?
Yoshikazu Akahane. 28/+50.
•
Denne udgave kørte med + 39 sek. i døgnet og er nu reguleret ned til +1 sek. i døgnet.
Det er altså vel og mærket ikke udslaget på timegrapheren, men efterfølgende måling over et døgn.
Nu bruger jeg min tidsmåler maskine som en ca. måling og med "fornemmelse" i den position jeg indstiller for hvad den skal ned på (en mix af målinger i alle positioner) hvor de noget dyrere timegrapher har meget bedre mikrofoner til at lytte med og ikke mindst er softwaren til at analyserer med meget mere advanceret, så den kan tage højde for mere komplekse problemer. Man kan analyserer på mønster i frekvens-skemaer osv. ikke noget jeg kan fortælle mere om, som sagt bruger jeg kun en lille flig af hvad værkstøjet kan bruges til.
Svar: 1,295
Tråde: 46
Modtaget Likes: 437 i 147 svar
Givet Likes: 185
Standard timegrapheren, som jeg kalder den, er næsten altid god til at give en fornemmelse af uret gang. Jeg bruger den altid på ure ud af huset selv om de er nye for at undgå klager over for vilde udsving. Vilde udsving har jeg dog ikke oplevet endnu. + 15 som der værste og er ok. 1 nyt ur gik dog ikke da jeg fik det og kunne ikke gå, så der var timegrapheren ikke noget værd
•
|