Favoritten - del 5 - Patek Philippe
(11-01-2019, 03:52 PM)Stoffer Skrev: Patek 5164 :-)

İmage

Sent from my iPhone using Tapatalk

Icon_+1

Har dog ikke rigtig kigget Patek særlig meget, da det ligger meget langt fra min økonomiske rækkevidde.

Men en dag skal det bestemt prøves af.
Mvh Kim 
[-]
  • Stoffer
Svar
Her er jeg biased (og heldig), for jeg ejer mit favorit Patek, nemlig en 5711. Og det er ikke bare mit favorit Patek, det er oser mit favorit ur, period.

İmage

Kunne jeg, så ville jeg osse gerne have en 3700. Som så er min favorit nummer 2.

Heldigvis kender jeg et par stykker som har sådan en, som jeg kan få lov til at savle over af og til. Af dem, der er favoritten denne, her sammen med min 5711. Det købte han i øvrigt selv i 1977 i Ole Mathiesen, og som man tydeligt ser, så bruger det dagligt. Han købte faktisk to den dag, og gav det andet til sin kompagnon, som for længst har solgt det.

İmage

Sent from my iPhone using Tapatalk
Keld
Svar
Jeg har ikke kigget så meget på pp, dels pga. priserne, dels fordi de har det med at gøre det meget svært at få fat i de mest populære ure. Nogle kunne forledes til at tro, at de spekulerede i at holde priserne kunstigt oppe.

Når det er sagt, så har selvfølgelig ikke helt kunnet holde mig væk, og jeg er lidt lun på Calatrava Pilot Travel time, 5524.

İmage

Sendt fra min SLA-L22 med Tapatalk
Med venlig hilsen

Lars

https://www.instagram.com/sralhb/
[-]
  • Stensbjerg
Svar
Uha, spændende tråd ..... Icon_not 

Har egentligt ikke være specielt interesseret i Patek, men pludselig for cirka 2 år siden begyndte jeg at syntes Nautilus måske ikke var helt skidt endda...... Icon_blink  Dog er det ikke let at prøve en på armen, men da jeg så endelig fik prøvet en 5711 syntes jeg faktisk ikke den sad helt optimalt på armen - grundet mine halvstore håndled. Så skuffelsen var temmelig stor, men ikke andet for end jeg måtte 'afskrive' pp.

Lige indtil jeg for nylig var i Geneve og besøgte Pateks' salon. Her bragte sælger bla 5726 frem, som alt andet lige er 0.5mm større:

İmage

Og så var jeg bare solgt.......så buddet herfra er uden tvivl 5726 med hvid skive.... Icon_party Icon_party Icon_Up

Prøvede naturligvis også den grå, men, hands down, og i en direkte sammenligning hvor man har begge modeller at sammenligne med så er den hvide skive i mine øjne bare mere mig... Icon_drunken Icon_hjerte 

İmage

havde aldrig troet at jeg ville foretrække den hvide skive, men da jeg stod med begge i hånden virkede den hvide bare langt mere tiltrækkende (og ikke mindst meget mere let-aflæselig).
[-]
  • Larsb
Svar
Denne Calatrava model på 36 mm. Ville ønske de lavede den i 39 - 40 mm.

İmage
[-]
  • Larsb
Svar
(11-01-2019, 08:19 PM)Kongelunden Skrev: havde aldrig troet at jeg ville foretrække den hvide skive, men da jeg stod med begge i hånden virkede den hvide bare langt mere tiltrækkende (og ikke mindst meget mere let-aflæselig).

Den hvide skive er helt sikkert den mest harmoniske. Der er noget galt med månefasen på den grå skive, i hvertfald på billeder.

Sendt fra min SLA-L22 med Tapatalk
Med venlig hilsen

Lars

https://www.instagram.com/sralhb/
Svar
Enig i at den hvide skive er mest harmonisk med månefasen. Jeg har bare et problem med Nautilus' hvide skiver. Jeg kommer altid til at tænke på, at det ligner en mellemting mellem et solpanel og et plastiktag på et udhus. Jeg ved godt at det egentligt ikke ligner så meget, men jeg er lidt endt i en ond spiral, hvor det at jeg tænker det får associationerne frem. Det er nok hoved grunden til, jeg bedre kan lide Aquanaut fremfor Nautilus.

Sendt fra min H4113 med Tapatalk
[-]
  • Larsb
Svar
(11-01-2019, 08:19 PM)Kongelunden Skrev: ...havde aldrig troet at jeg ville foretrække den hvide skive, men da jeg stod med begge i hånden virkede den hvide bare langt mere tiltrækkende...

Jeg har det lige omvendt, men jeg har det generelt bedst med mørkere skiver og PP's hvide er simpelthen FOR hvide til min smag. Jeg synes de bliver for ferske.

Denne kombination er klart min favorit når vi snakker 5726 (skivefarve og på lænke)

İmage
Svar
(12-01-2019, 12:18 AM)Larsb Skrev: Den hvide skive er helt sikkert den mest harmoniske. Der er noget galt med månefasen på den grå skive, i hvertfald på billeder.

Lige præcist, der er noget med månefasen og den grå 24-timers ring der bare er mere harmonisk på den hvide skive. Samtidigt med, at IRL så var den hvide skive generelt bare mere læselig end den grå - hvilket man overhovedet ikke fornemmer når man ser billeder af de to, og sikkert heller ikke hvis man ser urene hver for sig. Men har man dem side-by-side så var det faktisk meget overraskende.
[-]
  • Larsb
Svar
(12-01-2019, 08:30 AM)KimT Skrev: Jeg har det lige omvendt, men jeg har det generelt bedst med mørkere skiver og PP's hvide er simpelthen FOR hvide til min smag. Jeg synes de bliver for ferske.

Denne kombination er klart min favorit når vi snakker 5726 (skivefarve og på lænke)

Smag er heldigvis forskelligt Icon_e_biggrin1  Icon_sign Men jeg havde det på akkurat samme måde. Inden jeg så begge ure IRL var jeg 110% mest til den grå skive, dog udelukkende baseret ud fra billeder på nettet og diverse kataloger. Men da jeg så dem med 'egne øjne' samt ved siden af hinanden, så var den hvide bare mere tiltrækkende. Langt mere harmonisk udtryk, og overraskende nok, så var den hvide skive helt generelt langt lettere at afløse - også tidsmæssigt. Noget som man slet ikke fornemmer når man ser billeder af dem begge.

Desværre er det sjældent muligt at se begge modeller samtidigt, men skulle nogen gå i tanker om at købe en 5726 kan jeg blot anbefale at tage til en af Patek's salon'er og prøve begge for at se hvilken man er mest til - for der kan være en overraskelse på vej Icon_e_biggrin1 Icon_flag 

Faktisk havde min rejsekammerat til Geneve det på akkurat samme måde. Han har altid være til den grå 5726, og målet med turen var i realiteten at se netop denne model på armen - men for begges vedkommende blev præferencerne i den grad skubbet lidt rundt efter at have set og prøvet den hvide skive head-to-head med den grå Icon_Up
[-]
  • Larsb
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)