Svar: 7,823
Tråde: 363
Modtaget Likes: 2,356 i 1,337 svar
Givet Likes: 1,828
De er et swiss made ur fordi de samler den påkrævet % af uret i hjemlandet.
Her kan du læse om mærket Heuer samt hvordan det i 1985 blev til TAG Heuer.
https://blog.crownandcaliber.com/the-his...tag-heuer/
Yoshikazu Akahane. 28/+50.
•
Svar: 55
Tråde: 5
Modtaget Likes: 3 i 3 svar
Givet Likes: 0
Ok......i 1985 blev Heuer opkøbt og blev til Tag Heuer. Svært at se hvor Seiko kommer ind i billedet. Men i det mindste så længe Heuer var selvstændig var det vel rendyrket "Swiss made".
•
Svar: 79
Tråde: 6
Modtaget Likes: 14 i 10 svar
Givet Likes: 9
(11-10-2018, 12:01 PM)Stensbjerg Skrev: Er du seriøs
skulle det faktum at de bruger Seiko baseret værker være endnu en grund til hade TAG Heuer .
Jeg har læst meget crap men det der er sgu helt deroppe,
alt du konstatere er din egen uvidenhed omkring Seiko.
Og så vil jeg råde dig til at kigge rigtig godt efter når du køber ind ude i virkeligheden anno 2018,
f.eks. på bil markedet hvor du f.eks. kan rende ind i en Mercedes med Renault indmad, jeg siger det bare.
Til gengæld vi er enige om din "titel" som ur -novice..
Altid sjovt når folk bliver pigefornærmet i et forum.
Men lidt sørgeligt når en rutineret skribent, ender med en stråmands konklusion.
Prøv at læse mit indlæg engang til, og fortæl mig hvor jeg udstiller min uvidenhed omkring Seiko.
Ps. Er der ingen planer om at købe Mercedes pt. men tak for infoen om at det i virkeligheden er en Renault.
•
Svar: 1,471
Tråde: 49
Modtaget Likes: 274 i 158 svar
Givet Likes: 118
(10-10-2018, 10:40 PM)Ian480 Skrev: Endnu en grund til at hade TAG
Trodet ellers at det nu var Sellita der leveret værker til Tag
Ud af 5 - 7 forskellige mekaniske værker er det 1 til 2 af dem som er de rigtigt gode Seiko værker. Værk 6S37, så det er ikke Seikos billige værker. ETA leverer de fleste værker, menSelitta er også i spil på nogle Monaco modeller, da de laver billigere værker. De allerbedste værker til topmodellerne producerer Tag Heuer selv. Selv havde jeg troet at de ville bruge Sophod værker. ETA har bedt Sophod om at lave nogen af deres værker, da det er begrænset hvor mange værket ETA selv må producere uden for Swatchgroup. Dog er finden nu også fra ETA, at de producere omkring halve værket og så lader andre producerer resten, så ETA stadigvæk kan leverer uden for Swatchgroup. Personligt tror jeg det er hip som hap hvem der laver hvad. Det drejer sig kun om hvad matrailer, der er brugt. Både ETA og Seiko laver nogle meget billige værker, som ikke er noget at råbe hurra for, men hvis man vil komme ud til alle slags kunder skal man jo levere alle slags værker til alle slags mulige modeller. Jeg har dog mht quartzværker aldrig oplevet nogle dårlige værker. Uanset prisklasse bliver de værker j ved med at gå. Eksempelvis skagens ure har SWISS quartz værker i sig, om ikke alle, så næsten alle med batteri indikator og ud af over 100 solgt i min butikstid kom der ingen tilabge med problmer med værker. Til gengæld kom over 10 tilbage med glas, der var flækket af sig selv. Mener faktisk at fejlen var helt oppe på 20 % generalt, og det er det eneste mærke, der gav kunden nyt glas gratis når det gik i stykker. Det var nemlig nemt at se om glasset gik stykker af sig selv eller ved slag.
•
Svar: 7,823
Tråde: 363
Modtaget Likes: 2,356 i 1,337 svar
Givet Likes: 1,828
(12-10-2018, 12:49 AM)Ian480 Skrev: (11-10-2018, 12:01 PM)Stensbjerg Skrev: Er du seriøs
skulle det faktum at de bruger Seiko baseret værker være endnu en grund til hade TAG Heuer .
Jeg har læst meget crap men det der er sgu helt deroppe,
alt du konstatere er din egen uvidenhed omkring Seiko.
Og så vil jeg råde dig til at kigge rigtig godt efter når du køber ind ude i virkeligheden anno 2018,
f.eks. på bil markedet hvor du f.eks. kan rende ind i en Mercedes med Renault indmad, jeg siger det bare.
Til gengæld vi er enige om din "titel" som ur -novice..
Altid sjovt når folk bliver pigefornærmet i et forum.
Men lidt sørgeligt når en rutineret skribent, ender med en stråmands konklusion.
Prøv at læse mit indlæg engang til, og fortæl mig hvor jeg udstiller min uvidenhed omkring Seiko.
Ps. Er der ingen planer om at købe Mercedes pt. men tak for infoen om at det i virkeligheden er en Renault.
Nu ved jeg ikke hvor lidt der skal til for at du kipper med flaget derfor spurgte jeg om du var seriøs.
Men fortæl gerne hvordan dit indlæg kan været andet end kritik/uvidenhed om Seiko.
Jeg kan af gode grunde ikke vide om du også til daglig skriver gummi checks ud men jeg ved med sikkerhed at du har skrevet en omkring at kunne gøre mig fornærmet.
But Nice try
Yoshikazu Akahane. 28/+50.
•
Svar: 1,515
Tråde: 165
Modtaget Likes: 560 i 257 svar
Givet Likes: 117
Kravene til et “Swiss” ur kan ses her. Det er lidt nørded:
http://www.fhs.swiss/file/14/OSM_-_Ordinance.pdf
JK
•
Svar: 55
Tråde: 5
Modtaget Likes: 3 i 3 svar
Givet Likes: 0
Hvad er så reglerne for hvornår man må kalde det et "in-house movement"?
I følge "ham her" er der kun ganske få producenter som er i stand til at lave selve "balancen" med den meget tynde fjeder ("hair spring"):
https://www.youtube.com/watch?v=Sz7ONq5Kekk
…..en af dem er H. Moser. Går ud fra Patek og Blancpain også laver den selv? …..hvem ellers mon?
Mange andre påstår åbenbart at det er et "in-house movement" selvom de køber "balancen" udefra......f.eks. fra H. Moser?
Er det fair?
•
Svar: 1,515
Tråde: 165
Modtaget Likes: 560 i 257 svar
Givet Likes: 117
Der findes ingen generelle regler for, hvornår man kan kalde et værk for “in house”.
Her er en fin artikel om fremstillingen af spiralen, som kun firmaer magter:
https://monochrome-watches.com/technical...elopments/
JK
•