Jaeger-LeCoultre Polaris 1967 og 2018
Hej Michael,

Dejligt at høre, at der er skabt lidt JLC interesse!

Det bedste er at prøve dem på. Men det er jo også farligt.

Udover den jeg prøvede, så var der lidt flere modeller derinde.

İmage

İmage

Så det er vel bare at komme afsted.

Det er en flot serie de har fået lavet. Jeg kunne nu også være lidt fristet, hvis bare ikke jeg havde en del andre ting at bruge pengene på lige nu.

Husk at dele billeder og indtryk, hvis du får prøvet dem.

Claus

Sent from my iPad using Tapatalk

[-]
  • Larsb
Svar
(21-04-2018, 07:53 PM)cfnissen Skrev: Det bedste er at prøve dem på. Men det er jo også farligt.

İmage

Så det er vel bare at komme afsted.

Ja, jeg må se om der ikke kan findes tid næste weekend til lidt ur-besøg. Heldigvis er der jo flere JLC forhandlere i KBH, så det må være muligt at prøve Polaris date på armen (i tilfælde af at OM skulle have udsolgt allerede  Icon_smil ).

Skal prøve at få taget lidt billeder, når det kommer dertil.

Hvordan var din opfattelse af gummi-remmen til den Polaris date som du prøvede, i forhold til stivhed og "gummiagtighed"? Har selv kun begrænset erfaring med gummiremme - udelukkende til mit Panerai, hvor det bestemt er dejligt med gummirem når der skal bades/svømmes eller vejret bare er for varmt til læder eller lænke. Umiddelbart er det nok modellen på gummirem der tiltaler mig mest - men det er vel i princippet muligt at skifte rem på Polaris?

Ellers et helt fantastisk billede du har fået taget (ovenstående) - sunburst effekten på den blå Polaris automatic kommer virkelig til sin ret. Er sunburst effekten forøvrigt tilsvarende synlig på Polaris date ? Jeg synes det kan være lidt svært at vurdere ud fra billederne på nettet, men forhåbentligt kan jeg snarligt danne mig mit eget billede......:)

Hilsen,
Michael
[-]
  • Larsb
Svar
Hej Michael,

Gummiremmen var i mine øjne meget lækker. Dels var den blød og lækker at have på. Dels var detaljerne på den gode. Mønsteret i undersiden er designet til at ligne det fra de originale Tropical remme, detaljen omkring hullerne som jeg har prøvet at fange på billedet var også med til at give en god kvalitetsfornemmelse. Mener at have læst et sted, at man ikke kan købe gummiremmene løst, men at de kun kommer med de to modeller hvor de sidder på fra start. Det er måske et spørgsmål værd når du prøver det.

Ja, så vidt jeg kan se er sunburst effekten den samme på Date modellen. Den har samme skive med tre slags effekt, hvor midten er sunburst. Det er tydeligere på den blå end på den sorte, men den er der altså også på den sorte. Og JLC er meget stolte over de tre forskellige effekter på skiverne. 

Ind og prøv!

Mange hilsener,

Claus

[-]
  • Larsb
Svar
Når nu man ikke kan have den gamle - som din Claus!  Icon_hjerte Icon_Up

Så måtte den blå polaris non date da godt vride sig rundt om mit håndled!!

Vh. Jon
-------------------------------------
Ure? - Lidt af hvert vel....
Svar
Så gik turen ind forbi nærmeste JLC forhandler, hvor OM havde en fin lille udstilling af de nye Polaris modeller (som allerede vis af claus ovenstående)

İmage

Her kan man se lidt af sunburst effekten i den sorte skive, samt det spil der er mellem midter-sektionen af skiven i forhold til skive-delen hvor time-markørerne er

İmage

Desværre var Polaris date allerede afsat til anden side, men fik lov til lige at prøve den på armen

İmage

Da uret var solgt ville jeg ikke pille for meget ved det, men skiven samt faux-patina af timemarkører virker super lækker - desværre syntes jeg dog at uret var en smule for 'klein' til mit håndled, selvom diameteren er 42mm. Ovenstående giver et lidt "forkert" billede af proportionerne, da jeg syntes at hornene ikke rigtigt passede dimensions-mæssigt med tykkelsen på mit håndled. Dog havde jeg ikke rigtig mulighed for at have uret på i længere tid da det som sagt var afsat til køber allerede........så det må blive til yderligere en tur på et senere tidspunkt, da de andre JLC forhandlere desværre ikke havde polaris modellerne hjemme.

Til gengæld fik jeg mulighed for at prøve JLC reverso i stedet Icon_Up  Har egentligt aldrig rigtigt skænket dette ur mange tanker, men må sige at der ganske enkelt er noget fantastisk specielt og fascinerende over det, og den den model jeg fik prøvet, Reverso Tribute Moon, er faktisk super cool og lækker Icon_party

İmage
İmage

Til sidst røg der så også lige en VC overseas på armen. Jeg er ganske enkelt imponeret over hvor godt denne model sidder - uret smyger sig simpelthen helt perfekt om håndleddet, og er en fornøjelse at have på. Desværre er prisen ikke så imponerende Icon_e_confused da man for VC overseas faktisk kan købe både JLC reverso tribute moon og JLC polaris date Icon_e_confused Icon_blink Eller for den sags skyld nappe en PP aquanaut til samme pris.....

İmage
[-]
  • Larsb, MichaelA
Svar
Sådan! Godt at se billederne. 

Synes nu den Polaris ser fin ud på din arm, men jeg ser jo også kun den ene vinkel. 

Enig mht. Reversoen. Det er jo i mine øjne den anden af de to klassiske ting fra JLC (den første er den mekaniske alarm). Den er damn flot, den du fik prøvet. 

Tak for gode billeder og update. Spændende hvad du kommer frem til. 

Claus

[-]
  • Larsb
Svar
(28-04-2018, 07:40 PM)Kongelunden Skrev: Så gik turen ind forbi nærmeste JLC forhandler, hvor OM havde en fin lille udstilling af de nye Polaris modeller (som allerede vis af claus ovenstående)
.
.
Til sidst røg der så også lige en VC overseas på armen. Jeg er ganske enkelt imponeret over hvor godt denne model sidder - uret smyger sig simpelthen helt perfekt om håndleddet, og er en fornøjelse at have på. Desværre er prisen ikke så imponerende Icon_e_confused da man for VC overseas faktisk kan købe både JLC reverso tribute moon og JLC polaris date Icon_e_confused Icon_blink Eller for den sags skyld nappe en PP aquanaut til samme pris..... 

İmage

Jeg synes den "nye" VC Overseas er maksimalt lækker - med BLÅ skive selvfølgelig!  Icon_Up

Pris skiltet - tjaa - alt er jo relativt og man vil jo altid gerne have klokkerne så billige som mulige, men sammenligner man med PP 5711 stål som er en del dyrere(også listepris) så ved jeg godt hvad jeg ville vælge!

Værket i VC'en er desuden X antal gange smukkere end PP's cal. 324(5711)... Sååååååå!  Icon_blink 

Og ja - er lidt farvet - da det ur jeg har nævnt er måske højest på min liste, men jeg vil stadig mene at argumenterne holder....

Vh. Jon
-------------------------------------
Ure? - Lidt af hvert vel....
[-]
  • cfnissen, Stensbjerg
Svar
(30-04-2018, 12:37 PM)gmt-geek Skrev: Jeg synes den "nye" VC Overseas er maksimalt lækker - med BLÅ skive selvfølgelig!  Icon_Up

Hej Jon.

Den blå VC overseas er bestemt lækker - dog har jeg allerede et BP LPP med stort set samme farve-nuance, så umiddelbart hælder jeg faktisk mest til den hvide/silver udgave af Overseas. Netop den vist på ovenstående billede - farven overraskede mig faktisk ganske positivt, og lænken er top lækker (og tung!), og så sidder overseas altså bare super på mit håndled.

Eller måske den nye sorte - VC har netop lanceret overseas med sort skive, hvilket på billeder ikke ser helt skidt ud - men skal dog tjekkes ud IRL før jeg ved om farven fungerer eller ej Icon_blink

İmage
İmage
İmage
İmage
[-]
  • cfnissen, Larsb
Svar
Mums  Icon_hjerte
Mvh Kim 
[-]
  • cfnissen
Svar
Den der Reverso altså Icon_hjerte
[-]
  • Larsb
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)