Sportsur/dress ur til jakkesæt
(08-03-2018, 05:08 PM)jk Skrev: Du skal da bruge dit AP Royal Oak. Det er klasser over alt, hvad der ellers er foreslået, hvis du alligevel køber stål. God fornøjelse med de store fester!
JK
Hallo..... manden leder efter en undskyldning for at købe endnu et ur. Det skal vi jo understøtte herinde :-)
[-]
  • HG
Svar
OK, men så skal det jo være guld til det formål Icon_blink
JK

Du kan også anskaffe dig et par manchetknapper, som passer til dit RO. Det spiller IMHO ret godt.
İmage
JK
[-]
  • millan renatus
Svar
(08-03-2018, 05:16 PM)KimT Skrev:
(08-03-2018, 05:08 PM)jk Skrev: Du skal da bruge dit AP Royal Oak. Det er klasser over alt, hvad der ellers er foreslået, hvis du alligevel køber stål. God fornøjelse med de store fester!
JK
Hallo..... manden leder efter en undskyldning for at købe endnu et ur. Det skal vi jo understøtte herinde :-)

haha ja vi er lidt der ude :=) men jeg har kig på flere andre ure, så hvis mit AP ville være et fint bud så kan jeg bruge pengene på et andet :)

(08-03-2018, 05:24 PM)jk Skrev: OK, men så skal det jo være guld til det formål  Icon_blink
JK

Du kan også anskaffe dig et par manchetknapper, som passer til dit RO. Det spiller IMHO ret godt.
İmage
JK

de er super fede! skal jeg lige kigge efter :)
Svar
(08-03-2018, 05:24 PM)jk Skrev: OK, men så skal det jo være guld til det formål  Icon_blink
JK

Enig, men det er svært med budgettet nævnt i første indlæg Icon_blink
Svar
En rem ville jeg få lavet hos Camille Fournet
https://www.camillefournet.com/en/watch-...atch-strap

Eller ABP
https://abpconcept.paris/

Men det når du nok ikke på en uge.

Jeg stemmer også på manchetknapperne :-)

Hvis du helst vil have et dressur så står Nomos (tangente) og JLC (master control eller reverso) også højest på min liste. Hvis det skal være klassisk så er det JLC, skal det være moderne så Nomos.
Svar
Anything goes, som man siger. Men selvfølgelig er det særlig tjekket, hvis uret - som bør have en størrelse, så det kan komme ind under skjorteærmet - har læderrem af samme farve som sko og bælte. Jeg mener også, at det "bør" være guld til dress.

På den anden side bryder jeg tit selv disse regler. Jeg tager mit datejust i guld med brun rem på, når jeg har smoking på, og jeg gider ikke altid trække mit lommeur op og stille det, når jeg er i kjolesæt (hvilket er tit). Og jeg kan skam også finde på at tage lommeuret i lommen uden at trække det op, og så beholde et tilfældigt på armen, selvom det er no-go til kjolesæt.

Hvis jeg skal pege på dress, der kunne være på min ønskeliste er dem med to-bogstavs-akronymer, PP, AP, VC eller JLC. Well, en day-date med president lænke ville da heller ikke været at foragte! Oops, sorry, jeg fik vist lige sprængt dit budget.

/Bjørn.
Svar
(11-03-2018, 11:12 PM)bjorn_e58 Skrev: Anything goes, som man siger.  Men selvfølgelig er det særlig tjekket, hvis uret - som bør have en størrelse, så det kan komme ind under skjorteærmet - har læderrem af samme farve som sko og bælte.  Jeg mener også, at det "bør" være guld til dress.  

På den anden side bryder jeg tit selv disse regler.  Jeg tager mit datejust i guld med brun rem på, når jeg har smoking på, og jeg gider ikke altid trække mit lommeur op og stille det, når jeg er i kjolesæt (hvilket er tit).  Og jeg kan skam også finde på at tage lommeuret i lommen uden at trække det op, og så beholde et tilfældigt på armen, selvom det er no-go til kjolesæt.  

Hvis jeg skal pege på dress, der kunne være på min ønskeliste er dem med to-bogstavs-akronymer, PP, AP, VC eller JLC.  Well, en day-date med president lænke ville da heller ikke været at foragte!  Oops, sorry, jeg fik vist lige sprængt dit budget.

/Bjørn.

tak for dit gode indlæg, og ja det burde nok have været brun rem med guld men det bliver det desværre ikke i denne omgang :) jeg går med mit AP, da det klart er mit ynglings ur i min lille samling.

Jeg valgte og købe et explorer 2,  216570 i stedet da jeg manglede et hverdags ur syntes jeg. så nu har jeg kun mit AP, navitimer og explorer, dressur må blive det næste :)
[-]
  • JJG
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)