07-10-2016, 11:09 AM
|
Begyndelsen...
|
|
07-10-2016, 11:10 AM
Jeg har haft den røde BB 3 gange, og nu skal den ikke sælges.
Den var ved at kede mig, så for at give den lidt nyt liv og gør den lidt mere interessant har jeg vendt skiven 180 grader og sat den på læder: ![]() Personligt synes jeg ikke rigtig om de andre BB, udover den nye 36mm! If you ain't using it, you abusing it!
07-10-2016, 11:16 AM
(07-10-2016, 10:01 AM)gmt-geek Skrev: Jeg holder med Mads her! Super flot klokke, og sikke en stand. Hold da op. Men jeg må erkende, at jeg er mere til Mads' version, det tiltaler mig bare mere. Du har ikke nogle gode forslag til et godt begynderur, som tråden i bund og grund skulle have handlet om? (07-10-2016, 11:10 AM)jacobzimmer Skrev: Jeg har haft den røde BB 3 gange, og nu skal den ikke sælges. Den røde version er så til gengæld slet ikke mig, dertil er jeg simpelthen for konservativ når det kommer til ure.
07-10-2016, 11:39 AM
(07-10-2016, 11:16 AM)Willecke Skrev: Super flot klokke, og sikke en stand. Hold da op. Mit aller bedste råd ville være - selvom du sikkert synes det er et shitty råd.... Det er at smide de 20k ekstra ca. på en eller måde og køb den 114060'er du vil have.... FORDI: Venter du 5 år så koster den(114060) ml. 10k og 20k mere end den gør i dag med mindre at verden bryder sammen.... Alternativt så ville jeg også gå efter en Omega 2254.5000.... Vh. Jon -------------------------------------
Ure? - Lidt af hvert vel....
07-10-2016, 12:20 PM
(07-10-2016, 11:39 AM)gmt-geek Skrev:(07-10-2016, 11:16 AM)Willecke Skrev: Super flot klokke, og sikke en stand. Hold da op. Hej Jon, Jeg må erkende at den tanke har jeg tænkt mange gange, og det er meget sandsynligt det bliver løsningen hvis uret stiger så meget i pris som du skriver. Jeg ærgrer mig også stadig over at jeg ikke tog mig sammen og købte inden schweizerfranc steg, for det var nærmest over natten at priserne steg markant. Godt for den sælgende part, mindre godt for den købende. Tak for dit ærlige og gode råd, jeg må i tænkeboks.
07-10-2016, 12:33 PM
(07-10-2016, 12:20 PM)Willecke Skrev:(07-10-2016, 11:39 AM)gmt-geek Skrev:(07-10-2016, 11:16 AM)Willecke Skrev: Super flot klokke, og sikke en stand. Hold da op. No problem! Nu er jeg jo ingen spåmand så ovenstående forudsigelse er selvfølgelig for egen regning.... - MEN hvis man kigger på historikken, så er det nok der det bærer henad, og stiger Rolex urene bare halvt så meget de næste 5-7 år som i de forgående 5 år ja så ligger vi ca. i det leje... Et sidste råd - du kan sagtens finde trusty prof. sælgere uden for DK's grænser, hvis ikke du kan finde nogen klokke herhjemme.... vh. Jon -------------------------------------
Ure? - Lidt af hvert vel....
07-10-2016, 01:11 PM
(07-10-2016, 12:33 PM)gmt-geek Skrev: No problem! Bare rolig, jeg hænger dig ikke op på noget. Er nogle lande at foretrække frem for andre, umiddelbart ville jeg jo selv tænke at man i Tyskland er bedre sikret end i eksempelvis Italien, men det er ren og skær fordomme fra min side...
07-10-2016, 05:16 PM
Er nogle lande at foretrække frem for andre, umiddelbart ville jeg jo selv tænke at man i Tyskland er bedre sikret end i eksempelvis Italien, men det er ren og skær fordomme fra min side...
Yes - jeg kan selv falde i Ordnung-must-sein fældet og tro på at tyskere ville være mere ordentlige at handle med. Det stemmer bare ikke. De få gange jeg har haft bøvl med sælgere (eller købere for den sags skyld) har det været Lederhosene syd for grænsen... Juridisk set du får ikke mere hjælp eller løser nemmere problemer med en tysk sælger end en italiener. Men i et giver jeg ret for min indre svinehund; jo længere sydpå man kommer, jo nemmere og mere smører sælgere på Få en dialog i gang med sælgeren, test hans viden og holdninger - det skal nok gå. Vh. John Mvh. John - nu under det sorte flag*.
(*Jolly Roger, ikke IS !
07-10-2016, 07:20 PM
Tak for svar John, det overrasker mig faktisk lidt.
Overordnet set må jeg erkende at jeg ville foretrække at handle herhjemme, der er for mig personligt mere sikkert, med den begrænsede viden jeg trods alt har om urene og selve det at handle disse. Hvis jeg skulle handle uden for landets grænser, skulle det kun være fordi der var "seriøse" penge at spare. |
|
« Næst ældste | Næst nyeste »
|
Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)

![[-]](https://urdebatten.dk/images/collapse.png)