Svar: 1,738
Tråde: 32
Modtaget Likes: 95 i 67 svar
Givet Likes: 179
Ikke for at stjæle, men kig på skruekærvene. Der er nogle stykker der ikke har en fin ren kærv.
Resultat af for tynde skruetrækker-klinger...
Så kan kun give Per ret....
Mvh
Lars
Der er næppe noget i verden en mand ikke kan lave lidt dårligere, og sælge lidt billigere.
Den som alene ser på prisen, er denne mands lovlige bytte...
John Rusel 1819-1900
Instagram:
https://www.instagram.com/denrigtigeurmager/
Mvh
Lars
•
Svar: 543
Tråde: 51
Modtaget Likes: 572 i 178 svar
Givet Likes: 671
jep det kan jeg godt se - og er det så helt usædvanligt på et 60 år gammelt værk i denne prisklasse - og ville du f.eks. skifte skruer hvis du fik et sådant ur til rep?
•
Svar: 668
Tråde: 13
Modtaget Likes: 136 i 103 svar
Givet Likes: 8
Generelt vil jeg sige at ligegodt hvor mange gange der er lavet service bør man ikke kunne se på f.eks. skruerne at de har været afmonteret, det ses tydeligt på kærven, at værktøjet der er brugt ikke har den standard der kan forventes af en faglært urmager. Det er en selvfølge for mig at bruge den skruetrækker der passer i størrelse og at den er skarp og ny-slebet. Et "almindeligt" Lemania kræver den samme opmærksomhed som et hvilken som helst andet ur. Der er selvfølgelig forskel på hvor meget man kan forlange af gangnøjagtighed og hvor meget tid der bruges på f.eks. dynamisk afvejning i 6 positioner på et ur hvis kvalitet ikke kan leve op til indsatsen men det retfærdiggør ikke at uret mishandles. For mig giver det et samlet indtryk af sjusk og at springe over hvor gærdet er lavest og efterlader ikke et indtryk af gedigent håndværk.
P.N.
Hi, hi, til stor morskab for Hr Dr. H.
Undskyld Dr. H. kunne ikke lade være når nu chancen bød sig. Og ja det er rent internt sort snak for ikke indviede, og undskyld til dem....
Mvh
Lars
Der er næppe noget i verden en mand ikke kan lave lidt dårligere, og sælge lidt billigere.
John Rusel 1819-1900
Instagram:
Mvh
Lars
•
(09-09-2016, 09:23 AM)Lars Skrev: Hi, hi, til stor morskab for Hr Dr. H.
Undskyld Dr. H. kunne ikke lade være når nu chancen bød sig. Og ja det er rent internt sort snak for ikke indviede, og undskyld til dem....
Mvh
Lars
Og hvem er Dr. H så
P.N.
(08-09-2016, 11:50 PM)longbear Skrev: jep det kan jeg godt se - og er det så helt usædvanligt på et 60 år gammelt værk i denne prisklasse - og ville du f.eks. skifte skruer hvis du fik et sådant ur til rep?
Desværre er det ikke usædvanligt, men det har ikke noget med urets alder at gøre men udelukkende om urmagerens evner. Der vil ikke blive skiftet skruer fordi ingen vil betale for andres sjusk.
P.N.
•
Svar: 543
Tråde: 51
Modtaget Likes: 572 i 178 svar
Givet Likes: 671
Super tak.
Lad os håbe at Mette har et eksemplar uden smaskede skruer, og som er i ok stand. At det kunne gå da det blev fundet er et plus.
værkbilledet var iøvrigt kun til visuel reference, og ikke OPs eller et resultat af watchguys reparation, skruerne så sådan ud da han modtog det.
•
(08-09-2016, 11:50 PM)longbear Skrev: jep det kan jeg godt se - og er det så helt usædvanligt på et 60 år gammelt værk i denne prisklasse - og ville du f.eks. skifte skruer hvis du fik et sådant ur til rep?
I dette tilfælde ville jeg nok overveje om skruerne ikke bare kunne poleres op igen. Og ja det vil tage nok nogle få hundrede dele mm af højden, men hvad er så værst en ødelagt kærv eller fire hundrede dele mm for kort skrue?
#Per. Dr. H. ved hvem der omtales....
Mvh
Lars
John Rusel 1819-1900
Instagram:
Mvh
Lars
•
(10-09-2016, 08:10 AM)Lars Skrev: (08-09-2016, 11:50 PM)longbear Skrev: jep det kan jeg godt se - og er det så helt usædvanligt på et 60 år gammelt værk i denne prisklasse - og ville du f.eks. skifte skruer hvis du fik et sådant ur til rep?
I dette tilfælde ville jeg nok overveje om skruerne ikke bare kunne poleres op igen. Og ja det vil tage nok nogle få hundrede dele mm af højden, men hvad er så værst en ødelagt kærv eller fire hundrede dele mm for kort skrue?
#Per. Dr. H. ved hvem der omtales....
Mvh
Lars
Mon ikke du skal give et tilbud før du går igang med polerings-projektet. Det er nok ikke et problem med højden og man kan jo også bare fræse kærven dybere
P.N.
•