Svar: 1,515
Tråde: 165
Modtaget Likes: 560 i 257 svar
Givet Likes: 117
(06-05-2016, 03:23 PM)P.N. Skrev: Papir er taknemmeligt især når der er billeder på. Det er vel ikke rimeligt at sammenligne de to værker udfra tilfældige billeder hvor det eneste fremherskende er de blå skruer
P.N.
Jeg fortæller blot at et Seagull værk fra deres bedste kvalitetsgruppe AAA,som angiveligt svarer til et UNITAS 6498, koster ca. 400 kroner. Jeg har ikke givet udtryk for at ville sammenligne de to værker. Der er vel også kun billeder af det ene?
JK
(06-05-2016, 03:27 PM)stenstrupigen Skrev: Og ETAs værk til sammenligning
Prisforskellen ligger nok en del i omkostninger for fabrikation.
Det er jo et automatik værk, så det er selvfølgelig dyrere.
JK
•
Svar: 7,824
Tråde: 363
Modtaget Likes: 2,357 i 1,338 svar
Givet Likes: 1,829
(06-05-2016, 09:12 AM)Manson Skrev: Du skal bare huske på at mange mennesker ikke har råd eller lyst til at give 100.000+ for et ur.
Sendt fra min LG-D802 med Tapatalk
Og du skal blot huske på at når du beder om en ærlig mening
Så kræver det at man også kan håndtere den, uanset hvordan den lyder.
Ellers er det bare at sætte sig nede og læse om de mærker du spørger ind til på nettet,
Der ligger masser af info derude om dem, og ud fra det bygge din holdning til disse ure,
Og om de er noget som skal have dine penge.
Et lille tip, hvis du kigger på noget, som du aldrig eller meget sjældent er stødt på herinde,
Så er der god chancer for at det ikke er noget vi gider smide penge efter.
God fornøjelsen med jagten på dit næste ur til samlingen.
Yoshikazu Akahane. 28/+50.
•
Svar: 359
Tråde: 22
Modtaget Likes: 29 i 21 svar
Givet Likes: 7
Jeg har skrevet flere gang, det er dejligt at folk siger deres ærlige mening?
Og ja, der findes masser af info på nettet. Men hvis man ikke spurgte nysgerrigt ind til tingene og spurgte om folks mening, ville forum hurtigt blive et kedeligt sted. I hvert fald i min optik :)
Svar: 1,471
Tråde: 49
Modtaget Likes: 274 i 158 svar
Givet Likes: 118
Seagull med automatik er ca 100 kr dyre til ca 500 kr.
http://www.ebay.com/itm/SEAGULL-CLONE-ET...SwubRXHxJF
Jeg tror ikke ETA er meget dyre om der er med manuel værk eller automatik, men det er svært at sammenligne helt da vi ikke er helt sikker på disse værker på e-bay, og især ETA om det er standardgrade eller Elaborated, som jeg kalder mediumgrade, eller topgrade. Der står ikke meget om det.
Priserne ligner også mere engros priser end salgspriser til slutbruger. Men når det er sagt kan man godt se at værkerne ikke er de dyreste. Når man så alligevel betaler dobbet up eller 2,5 gange mere ved eksempelvis en urmager er det vel også fordi der er arbejds løn i at sætte det i uret og justering og noget garanti.
Men jeg vil da nok sige at ETAs værker fra Schweitz ligner noget som koster omrkring det dobbelte af Seagulls værker.
En typisk timeløn, så vidt jeg har fundet ud af ligger på ca 175 +- 10 % kr i timen for en urmager i Schweitz.
I kina max 85 kr i timen.
•
Svar: 4,199
Tråde: 300
Modtaget Likes: 603 i 381 svar
Givet Likes: 562
Copys fakes what ever you like to call them.They will all end up in the scrap metal bin at the end of the day.It amazes me that people can waste their money on these products.And it amazes me more that they keep trying to justify their interest in them.Anyone with even a little knowledge of watches,knows that these products are junk.To be able to make a watch that can function,has got nothing to do with real watchmaking.Anyone with the right machinery can make a watch and sell it today.Especially with so many naive buyers just waiting for them.But unfortunatly there are just so many people who think they can find quality going cheap.
- Jeg er engelsk - bor i Danmark, forstår dansk - men foretrækker at skrive på engelsk
•
Svar: 279
Tråde: 13
Modtaget Likes: 585 i 209 svar
Givet Likes: 276
(06-05-2016, 05:40 PM)Manson Skrev: Jeg har skrevet flere gang, det er dejligt at folk siger deres ærlige mening?
Og ja, der findes masser af info på nettet. Men hvis man ikke spurgte nysgerrigt ind til tingene og spurgte om folks mening, ville forum hurtigt blive et kedeligt sted. I hvert fald i min optik :)
Ja, du har da skrevet rigtig mange gange i rigtig mange, af dig startet, tråde her på sitet og, som du skriver, er du også på andre urfora.
Ut. ved ikke rigtig om et forum ville blive et kedeligt sted uden så mange sp. fra een person, det er så min holdning.
•
(06-05-2016, 07:03 PM)JJensen Skrev: (06-05-2016, 05:40 PM)Manson Skrev: Jeg har skrevet flere gang, det er dejligt at folk siger deres ærlige mening?
Ja, du har da skrevet rigtig mange gange i rigtig mange, af dig startet, tråde her på sitet og, som du skriver, er du også på andre urfora.
Ut. ved ikke rigtig om et forum ville blive et kedeligt sted uden så mange sp. fra een person, det er så min holdning.

Haha hahahaha
Gider ikke engang kommentere på det der!
•
Svar: 7,824
Tråde: 363
Modtaget Likes: 2,357 i 1,338 svar
Givet Likes: 1,829
Husk nu dit hjerte rum og glæde ved alle holdninger,
Inden du går smilie amoka...
Yoshikazu Akahane. 28/+50.
Svar: 1,471
Tråde: 49
Modtaget Likes: 274 i 158 svar
Givet Likes: 118
Vi er en lille skare herinde, som ytre os, og vi er nok enige i at automatik ure under 2.000 kr er stort set noget halv skidt, nogen vil sige helt skidt, men jeg nøjes med halvt skidt, og de fleste synes quartz er kedelig, dog er jeg selv fascineret af komplicerede quartzværker, som kan noget ingen andre kan eller kun få andre kan, samt Seikos GPS ure er også interessante.
•
(06-05-2016, 07:07 PM)Stensbjerg Skrev: Husk nu dit hjerte rum og glæde ved alle holdninger,
Inden du går smilie amoka...
Jeg er generelt et meget positivt menneske og bruger mange smilies. Det vil jeg gerne have lov til. Håber det er okay :)
•
|