Svar: 1,589
Tråde: 68
Modtaget Likes: 3,081 i 967 svar
Givet Likes: 2,747
Jeg giver lige mit besyv med - jeg har både haft Apple Watch og flere andre smart devices/band, heriblandt Microsoft Band 2. Efter flere forsøg (jeg har solgt dem igen), så er jeg kommet frem til:
1) Jeg kan/vil ikke undvære et traditionelt armbåndsur og den glæde jeg føler hver gang jeg kigger ned på armen :-)
2) Jeg kan godt lide at skifte mellem mine forskellige yndlingsure
3) For at et smart watch skal give mening, så skal man gå med det hver eneste dag og ikke kun en gang i mellem. Ellers bliver det ikke en naturlig del af ens hverdag/vaner og så får man ikke brugt det optimalt
Pkt 3 udelukker pkt 1 og 2 og derfor kommer jeg ikke til at investere i flere smart watches/devices før der kommer et smart device man kan have på sammen med et klassisk armbåndsur og som indeholder de samme funktioner, som f.eks. Apple watch. Jeg troede Microsoft Band 2 var svaret, da det indeholder rigtig mange funktioner, inkl. GPS, men det var simpelthen for stort/klodset, så det så fjollet ud at rende rundt med det + et traditionelt ur.
•
Svar: 2,374
Tråde: 130
Modtaget Likes: 940 i 473 svar
Givet Likes: 857
En løsning kunne være, at funktionerne i et "smart-ur"; altså de funktioner som vi kender i dag, plus en masse som vi ikke har fantasi til at forestille sig i dag, bliver tilgængelige gennem et brugerinterface, som er noget "helt andet".
Det skal ikke være et "apparat", som konkurrerer med et ur om pladsen på håndleddet.
Når vi er glade for ure i dag, er det jo ikke primært fordi vi ønsker at få at vide, hvad klokken er.
Modsat et "smart-ur". Her er det informationerne, som vi efterspørger, og netop ikke "tingen"/"apparatet".
Man kan sagtens forestille sig, at bære og glædes over et ur, som ikke viser tiden helt korrekt.
Men ingen vil vel beholde et Apple-ur på, med fladt batteri!
"Snart"-informationerne skal blot indspejles, som et slags anatomisk HUD, så man kan se dem for sit indre blik.
Det er en helt forkert retning, at prøve at forene de to medier.
/
Kristen
•
Svar: 7,823
Tråde: 363
Modtaget Likes: 2,356 i 1,337 svar
Givet Likes: 1,828
Jeg har valgt en vej der ganske enkelt udlukker de ure her,
Jeg behøver ikke alt den viden de tilbyder.
En GPS så jeg kan se præcis hvor jeg er hvorfor ?
Som et almindeligt oberservant menneske er jeg klar over hvor jeg befinder mig til daglig.
Kalorie tæller hvorfor ?
Jeg træner 2 gange ugentligt det behøver jeg ikke et ur til at tælle til.
Jeg er bare sådan indrettet at mit ur skal vise mig hvad klokken er,
Og så ellers kun give mig de bløde værdi et lækkert ur giver thats it.
Ligesom jeg heller ikke er interesseret i at min kaffe maskine
Kan svejse under vand.
kald mig bare gammeldags det er fint,
Men det med at træde et skridt tilbage og trække vejret er en mangel vare
i disse så moderne tider hvis man spørger mig.
Yoshikazu Akahane. 28/+50.
•
Svar: 1,761
Tråde: 50
Modtaget Likes: 328 i 198 svar
Givet Likes: 72
Jeg har 1 armbånds ur der ikke er mekanisk og det er et "ur" der bruges i forbindelse med løb!
Jeg kommer aldrig til at eje mere end max 1 batteri ur samtidig og det får aldrig noget med at kunne se tiden på det at gøre...
(tilføjet rettelse: jeg har også et close to NOS Omega led ur fra 1975, hvilket virkelig forstår at bruge batterier - tja.. ude af øje ude af sind)
No soul - no goal - det beskriver det vist bedst for mig...
Men nu er jeg nok også ret atypisk for en der arbejder med software og IT generelt - jeg skal aldrig eje et æble produkt og jeg bruger feks heller ikke Facebook...
- dog er jeg ved at rode mig ud i en instagram konto, men i givet fald kun med ure som formål!
vh. Jon
-------------------------------------
Ure? - Lidt af hvert vel....
Svar: 4,199
Tråde: 300
Modtaget Likes: 603 i 381 svar
Givet Likes: 562
All smart watches are just gadgets,that will be totally out of date within a few years.Voice activation will be the future.You will be able to talk to your telephone,and ask for any info you need.Does anyone in their right mind really believe that smart watches are a threat to the mechanical watch industry?They could only be a threat if the electronic industry stopped all future development,and that will never happen.I like Jack Forster,but i think he is not looking at the big picture in this case.
Who needs to push buttens to get the time or temperature etc etc.I look forward to the day when i can just ask the question.The gadget will recognise my voice,and give me the info i need.
- Jeg er engelsk - bor i Danmark, forstår dansk - men foretrækker at skrive på engelsk
•
Det er hverken "trykknapstyring" eller "talestyring", som er fremtiden, men "tankestyring"!! Pun intended!
/
Kristen
•
Svar: 4,199
Tråde: 300
Modtaget Likes: 603 i 381 svar
Givet Likes: 562
(17-02-2016, 09:02 PM)khbk Skrev: Det er hverken "trykknapstyring" eller "talestyring", som er fremtiden, men "tankestyring"!! Pun intended!
/
Kristen
Thought controll has been used since the birth of humanity.  Nothing new about that.
- Jeg er engelsk - bor i Danmark, forstår dansk - men foretrækker at skrive på engelsk
Svar: 1,515
Tråde: 165
Modtaget Likes: 560 i 257 svar
Givet Likes: 117
(17-02-2016, 08:49 PM)willy Skrev: Voice activation will be the future.You will be able to talk to your telephone,and ask for any info you need.
Who needs to push buttens to get the time or temperature etc etc.I look forward to the day when i can just ask the question.The gadget will recognise my voice,and give me the info i need.
Sådan er det jo allerede. Både med telefonen og uret.
JK
http://www.apple.com/watch/guided-tours/
•
Svar: 916
Tråde: 168
Modtaget Likes: 81 i 49 svar
Givet Likes: 11
•
Når mange siger "ja" til overvågning, gør de det ud fra den forudsætning, at vore magthavere er os venligt stemt.
De er de nok også.....for det meste..
/
Kristen
Jeg beholder min dumbphone lidt endnu...
•
|