Svar: 2,374
Tråde: 130
Modtaget Likes: 940 i 473 svar
Givet Likes: 857
Jeg sidder lige med min Berlinger og har bladret "Bilen" igennem.
Under næsten alle artikler er bemærket, at Berlingske var inviteret af det omtalte bilmærke.
Meget ærligt!
Men det betyder også, at det får én til endnu en gang at overveje om avisen er de mange penge værd.
Det er jo ikke kun ure, som det er svært at få en kritisk mening om.
Hvad med møbler? Over kr. 100.000 for en Bamsestol!
Husker nogen Skandinavisk Motor Journal og Mogens H. Damkier?
/
Kristen
Apropos parfume: Acqua di Parma. Lækre sager...
•
Svar: 3,915
Tråde: 143
Modtaget Likes: 174 i 126 svar
Givet Likes: 25
(10-01-2016, 11:54 AM)willy Skrev: (10-01-2016, 11:38 AM)TioMalo Skrev: "That about the dinner was just a humor John,and a simple way to try to explain."
Netop, Willy. Og når jeg bruger den i mit indlæg er det en metafor for at blive inviteret med i diverse urrelaterede happenings.
Og, i øvrigt - hele pointet var at bøje ud af ståltråd forskellen mellem saglig kritik og det at gå bersærk.
Mvh. John
Going beserk was one of the factors that created the Viking kingdom.These special Viking warriors,were a fearsome weapon.And the English word beserk comes from this ancient Viking Word used to describe these warriors. Beserkers.
So do not try to tell me that going beserk does not give results 
Jeps... du har ret Willy.
Sørgeligt nok.
ISIS har adopteret den her bersærkergang og vi som har oplevet et ekstra årtusindets udviklings- og civiliseringsproces mere er tilsyneladende fortabte...
Og lidt mere om verbal bersærkergang; jeg har ikke problemer med det at man med meget underholdende måde fægter med fyldepennen (eller, skal vi sige "tryller med tastaturet" ?) og i sublime vendinger sviner et ur- eller bilmærke til.
Det kræver kun det at man har noget faktuelt som støtter ens holdninger og påstande og så naturligvis det førstenævnte, det at man gør det sjovt og underholdende ved vittigt og sjovt brug af sproget. Oscar Wilde var mesteren af dette.
@ khbk/Kristen: Det Berlingske Hus har et udmærket alternativ til den lidt tung i røven Berlinger: Weekendavisen som anmelder dog hverken biler eller ure men masser af det mere metafysiske guf
Mvh. John
Mvh. John - nu under det sorte flag*.
(*Jolly Roger, ikke IS !  )
Svar: 2,374
Tråde: 130
Modtaget Likes: 940 i 473 svar
Givet Likes: 857
Det behøver ikke at være så indviklet:
"I have the simplest tastes. I am always satisfied with the best".
Og jeg har lige fået et abonnement på WA.
Det eneste sted man får en ærlig mening, som ikke ligner tekstreklame er test af chips og rødkål i Søndagsavisen.
/
Kristen
•
Svar: 7,823
Tråde: 363
Modtaget Likes: 2,356 i 1,337 svar
Givet Likes: 1,828
(10-01-2016, 12:09 PM)khbk Skrev: Jeg sidder lige med min Berlinger og har bladret "Bilen" igennem.
Under næsten alle artikler er bemærket, at Berlingske var inviteret af det omtalte bilmærke.
Meget ærligt!
Men det betyder også, at det får én til endnu en gang at overveje om avisen er de mange penge værd.
Det er jo ikke kun ure, som det er svært at få en kritisk mening om.
Hvad med møbler? Over kr. 100.000 for en Bamsestol!
Husker nogen Skandinavisk Motor Journal og Mogens H. Damkier?
/
Kristen
Apropos parfume: Acqua di Parma. Lækre sager...
Yes jeg har læst en masse af hans test af biler,
Da jeg startede med at læse min fars bil blade længe før jeg kunne få kørekort.
Han er min "helt" på området sammen med Rogers Søgaard især i dag hvor helt irrelevant ting,
Har indflydelse på hvem/hvad der bliver kåret som test vinder.
Det er også derfor at jeg aldrig lytte til hvad de kommer frem til,
Eller lade det have indflydelse på mine valg på nogen måde.
Yoshikazu Akahane. 28/+50.
•
Svar: 4,199
Tråde: 300
Modtaget Likes: 603 i 381 svar
Givet Likes: 562
- Jeg er engelsk - bor i Danmark, forstår dansk - men foretrækker at skrive på engelsk
•
Hi Willy
Citat: And the English word beserk comes from this ancient Viking Word used to describe these warriors. Beserkers
Jeg vidste ikke, at ordet "beserkers" på engelsk var synonym for viking. Interessant... ;-)
På dansk/norsk/svensk bruges ordet "besærk" mest om en sindstilstand, og ikke om en person/viking. Forresten: At "gå i viking" betød bare at tage på plyndring i fremmede lande. Og det havde ingen negative under-toner, for der var helt normalt for mange folkeslag dengang i det 10. århundrede. Politisk korrekthed var ikke opfundet endnu.
Men det sjove er, at for vikingerne var "besærk" ikke bare et synonym for agressivitet. Det var formentlig også et ord for den særlige sindstilstand, man kom i, når man havde indtaget en passende mængde af bestemte omhyggeligt udvalgte skov-svampe. Som de natur-mennesker, de var, havde de et indgående kendskab til naturen.
Anyway, vikingerne var nogle af de bedste sejlere og navigatører i verdenshistorien. Så "Besærk" eller "Beserk" ville være et godt navn for et maritimt ur.
•
- Jeg er engelsk - bor i Danmark, forstår dansk - men foretrækker at skrive på engelsk
•
Svar: 3,915
Tråde: 143
Modtaget Likes: 174 i 126 svar
Givet Likes: 25
(10-01-2016, 06:09 PM)willy Skrev: Beserk is not a name given to all Vikings.They had a certain group of fighters who as you point out,were on a kind of LSD trip.These warriors were called beserkes,and were feared in battle.From what i read about it in school they were the ones who went first into battle.The english word beserk taken from the Viking language,means that you go absolutly mad,and try to destroy everything around you.If you named a watch beserk,it would most probably go backwards and break. 
Pænt OT men, det drejer sig om hallucinogenet muskarin i den røde fluesvamp (Amanita muscaria) og psilocybin spids nøgenhat (Psilocybe semilanceata) indeholder.
Og det hedder bersærk / berserk ikke "beserk".
Bon appetit & bon voyage
Mvh. John
Mvh. John - nu under det sorte flag*.
(*Jolly Roger, ikke IS !  )
•
Svar: 152
Tråde: 27
Modtaget Likes: 30 i 13 svar
Givet Likes: 4
Tio Malo lever langt udenfor civilisationen på den øde hede, +24 timers togtid fra Kbh H., han er en STOR mand med biceps som Arnold S., utæmmet bokse vildskab som Ryan O'Neill & Mickey Rourke samt kunstnerisk mental-svampepsykose som Sean Penn. Han har desuden fornyligt meldt sig under den sorte fane, så hvis jeg møder manden på prærien med et LSD udtryk i øjnene som optakt til bersærkergang, siger jeg: LØB, LØB, LØB som en sindssyg.
•
|