Seiko Kinetic
Jeg har netop stået i samme situation som du.

Jeg kiggede meget på Tissot; Traditional, Visudate og Couturier. Find dem på nettet.
Da jeg prøvede dem i butikker, var jeg ikke helt tilfreds.

Jeg endte med
1) Certina DS-4 BIG
2) Orient Bambino
De kom begge med posten igår.

Jeg har haft flere Seiko'er, og skulle jeg købe et ur idag, valgte jeg måske det Seiko du viser øverst, med blå skive - frem for de ure jeg nu har købt.
Svar
(07-01-2016, 10:45 PM)Jumme Skrev: Jeg har netop stået i samme situation som du.

Jeg kiggede meget på Tissot; Traditional, Visudate og Couturier. Find dem på nettet.
Da jeg prøvede dem i butikker, var jeg ikke helt tilfreds.

Jeg endte med
1) Certina DS-4 BIG
2) Orient Bambino
De kom begge med posten igår.

Jeg har haft flere Seiko'er, og skulle jeg købe et ur idag, valgte jeg måske det Seiko du viser øverst, med blå skive - frem for de ure jeg nu har købt.

Det er da et meget pænt Certina du har anskaffet dig :)

Hvad synes du umiddelbart om Orient Bambino uret?

Jeg endte med at bestille et Tissot Tradition, det er på tilbud og jeg kan endda dele betalingen op i 2-3 bidder. http://www.goldentime.dk/tissot-traditio...16-037-00/

Jeg blev ret glad for at det var så tyndt, og stadig være 42mm og det enkle design overbeviste mig.

Nu håber jeg bare at jeg kan få det leveret på Lørdag Icon_e_biggrin1

Jeg overvejer faktisk at sælge mit Lum-Tec Combat B19, og købe et Tissot Seastar 1000: http://www.goldentime.dk/tissot-seastar-...17-057-02/

De 80 timers reserve lyder som en god ting, så kan jeg bruge mit Tradition en dag eller to og stadig vende tilbage til Seastar'en uden at skulle indstille det igen, som jeg skal med Lum-Tec'en.

Skal prøve at se om jeg kan uploade et billede når jeg modtager Tradition uret Icon_smil

Tak for alle svarene og hjælpen.

Mvh
Martin
Svar
Tillykke med dit køb, det er også et mega fint ur!
Glæder mig til et billede.

(08-01-2016, 12:52 AM)m.arsenio Skrev: Hvad synes du umiddelbart om Orient Bambino uret?

Mit første indtryk af uret var godt!

Jeg har givet kr. 798,- for uret plus kr. 250,- i told/moms. Ialt kr 1050,-.

Det kommer i en ok pæn urkasse (men mindre fancy end certina'en).
Jeg bemærker remmen i ægte læder, der er i pæn lækker skind kvalitet (når man medtænker pris på et in-house automatisk ur).
Glasset er "dome", som buer op fra kassen. Ser godt ud.

Min eneste anke er viserne time/minut, der med deres firkantede design ser lidt "billige" ud.
Kunne jeg selv skifte visere til tynde eller pileformede (som sad på 1. og 2. udgave af uret) så ville jeg gøre det og havne med et ur jeg rent faktisk var mega stolt af. :)
Nu er jeg bare ok glad.

Af dårlige ting hæfter jeg mig ved den automatiske svingarms meget tydelige tilstedeværelse.
Når man bevæger uret mærkes en TYDELIG svingende bevægelse inde i kassen.
Jeg har haft billige automatiske ure fra Seiko og har aldrig bemærket dér.
En søgning på nettet viser jeg ikke er alene om denne opmærksomhed.

På trods af den pæne rem har jeg planer om at skifte remmen til en endnu flottere, blot for sjov. Da både Certina'en og Bambino'en bruger 21mm, kan jeg skifte mellem dem.

Alt i alt rigtig, rigtig meget ur - til prisen. :)
Svar
Så fik jeg uret idag, det kom selvfølgelig sent så jeg har gået og trippet lidt imens jeg ventede på pakkebuddet Icon_lol

Kan kun anbefale goldentime.dk meget god service over email, fik også en venlig håndskrevet hilsen + chokolader i pakken.

Her er et par billeder jeg lige har taget.
http://imgur.com/a/1jOi8

Jeg er utroligt glad for det, det er præcis det jeg ledte efter.
Det simple og elegante design, stor urskive uden for mange ting som kan forstyrre visuelt.
Læder remmen er fin nok, den er meget pæn men kan godt føles lidt 'billig' eller som plastik, den er også ret stor så jeg har den indstillet til det sidste hul.

Jeg har sat mit Lüm-Tec Combat B19 til salg, er ikke så glad for en power reserve på kun 1-2 dage, så jeg hele tiden skal indstille det.

Måske anskaffe jeg mig et Tissot Seastar 1000 Powermatic 80 med de penge.
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)