Gode ure - mærker med gode in house værker
Det er nok lidt fælles for ure af den type jeg efterspørger her at de ikke er så let omsættelige. Til gengæld kan man jo fx glæde sig over at fx et Nomos i god størrelse og i nylignende stand kan købes under eller omkring 10 K. Lækkert ur med et respektabelt værk og lækker rem. Så må man acceptere at det kan tage lidt tid hvis det skal videre en dag. Det er jeg jo så vant til med Vintage ure også Icon_cool Icon_cool De bliver jo også sjældent revet væk på 14 dage, men det er ok. De spiser jo ikke brød Icon_drunken
Svar
(02-01-2016, 05:22 PM)HG Skrev:
(02-01-2016, 03:40 PM)baun Skrev: Frederique Constant har jeg tidligere kigget en del på og fundet interesant. Kiggede meget på Basel da jeg var der for år tilbage.

Monteblanc, kan jeg ikke tænke på uden at tænke fyldepenne og det kan jeg ikke abstrahere fra Icon_e_surprised  Icon_lol  lidt åndsvagt

Frederique Constant laver flotte ure og til rimelige priser.
Dog kender jeg ikke kvaliteten på dem, men denne kunne godt friste:

İmage

Fotos taget fra deres hjemmeside.

Jeg har haft et par Mont Blanc ure tidligere - ganske udemærket, men svære at komme af med igen :-D jeg forbinder dem også mest med kuglepenne/fyldepenne hvilket er lidt synd da de ser ud til at have oppet sig gevaldigt på designsiden samt værk siden.

Både Frederique Constant og MontBlanc er fabrikanter der har rykket sig en del de senere år og lige det FC du viser der ser dælme lækkert ud. Med hensyn til MB har jeg tidligere flirtet en del med et Nicolas Rieussec som jeg finder ret interessant, men uden at det er blevet til mere end det.
Svar
(02-01-2016, 05:22 PM)HG Skrev: Frederique Constant laver flotte ure og til rimelige priser.
Dog kender jeg ikke kvaliteten på dem, men denne kunne godt friste:

İmage

Fotos taget fra deres hjemmeside.

Det er også min favorit - og så til 20K kr. !
http://www.chrono24.dk/frederiqueconstan...677606.htm
JK
Svar
Ja, det er ret interessant. Inhouse værk, afsindig lækkert design og ikke mindst en "sand" worldtimer til en overkommelig pris......fristende.

For de interesserede kan der læses lidt mere om modellen på deres hjemmeside her http://frederiqueconstant.com/watch-find...718nwm4h6/
Svar
Damm, nu har jeg siddet og set videoer og læst om det ur den sidste halve time og nu vil jeg have et Icon_head
Svar
(02-01-2016, 06:23 PM)KimT Skrev: Damm, nu har jeg siddet og set videoer og læst om det ur den sidste halve time og nu vil jeg have et Icon_head

Haha, same here... :-O
Men så vil det betyde at jeg skal af med mit Omega Seamaster 007 james bond quantum of solace - så jeg må heller snakke lidt med "mig selv" om det ;-)

Sent from my iPhone using Tapatalk
Med venlig hilsen

Henrik Graae Visse

Mine ure er til låns, indtil en anden skal overtage dem!
Svar
For 6-7.000 mere kan man finde et Nomos Weltzeit (sammenligningsgrundlaget behøver jeg vist ikke nævne Icon_smil ), og der er jeg ikke i tvivl om, hvad jeg ville vælge.

/Mads
Svar
Nomos er bare ikke en "sand" worldtimer som FC men nærmere en fancy GMT funktion hvilket gør FC mere interessant for mig. Og efter at have læst lidt op på FC's inhouse værk rykkede det lige op i min bog.
Svar
Nej, det er det selvfølgelig ikke. Jeg var dog ikke klar over, at FC's var Icon_smil
Svar
Det var jeg heller ikke indtil jeg fik læst lidt grundigere op på det for lidt siden Icon_e_biggrin1

Ikke at der er noget galt med NOMOS´s worldtimer - som jeg i øvrigt finder meget tiltalende - men det er bare en anden komplikation.
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)