Svar: 231
Tråde: 28
Modtaget Likes: 138 i 52 svar
Givet Likes: 122
Som med så meget andet er jagten ofte mere interessant end byttet, men alligevel er jeg lidt misundelig på jer, der har landet URET / URENE.
Tror, at min ur-interesse går i to retninger. Fik i år to Omegaer fra hhv 50´erne og 70´erne, og jeg håber, at det er startskudet til noget, der på sigt kunne blive til en (beskeden) vintagesamling. Men på den front sker der dog intet, før URET er landet.
Skiftede en del ud i 2015, men URET er der dog ikke endnu. Har et Seiko Shogun på som all-rounder, mens jagten fortsætter, og det er sgu et skønt ur til prisen.
M.v.h. Thomas
•
Svar: 2,629
Tråde: 33
Modtaget Likes: 5,080 i 1,567 svar
Givet Likes: 1,221
Som de andre er inde på, så er det bare fedt at du har fundet de rette ure for dig.
En pause vil da fortælle dig om der skal andre ure på banen.
•
Svar: 4,199
Tråde: 300
Modtaget Likes: 603 i 381 svar
Givet Likes: 562
I must admit that the service price for a watch plays a big part in what i buy today.I will never buy certain brands ever again,because paying maybe 10% of the watches value to get them serviced is robbery.And to be honest i think that the quality of mid range luxury watches is so good today,and they can satisfy the needs of most.And even in the lower price range you get fantastic quality and value for money from brands like Casio-Citizen-Seiko etc etc.Prestige used to play a part in the watches i bought.But now i look more at value for money.There is however one watch i have to own in 2016.I want a blue dial Grand Seiko.A vintage Omega is also a watch i want .But if there is one thing i know about watch people,it is this.Never Say Never.And that is exactly what i did when i wrote this
- Jeg er engelsk - bor i Danmark, forstår dansk - men foretrækker at skrive på engelsk
•
Svar: 1,094
Tråde: 62
Modtaget Likes: 122 i 95 svar
Givet Likes: 126
Har næsten nået dit stadie @Stensbjerg - Med min Omega og Tudor vil jeg mene jeg har to rigtig dejlige ure, jeg får svært ved at skille mig af med. Desuden har jeg næsten nået maksimums grænsen for hvad jeg vil have ure for, men håber 2016 byder på en Snowflake! Det er pt. det eneste der VIRKELIG frister..
•
Svar: 4,070
Tråde: 280
Modtaget Likes: 85 i 61 svar
Givet Likes: 298
Er umiddelbart også meget tilfreds med disse 3. Det betyder så at der er noget der skal sælges........
MEN, der sker altid noget uforudset
•
Svar: 3,709
Tråde: 479
Modtaget Likes: 2,853 i 1,244 svar
Givet Likes: 1,166
Jeg starter året med et fedt Certina der giver masser af lækkert ur for pengene og glæder mig til at Claus kigger forbi
Med venlig hilsen Michael
Elsker når ure kommer med en historie
•
Jeg er så heldig at være ny i denne verden. I starten af 2015 købte jeg mit første mekanisk ur. Mit gamle Tissot quartz i gulddouble, var krympet i en grad, så det virkede decideret feminint på håndleddet.
Efter lange og omhyggelige studier faldt jeg så for et 40 mm Certina i helt simpelt, gammeldags design med brun læder-rem og mørk skive. Indiana Jones havde valgt det ur, hvis han var operativ i dag! Og så faldt jeg for, at det havde den nye Powermatic 80 indeni. Det lød spændende og praktisk med 80 timers gangreserve, og jeg er stadig superglad for uret.
Nu kæmper jeg så med trangen til at købe det næste mekaniske ur. Jeg havde forsvoret, at jeg nogensinde ville købe et dykker-ur, men jeg er ret tændt på Tissot Seastar 1000 i den lille 42 mm udgave. Det drejer sig nok mest udseendet, men det tiltaler mig også, at uret kommer med den samme udholdende caliber som Certinaen. Så er der jo en vis linie i den spæde ur-samling ;-)
Ganske vist er det - alene på grund af min fremskredne alder - helt udelukket, at jeg nogensinde får brug for en helium-ventil. Men jeg har faktisk en båd, og det kan vel retfærdiggøre at købe et ur, der har noget med vand at gøre.
Og ligesom mit ur no. 1 kan det fås i omegnen af sølle 5.000 kroner! Efter at have læst nogle af trådene her på debatten har jeg fundet ud af, at 5.000 kroner bare er småpenge. Sjovt som ens perspektiv kan ændre sig ;-)
•
Svar: 7,823
Tråde: 363
Modtaget Likes: 2,356 i 1,337 svar
Givet Likes: 1,828
5k ser jeg ikke som småpenge heller ikke i ur verden,
Men du har da ret i at mange herinde køber ure der er dyrere end det,
Om de så også er så meget bedre er op til den enkelte at vurdere.
Der er flere fede ure i det pris leje,
Især hvis du også kigger på brugt markedet.
God vind med jagten.
Yoshikazu Akahane. 28/+50.
•
Håber ikke at 5000 kr. er sølle penge herinde for et ur. For det kan man få et ur som vil holde mere end et liv.
Men et ur til de penge får ikke den samme opmærksomhed som et til 50.000. Det kan man så undre sig lidt over.
Mht. 16, så er mit ur liv gået helt i stå. Jeg har intet som driver mig og synes det er blevet lidt for tosset. Problemet er nok man er på et urforum, hvor man jo bliver nødt til at vise noget nyt for at være interessant. Den fanger jeg ikke mere.
Så ved ikke hvad det ender med - er lost.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Svar: 7,823
Tråde: 363
Modtaget Likes: 2,356 i 1,337 svar
Givet Likes: 1,828
Der er nok meget rigtigt i det du siger Torben, for nogen
Jeg har aldrig købt et ur for at være noget for nogen andre.
Men jeg kan sagtens se hvad du mener,
Facebook livsstilen er også kommett til urdebatten.
Personlig vil jeg nok bare ikke købe flere ure,
Men kun give et pip fra mig i ny og næ herinde,
Samt deltage i de sociale tiltag der er i det omfang jeg gider.
Men jeg ved heller ikke helt hvad det ender med, om det betyder at jeg er lost ved jeg ikke,
Det ville ikke være første gang nogen fik den opfattelse.
Personlig er jeg ligeglad med hvad jeg generelt opfattes som
Af folk jeg ikke nære kærlighed/respekt til,
deri ligger en af grundene også til at jeg ikke er på Facebook og aldrig kommer det.
Yoshikazu Akahane. 28/+50.
|