Swatch Group - reservedele, hvad nu?
Bla. Derfor er der i min krystal kugle Ingen tvivl om at Luksus ure med andet end swiss made 
på skiven vil blive det "nye" sort Der iblandt japanske ure og personlige mærker som
Dornbluth.

Der blev grinet lidt, men husk hvor i hørte det først  Icon_e_biggrin1 Icon_blink

Jeg udelukker i dag mærker pga af deres service priser,
Men følelser styre dog stadigvæk mest i mine valg,
Da jeg skal bevæges for at trykke på knappen. Icon_cool
Yoshikazu Akahane. 28/+50.
[-]
  • whoa
Svar
Der er jo stadigvæk lindholts. Som stadig har et stort udvalg af eta dele og de bliver nok ved med at have det. Så værre er det hellere ikke
Svar
Kun urtosser tænker på servicepriser og kun få er der af dem. We are a special breed. Alle andre tænker stort set kun på serviceintervaller, hvis de da overhoved gør det.
Svar
Nej Lindholts kan jo heller ikke skaffe flere originale dele når deres lager er tømt…. lige som de store i US heller ikke kan f.eks ofrei.com

(05-12-2015, 04:13 PM)misiu Skrev: Der er jo stadigvæk lindholts. Som stadig har et stort udvalg af eta dele og de bliver nok ved med at have det. Så værre er det hellere ikke

Jeg tror ikke  Dornbluth griner, for flere af deres værker er kraftigt ændret ETA værker. Har du nogen ide om hvor de f.eks får deres "spiraler" fra?

(05-12-2015, 10:47 AM)Stensbjerg Skrev: personlige mærker som Dornbluth.

Der blev grinet lidt, men husk hvor i hørte det først  Icon_e_biggrin1 Icon_blink  
Venligst
Henry Lerche Rasmussen
Icon_violin

Vulcain Owners Group
https://www.facebook.com/groups/326314512747838/
Svar
Det jeg har fået at vide fra lindholts selv at de bliver ved med at få dele fra  eta ihvertfald  i mange år endnu
Svar
Det må de have fået galt i halsen…. Lindholts må have fået samme besked som alle andre i branchen, ellers giver det ingen mening men er selvfølgelig dejligt hvis det ikke er tilfældet.

today we have finally been notified by the SWATCH Group that the supply of spare parts for all SWATCH Group watch brands (Omega, Longines, Tissot, Certina, Mido, CK, Balmain, Hamilton) to all independant part wholesalers globally as well as to our company will be terminated end of December 2015. Spare parts for all brands of the SWATCH Group are then out of free trade and therefore no longer available for independant watchmakers, collectors and enthusiasts all over the world.

What does this mean for you?

From 01.01.2016 you are no longer free in choosing your watchmaker. You will not be able to determine who is trustworthy to repair your precious watch. You will only have the options to send it to the Swatch Group repair center for repair or to hire a certified watchmaker. This guy has paid lots of money for his certification. Surely that you'll become a victim of a price dictate.

Should you repair your watches by yourself from that date on you will no longer be able to obtain the necessary spare parts in the free trade like before.

Help us to prevent this situation and leave your comment to this topic at http://www.watchparts24.com/ We will forward your comments to the SWATCH Group.

Sincerely,

Thomas Krim, President
Ernst Westphal K.

İmage

(06-12-2015, 12:47 AM)misiu Skrev: Det jeg har fået at vide fra lindholts selv at de bliver ved med at få dele fra  eta ihvertfald  i mange år endnu
Venligst
Henry Lerche Rasmussen
Icon_violin

Vulcain Owners Group
Svar
Lindholts sluttede med Omega dele i juli måned ifølge dem selv.
Svar
Jeg  har fået at vide at de har ansøgt om  at stadigvæk få lov til at køb urværker og dele. Det har  de så fået lov til. Det samme her urmager skolen  også fået lov til.
Altså nå hendel om eta. Om Omega har jeg ikke fået meget at vide om
Svar
(06-12-2015, 12:02 AM)maclerche Skrev: Nej Lindholts kan jo heller ikke skaffe flere originale dele når deres lager er tømt…. lige som de store i US heller ikke kan f.eks ofrei.com

[quote='misiu' pid='286085' dateline='1449324788']
Der er jo stadigvæk lindholts. Som stadig har et stort udvalg af eta dele og de bliver nok ved med at have det. Så værre er det hellere ikke

Jeg tror ikke  Dornbluth griner, for flere af deres værker er kraftigt ændret ETA værker. Har du nogen ide om hvor de f.eks får deres "spiraler" fra?

(05-12-2015, 10:47 AM)Stensbjerg Skrev: personlige mærker som Dornbluth.

[/
Jeg ved fra Jon at de får blueprint til værkerne og så selv fremstillede delene 
Og arbejder på/med dem så de lever op til deres krav,
Om det gælder alle deres værker ved jeg ikke, men det gør dig ihvertfald mindre sårbar
Over for at skulle få leveret dele fra andre når du selv kan producere dem.  Icon_cool
Yoshikazu Akahane. 28/+50.
Svar
(06-12-2015, 01:27 AM)TDN Skrev: Lindholts sluttede med Omega dele i juli måned ifølge dem selv.

Og jeg har fået bekræftet af Kim fra Lindholts at de kun kan levere ETA reservedele efter 31/12-2015 så længe lager haves!
Venligst
Henry Lerche Rasmussen
Icon_violin

Vulcain Owners Group
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 2 gæst(er)